Hoi Rigo,
Tot hoever ben je gegaan met reinigen?
Ook de assen van het motordraaistel moet je reinigen en natuurlijk ook de andere kant, waar je sleper onder zit
Maar ook de tandwielen eigenlijk elk draaiend deel van je lok.
De spleetjes reinigen tussen de contacten van de collector kan in principe geen kwaad mits je de draadjes die van je ankerspoel afkomen ongemoeid laat.
Wees daarom voorzichtig in dat gebied en schoonmaken met een mesje......tja als je uitschiet........
Zelf doe ik dit altijd met een wasbenzine badje en een kwastje, en na dat alles ook nog eens extra door die spleetjes heen met een tandenstoker of iets anders waar je je niet aan snijd.
Zorg dat je lok spik en span is voor je dat andere setje erin doet, anders krijg je mogelijk hetzelfde resultaat.
Trouwens weet niet welke 3021 je hebt, want er zijn nogal wat uitvoeringen van, en die zijn al ook wat ouder mogelijk, en dat levert zeker na bespeelde toestand versleten assen en tandwielen op.
Vaak als je bij de wielen het messing erdoor zit komen, dan weet je dat het einde oefening is met die wielen.
En als bij je tandwielen de vlakke kop ervan, een punt is geworden mag je spreken van versleten toestand.
Zelf heb ik er ook eentje omgebouwd met een sounddecoder, maar wel een exemplaar die deze ombouw waard was.
Dus geen versleten onderdelen, nieuwe sleper en een grondige onderhoudsbeurt voor de ombouw
Maar waarom ombouwen als er nog zat te reinigen valt en je toch analoog rijdt?
M.v.g.
Hans V200.0