Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ns traxx 186

Gestart door jes dinsdag 23 juni 2015, 17:28:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: ns traxx 186
Mooi filmpje Frank van een fraaie lok  :thumbup:
Die beige loc boven de tunnelingang blijft toch de mooiste  :D
Re: ns traxx 186
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ns traxx 186
Mooi filmpje Frank  :thumbup: :thumbup:

De mijne gaat vanmiddag op de baan zijn eerste rondjes rijden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ns traxx 186
Tomm
gast

Re: ns traxx 186
Mooie lok, binnenkort maar eens aanschaffen.

Groet,

Tom
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2008

offline
Re: ns traxx 186
Heren, bedankt voor de reacties! Gelukkig kunnen de geluiden ook uit, met 2 stomers, 3 diesels en nu ook een elok met geluid wordt je waarschijnlijk anders gek.
@Dick: de 103 moest ruimte maken voor de stoomlok met geluid, die toevallig ook op adres 03 staat. Binnenkort mag hij weer op de baan, wel met een ander adres.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: ns traxx 186
zeer mooie lok. ik wil hem zelf ook wel, de marklin. vraagje, komen er eigenlijk ook geluiden voorbij als je hem op analoog zet? met roco plan V gebeurde dat wel op 6647. ik rijd tegenwoordig ook met ms2 dus is geen probleem maar vroeg het mij gewoon af.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

offline
Re: ns traxx 186
mooi! het geluid van de loc is ook goed getroffen. Erg leuk.
En mooie modelbaan ook met alle scenery.

groeten,
Willem
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ns traxx 186
Beste Allen,

ook hier vandaag de Märklin NSR 186 uitvoerig uitgeprobeerd.  :)

Eerste indruk qua uiterlijk zeer positief. Hoewel de panto's niet volgens het voorbeeld zijn is dat wat mij betreft acceptabel. Dit was, gezien het segment waarin de lok wordt aangeboden, te verwachten dus wat mij betreft geen kritiek daarop. Er zullen daarom ongetwijfeld meer punten zijn waar het model in detail van het grote voorbeeld afwijkt.

Het rijgedrag van dit model is werkelijk prima te noemen. Bij mij prima loop over de K-rails en -wissels. Hoewel ik de rij-eigenschappen nog niet heb verfijnd rijdt de lok rustig en het bijbehorende geluid "loopt" netjes met het verhogen / verlagen van de snelheid mee. Het model doet de Duitse bijnaam "Sängerin" (zangeres) met recht eer aan.  :D

Ook over de trekkracht heb ik geen klachten. De lok had vandaag bij mij tijdens de ritten 7 Märklin NSR ICR aan de haak en trekt / duwt die probleemloos. Ook door de railspiraal die een hoogteverschil van 30 cm overbrugd.

Kortom, wat mij betreft, ook gezien het prijskaartje, een zeer geslaagd model waar hopelijk lang speelplezier mee te beleven valt.
Re: ns traxx 186
Jørg
gast

Re: ns traxx 186
-Hans:
Dank je voor de bijdrage over de loc,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ns traxx 186
Hans goed verwoord zo denk ik er ook over. :thumbup: :thumbup:
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ns traxx 186
Hoi Plaatsgenoot,

Het grote voorbeeld heeft een tijdje geleden proefritten gemaakt over de Flevo- en Hanzelijn. De ritten hebben eind augustus jl. plaats gehad. Door ingewijden "Stabiliteitsproeven bij 174 K/mh" genoemd. Helaas heb ik geen foto of film daarvan maar heb een zeer lange sleep met lok voor en achter vanaf de A6 rijdend op de Hollandsebrug kunnen aanschouwen.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ns traxx 186
Dat zal een mooi gezicht zijn geweest op de Hollandsebrug. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ns traxx 186
Gigantisch. We wisten niet wat wij, per puur toeval, zagen.

