Heren,
Wie zegt dat de zomer niet het beste jaargetij is voor de modelbouwer heeft het mijn inziens verkeerd.
Omdat te bewijzen heb ik een reeks bomen gemaakt voor een forumlid waarvan geen naam genoemd wordt, en een modelspoorder die in de wat grotere maten zijn hobby vind.
Aller eerst wil ik laten zien wat de werk volgorde is bij deze N-Spoor boompjes in 5 stappen ze zijn gemaakt van soepel koperdraad wat al vertind is.
Nu naar stap 2 het in model draaien van de draadjes.
Nu naar stap 3 de schorspasta aanbrengen en op kleur maken.
Nu naar stap 4 het geknipte wildgras aan brengen voor het dragen van het loof.
Nu naar stap 5 het aanbrengen van mijn zelf gemaakte strooimateriaal.
Hier de gemaakte stappen in beeld

En zo zien de gemaakte bomen bij elkaar er dan uit in verschillende kleurstellingen.

Hier dan voor de H0 fans een wat grotere boom gemaakt van weer het soepele aardekabel.
Kabel in vorm brengen en dan het loof erop zoals ik hier boven heb beschreven.

Dan gaan we nog een stapje verder voor de liefhebbers van het grote spoor.
Hier heb ik een ronde houten stok gebruikt waar ik een punt aan schaaf, en van bloembinddraad de zijtakken in elkaar gedraaid heb.
Gaatjes geboord en met wat lijm de zijtakken gemonteerd, verder moet de stam en takken verder bewerkt worden komt nog.

Dit wordt dan het eind resultaat van de grote bomen met loof uit eigen werkplaats.

Hoop dat ik hiermede heb bewezen dat de zomer iets moois heeft gebracht op bomen gebied.
Groeten J.Vriend