Goedeavond volgers van dit Grootspoordraadje!
Het draadje is een beetje verstoft geraakt, dit vanwege diverse omstandigheden, maar we gaan even een inhaalslagje maken!
Ik ben namelijk een poosje terug naar Het Spoorwegmuseum geweest met Dave (Davio), Hans (Hans V200), Lokkie (René, vader Dave) en natuurlijk me eigen! Goh logisch. Duhhh
En vorig weekend ben ik 4 dagen in Frankrijk geweest op Het Fête du Rail van de Chemin de Fer Touristique du Sud des Ardennes (CFTSA).
Ik heb nog niet zo heel veel foto's van dit laatst genoemde op Flickr staan, want met spreiden hou je het interessant. Echter staat het treinspotten op een laag pitje, jammer, maar daarom gaat het allemaal wat langzamer dan jullie gewend zijn. Jaaaahhhh ook ADHD'ers KUNNEN langzaam zijn...........
Goed. We beginnen in ons mooie Utreg!
We beginnen in de nieuwe museumhal, waar deze fraaie Turkooizen 1200 een plekje heeft gekregen;
Dan snel door naar buiten, want daar staat de 1125 / 1122 en de 1312 met een stammetje rijtuigen klaar voor de foto;
We gaan het seinhuis in, maar ik hou me eigen afzijdig, want wil niet de rol van de seinhuiswachter overnemen, dus ik vermaak me eigen met plaatjes schieten vanaf het bordesje;
Daarna snel naar binnen, want we horen een groene hond blaffen!!
Het is gelukkig niet Bello (de NS 7742), want die is een x aantal kilometer verderop bij de Stoomtram Hoorn - Medemblik. Het is de 386 Hondekop 2 die zo staat de blaffen! Foei! Stil! In je mand!
Ook nog even in het DDAR / DDM rijtuig geweest, nog even lollig wezen doen via de omroep, geen foto's van, want dan breekt het beeldscherm in twee en ben ik weer gespleten.....
En buiten stond de 1010 geduldig met 2 keuninklijke wagens te wachten.
Oranje gedoe.....En nu doorrrrr naar Frankrijk!! Naar De Franse Ardennen!!!! Ooh we zijn er alweer! Uitstappehh!! Maar eerst nog 8 km zwoegen in de hitte met veel bagage om in Attigny te komen - wat me eigenlijk bespaard had kunnen worden, want ik kon gewoon in Amagne opstappen als ik even had gewacht..... maar daar
a) mijn geduld 0,0 is;
b) mijn Frans niet 100,00 is;
en
c) ik dacht, het vált wel mee.......
was ik gaan lopen.... nou het viel dus NIET mee, dus volgende keer doen we dat anders.....
Goed, de volgende dag (het was toen zondag, ik had al 1 dag van het feest gemist.....) meegegaan met de trein naar Amagne, waar ik tot de ontdekking kwam, dat ik wel een oerstom rund was, want ik was daar gister langs gelopen........
Naja, goed. Foto's!!!!!
[/url]
Picasso X 3800 te Amagne, later terug naar Attigny meegeweest in de cabine bovenin, was errug gaaf, warm en lawaaierig, maar ook wel erg gaaf, want ik was weer eens de enige, later was dit om onduidelijke reden niet mogelijk!
Nou en toen vanaf Attigny met de trein naar Vonq gegaan, op de terugweg werd 2 keer gestopt om wat te vertellen, maar ik begreep er toch niks van, dus ben lekker foto's gaan maken. Iets wat bij een latere rit niet weer gebeurde, had ik het verpest?!!? Ik hoop het niet!
Weer in Attigny voor filmpjes en verdere foto's, nou toen stond deze trein daar, waar ik de volgende dag (maandag) nog in had gezeten....
Maandag was alles dicht!
Want een of andere Katholieke feestdag.... barst, geen boodschappen kunnen doen, alleen 's ochtends wat voor overdag.... maandag gaan fietsen naar Vouziers, voor deel 2 van het Fête du Rail. Achteraf waren er mensen die mijn wel wilden brengen..... wist ik ook niet, maar de volgende dag hadden me ze naar Rethel gebracht met de auto, dat was wel fijn.
En op zaterdag, ging ik vanuit een noodgedwongen overnachting in Charleville Mezieres verder naar Amagne, maar eerst 3 uur wachten (HEEEEEEEEEELPPPPP!!!!!!!!!) en toen met de trein, toen moest ik op Rethel nog 50 minuten wachten (HEEEEEEEEEEEEEEEELPPP!!!!!!!!!!) en toen heb ik deze leuke TER dubbeldekker maar gefotografeerd en vandaag omgezet naar HDR, ik vond dat wel kunnen.
Ennn filmpjes moeten er ook zijn!! Dus ik heb hier 10 minuut 46 aan Fête du Rail film!! Veel plezier!!
Gaarne op HD klikken voor betere kwaliteit!!
Tot zover deze hyperactieve update, ik weet niet waarom ik zo hyperactief ben, terwijl ik eigenlijk van het 13 uur reizen afgelopen dinsdag en 4 nachten slecht slapen toch aardig kaduuk ben........ Vreemd figuur!
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten
De Wispeltuurder
Polderkever