Voor en achter een 186 en daar tussen minstens 10 (of meer) ICR. De sleep ging richting Almere en e.e.a. werd onlangs in het maandblad Op de Rails bevestigd. We hebben dus geen "schim" gezien.... :D
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ns traxx 186
Onze Davio heeft daar foto's van geplaatst...
ook anderen hebben daar volgens mij foto's van geplaatst ?
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ns traxx 186
Zeer bedankt voor de tip! Ik ga zoeken.....

Edit: me rot gezocht maar tot nu hierover niets gevonden, helaas
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: ns traxx 186
Citaat van: marklintim op zondag 04 oktober 2015, 16:17:17
vraagje, komen er eigenlijk ook geluiden voorbij als je hem op analoog zet?

Diep in de CV's van de loc kun je, in ieder geval m.b.v. een CS-II, aangeven welke functies actief moeten zijn in analoog bedrijf. Af fabriek zal dit niet het geval zijn.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
Als Piko fan , wacht ik geduldig af wanneer de postbode het pakketje komt bezorgen van de week.
Leuk om voortijdig deze reactie's te lezen.

En zeker met vele andere eens , dat M weer meer van dit soort loc's met zo'n prijskaartje moet leveren.
Helaas zijn de locs van rond de 300/500 euro niet aan mij besteed.

Maar we hebben er straks weer een mooi hobby model bij.

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: ns traxx 186
De mijne ga ik annuleren. k Had hem met een kortingscode voor een mooie prijs kunnen bestellen bij conrad, maar ik krijg net te horen dat de leverdatum is uitgesteld naar midden januari 2016  :(
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
Heb de mijne vandaag binnen gekregen , de kleur blauw en geel zijn mooier dan die van het Piko model , dat is duidelijk te zien....dat is zeker een + punt.

Alleen nog uitzoeken hoe ik met de IB meer dan 4 geluiden kan krijgen.
Met de programmer lukt het allemaal wel.....dus heb nog een uitdaging , immers dit is mijn 1e MFX loc.
Dus heb nog een uitdaging.

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ns traxx 186
Ha Alex,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en succes met je uitdaging. Van de IB heb ik de b....n verstand dus kan je daar helaas niet bij helpen.

Heel veel speelplezier van je nieuwe aanwinst en hopelijk bevalt deze voor jou 1e MFX loc je goed!
Re: ns traxx 186
Jørg
gast

Re: ns traxx 186
-Alex:
Proficiat met je nieuwe aanwinst, ik denk dat er bij HIP genoeg kennis aanwezig is om de klus voor je te klaren,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ns traxx 186
Gefeliciteerd Alex met je mooie aanwinst. :thumbup: :thumbup:
Vraagje wat is een IB ?
Re: ns traxx 186
Jørg
gast

Re: ns traxx 186
INTELLIBOX,  >:-D >:-D >:-D
Een centrale
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ns traxx 186
Intellibox  besturingsapparaat...
van Uhlenbrock
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ns traxx 186
Oke dank u wel heren voor u snelle antwoord op mijn vraag. :thumbup: :thumbup:
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
Gaat zeker goed komen.....

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: ns traxx 186
Rscosworth,  dat is jammer. Ik heb hem bij conrad gezien voor 175,-. Bij modellbahnshop-lippe kost die 179,99. Scheelt niet veel. Als je hem toch wilt kan je hem misschien daar bestellen. Ik vind hem ook erg mooi en wil hem ook bestellen.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: ns traxx 186
Alex, mijn V80 met FMX heeft als 2e adres 255 en daar op kan ik de F5 T/M F8 bedienen. Neem aan dat dit bij jouw loc ook werkt.

Gr.  Charlie
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ns traxx 186
hij is bij Marklin gewoon leverbaar...
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
Ga dit proberen Charlie....thanks.

En de Conrad lok is leverbaar over 15 weken staat er...wel 175 eurie , dus je moet daar even  geduld voor opbrengen.
:D :D :D

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: ns traxx 186
Ik had hem besteld met een kortingscode waardoor ik nog eens 20% korting kreeg op die 175 euro. Hij kostte me daarom maar 140 euro.

