Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

LDT DB-4 aansluiten op de CS2

Gestart door avhoboken woensdag 08 juli 2015, 22:38:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Vanavond geprobeerd een LDT DB-4 op de baan aan te sluiten maar tot nu toe is het me niet gelukt vandaar dat k maar hulp in het forum zoek  :D
Wat heb ik tot nu toe gedaan....
1) Booster met een booster kabel aangesloten op de CS2 en gelet dat de witte kabel bij het witte streepje zit en aangesloten op de IN poort.
2) Aarde (Bruin) aansluiting op de gemeenschappelijke aarde ringleiding. Hier zit dus ook de aarde van de CS2 op aangesloten.
3) Spoor spanning (Rood) naar een apart stuk spoor, deze zit dus niet vast aan het spoor waar de CS2 op aangesloten is.
4) ook de aarde op dit aparte stuk spoor aangesloten.
5) Bijbehorende trafo op booster aangesloten (18v)

Nu blijft alleen het rode lampje branden, het groene lampje niet en er staat geen spanning op de baan.

Wat doe ik verkeerd of wat kan ik verder doen om te troubleshooten?

Alvast bedankt.

Gr. Alex
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Beste Alex,

Als je de bruine uitgang van de booster loskoppelt van je ringleiding, dus de railmassa van het aparte stukje rails apart alleen aan de booster hebt, wat gebeurt er dan?

Ken je de site van LDT Nederland http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=nl:ldt-infocenter, daar vind je o.a. http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/_media/de/anschlussbeispiele/page_925.pdf.

Groet, Anne W
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Ha Anne,

Ik had het ook geprobeerd zonder de massa/baan spanning aangesloten op de booster. Dus eigenlijk alleen voedingspanning erop en de boosterkabel naar CS. Ook dat blijft alleen het rode lampje branden. En ja, de CS staat dan ook gewoon aan.
Ik neem aan dat dit hetzelfde effect heeft als wat jij voorstelt?

Gr. Alex
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Ik ben een stapje verder gekomen en ik heb nu in ieder geval de bron van de problemen gevonden. Zat niet zozeer in de ringleiding of de gemeenschappelijke massa, maar in de aansluiting van de Rosoft terugmelders. Daar heb ik nu tijdelijk alle aansluitingen van de massa afgehaald en dan werkt de booster zonder problemen.
Nu even verder gaan onderzoeken wat er fout zit in de aansluiting van de terugmelders. Wel voordat ik aan de booster begon werkte dat allemaal prima.

wordt vervolgd...

Gr. Alex
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Alex,

Als ik het aansluitschema goed lees en begrijp, dan mag de CS2 alleen gebruikt worden voor het schakelen, en niet meer voor het rijden.

Groetjes
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Citaat van: avhoboken op woensdag 08 juli 2015, 22:38:51
Booster met een booster kabel aangesloten op de CS2 en gelet dat de witte kabel bij het witte streepje zit en aangesloten op de IN poort.
De booster kan op verschillende manieren aangesloten worden, Massa?s mogen aan elkaar worden aangesloten.
Zijn de jumpers goed ingesteld ?.
Opletten welke terugmeldmodules je gebruikt en hoe deze aangesloten zijn.


Mvg,
Peter
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Citaat van: Freak op donderdag 09 juli 2015, 20:07:03
Citaat van: avhoboken op woensdag 08 juli 2015, 22:38:51
Opletten welke terugmeldmodules je gebruikt en hoe deze aangesloten zijn.

Is zeker een waardeloze aanbeveling, als er standaard s88 terugmelders gebruikt worden. Of anders gezegd Marklin niet compatible met Marklin.

Groetjes
Re: LDT DB-4 aansluiten op de CS2
Ik heb drie van de zes terugmelders nu weer aangesloten en het werkt nog steeds. Ook het aparte stuk spoor aan de rest van het spoor gekoppeld en natuurlijk de juiste isolatie toegepast. Voorlopig lijkt het dus te werken zoals het bedoeld is en zal het probleem waarschijnlijk ergens in een verkeerde aansluiting zitten in de resterende drie terugmelders. Alleen even geen tijd voor treintjes momenteel, andere prioriteiten gesteld door de familie :)

@Freak, ik had nog niets aangepast aan de booster en standaard zitten alle jumpers er op.
@Sprinter, snap je opmerking niet dat je dan niet meer met de CS2 zou kunnen rijden, gaat namelijk prima. En commentaar als 'waardeloze aanbeveling' horen wat mij betreft niet in dit forum.