Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vraag over Fleischmann sprinter

Gestart door m-re vrijdag 03 juli 2015, 11:55:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraag over Fleischmann sprinter
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de Fleischmann sprinter namelijk rijd hij goed en mooi op 3 rail analoog? En gaat het ook goed in hellingen want die heb ik op de baan en voordat ik hem misschien morgen tegen kom op de beurs in houten wil ik wel weten of het ook gaat op de baan.
Weet iemand misschien ook hoeveel ze z'n beetje kosten tweedehands?

Groeten,

Remco
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Zie ===> klik
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Hi Remco,

Ik heb er eentje voor een vriend omgebouwd naar Marklin digitaal met ESU Locpilot.
Hij rijd heel goed alleen een opmerking dat ik een andere connector heb geplaatst tussen de rijtuigen daar ik meerdere draden nodig had voor de schakelbare verlichting en de sluit en lichtseinen.
Ook even de zoek functie gebruiken, er zijn meerdere die hem hebben omgebouwd.

groet
Harald
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Hallo allemaal,
Bedankt voor de hulp.
Nu weet ik genoeg.

Groeten,

Remco
Re: vraag over Fleischmann sprinter
@Haradigi, wat voor connector heb jij daar voor gebruikt, degene die in het digitale model zit van Fleischmann?
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Hi Flyerman,

Kijk even naar mijn draadje over de KLV53 (zie mijn index) daar gebruik ik ook deze connector, ook een grotere heb ik wel eens gebruikt zou iets makkelijker zijn voor deze ombouw.

groet
Harald
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Dank je, ik heb ff gekeken. Zal eens kijken in de toekomst om zoiets te gebruiken. Ik heb er nu twee decoders in.
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Hallo allemaal,
Volgens mij heeft Fleischmann de strandsprinter wel in wisselstroom gemaakt.
Zit er standaard binnenverlichting in?
Kan je ook nog wat doen aan de koppeling zoals deze er bijvoorbeeld op zetten, omdat ik deze mooier vind.
http://www.scaletrading.nl/philotrain/images/870-60122.jpg

Groeten,

Remco
Re: vraag over Fleischmann sprinter
De tweedehands prijzen variëren nogal: je komt ze tegen voor 75 euro, maar sommige mensen vragen 125 euro.
Een bekend probleem is dat het schakelrelais stuk gaat, maar van dat probleem ben je sowieso af als je de trein gaat digitaliseren.
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Hallo Grensgeval,
Een digitale decoder inbouwen is niet het probleem dat maakt mij niet uit.
Rijd hij dan wel gewoon goed analoog en ook op m-rails?

Groeten,

Remco
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: vraag over Fleischmann sprinter
zijn in de aanbieding bij MTE... O:-D  :D
Re: vraag over Fleischmann sprinter
'k Bezit diverse Fleischmann wisselstroomlocs (met af fabriek ingebouwde decoder; ESU of Zimo) en ze rijden
allen zonder problemen over de metalen Märklin rails en wissels.
Re: vraag over Fleischmann sprinter
Mijn ervaring is dat ze zowel analoog als digitaal prima rijden op M-rails. Ik zou alleen geen garanties willen doen m.b.t. het rijden over Engelse wissels of driewegwissels, daar hebben langere treinen soms moeite mee (ontsporingen).