Maar om daar nou nog eens 15 weken op te wachten...
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2011

offline
Re: ns traxx 186
Ik had de NS 186 besteld bij Olaerts voor 163 euro.
Afgelopen beurs in Houten, hadden ze hem bij Olaerts nog niet binnen en bij MTE wel voor ? 179,99.
Besloten om het netjes daar te annuleren bij Olaerts en hem mee te nemen bij MTE voor die 17 euro meer.

Bij MTE is die volgens de website nog steeds leverbaar, en bij Lippe zoals eerder gezegd ook leverbaar voor 179,99
Re: ns traxx 186
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ns traxx 186
Gefeliciteerd met je Traxx Alex, hij rijd geweldig en het geluid is prima in orde.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: ns traxx 186
Een grote foto van de nieuwe NS E186 van Märklin (© Härtle):

Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2011

offline
Re: ns traxx 186
ik kreeg hem gisteren binnen van Lippe. ?162,- omdat ik hem begin dit jaar al voorbesteld had. Prachtige lok. Nu nog alle geluidsfuncties laten werken met de MS2.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

offline
Re: ns traxx 186
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik de BR186 Ma even op de rails (stukje, want baan is niet af) gehad om het een en ander te testen. Was even spannend, want was benieuwd hoe het zou gaan in combinatie met de TAMS EASY CONTROL. Door de TAMS via de instellingen op DCC 28 stappen te zetten, kwam er geen beweging/geluid in/uit de lok. (Ik meende iets te bereiken met automatische herkenning). Vervolgens kwam ik na wat ingestel, op MMII 27B stappen en ja hoor, de lok begon te rijden. De functies getest en kwam niet verder dan F0,F1,F2,F3. (F4 zal ook wel werken). Shift in combinatie met F1...F4 zou F5...F8 moeten activeren(?????) Maar lukte niet. Misschien door MMII.

Een ander mogelijkheid van de TAMS die ik wou testen was het DCC programmeren. Welke CV ik ook wou uitlezen, kreeg alleen maar (LOK NOT FOUND). Ook niet als ik de aansturing van de lok naar DCC 28 stappen had omgezet.)

Nu weet ik niet of de LOK middels de ESU Lokprammer te programmeren is (deze heb ik dan), maar is dit niet zo dan wordt het met de Ma6021, maargoed dat is heel kort door de bocht gesteld.

Mijn vraag is of iemand mij hierin wat kan adviseren richting de goede weg? Dit verhaal op zich is al redelijk nieuw (TAMS). Vogens de specificaties zou de lok ook DCC aan moeten kunnen, maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

groeten,

Marcel
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: ns traxx 186
Ik dacht, dat decoders die standaard van af fabriek in de loc zitten  geen DCC aan kunnen. Alleen los gekochte decoders van M kunnen DCC.

Gr.  Charlie
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2008

offline
Re: ns traxx 186
Hoi Charlie,

Op de website van Märklin staat
CiteerModel: met digital-decoder mfx en DCC,

Groeten,
Ton.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: ns traxx 186
Citaat van: Charlie op vrijdag 09 oktober 2015, 15:05:12
Ik dacht, dat decoders die standaard van af fabriek in de loc zitten  geen DCC aan kunnen. Alleen los gekochte decoders van M kunnen DCC.

Gr.  Charlie

Er zijn de laatste tijd ook modellen uitgeleverd door Märklin met MM, MFX en DCC ondersteuning (bv. het Insider-model). Of dat echter bij dit model ook het geval is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. In de Duitse omschrijving staat namelijk: "Mit Digital-Decoder mfx und umfangreichen Geräuschfunktionen". Als de loc DCC ondersteunt, dan zou er een DCC-adres in de meegeleverde handleiding moeten staan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
Met de programmer van ESU is deze decoder zeker niet te benaderen.
Alleen kun je met de programmer hem wel op motorola laten rijden als je het adres weet (24).
Hier werkt dan wel het geluid.
Heb zelf de IntelliBox , en nog even niet geprobeerd hem onder motorola in te stellen.
Als ik via iTrain hem op dcc instel , dan verzet hij geen mm , maar onder motorola wel.
Heb het geluid boven F4 nog niet onder controle......maar heb daar nog geen tijd voor gehad om in te verdiepen....2e adres op 255 lukt niet......(ingevuld in het locmenu van iTrain).

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: ns traxx 186
Citaat van: Yeoman op vrijdag 09 oktober 2015, 15:21:31
Hoi Charlie,

Op de website van Märklin staat
CiteerModel: met digital-decoder mfx en DCC,

Groeten,
Ton.

Heb nu maar eens  op de NL en D pagina het product op gezocht.
En hier snap ik dus iets niet. Op de Duitse pagina staat alleen MFX, terwijl de Nederlandse pagina wel vermelding maakt van DCC

Gr.  Charlie
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

offline
Re: ns traxx 186
Als de product omschrijving spreekt over "DCC" waarom zou het dan toch niet zo kunnen zijn.

Zou wel een heel raar verhaal zijn. In het boekwerk "Nieuwe modellen 2015" wordt er ook gesproken over DCC. Blz.40.

Misschien maar even bij marklin zelf informeren een deze dagen.

Marcel
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2008

offline
Re: ns traxx 186
Hoi Charlie,

Ik zie het ook staan op de Duitse M-site, of beter gezegd niet.
Is wel verwarrend zo.
Welke site is in dit geval correct?

Groeten,
Ton.
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: ns traxx 186
Sja Ton, denk toch de Duitse als ik hier boven lees, dat de loc niet op DCC signaal reageert.

Gr.  Charlie
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: ns traxx 186
Citaat van: Yeoman op vrijdag 09 oktober 2015, 18:11:30
Hoi Charlie,

Ik zie het ook staan op de Duitse M-site, of beter gezegd niet.
Is wel verwarrend zo.
Welke site is in dit geval correct?

Groeten,
Ton.

Op de internationale Märklin-site staat: "The locomotive has an mfx digital decoder and extensive sound functions".

Ik ga ervan uit dat Märklin in de Nederlandse tekst (zowel op de site als in de nieuwighedenbrochure) een fout heeft gemaakt. De loc is in ieder geval wel aan te sturen met de formaten MFX en Motorola (MM).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: ns traxx 186
Aliebengalie
gast

Re: ns traxx 186
En 100 procent zeker niet met DCC.....net met de IB nog geprobeerd .......... vond dat al beetje raar.....maar je weet het niet he..... :D

Mvg: Alex
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

offline
Re: ns traxx 186
Alex

Bedankt voor het testen en hetzelfde resultaat met andere hardware. Kan alleen maar betekenen dat het protocol niet aanwezig is. Ik zou eerst de Piko nemen, maar omdat DCC om de hoek kwam kijken, toch voor Marklin gekozen. Maar is nu dus een beetje teleurstellend. Dan maar roeien met de riemen.......


Marcel
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: ns traxx 186
Beste Marcel,

Probeer eens met Tams 27b of je met adres 255 sounds uit de lok krijgt, zo ja, dan staan F5 t/m F8 op adres 255 en moet je m.b.v. een 6021 in register 75 het echte lokdecoderadres+1 zetten, dan wordt het F5 t/m F8 als je hem bediend met het normale lokadres (tenminste bij mijn Raptor werkt het zo).

Groet, Anne W
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2010

offline
Re: ns traxx 186
Hoi Anne

Bedankt voor de tip. Ik heb na wat zoekwerk, een stap voor stap procedure gevonden die ook spreekt over register 75. Zal zien of het me lukt. Vraag me nu ook af, of deze wijze van programmeren ook met de Tams kan. In ieder geval heb ik de 6021 en zal kijken.

Marcel

Rectificatie

-- Net gevonden dat CV's veranderen op de MM wijze, ook kan met de Tams.
Re: ns traxx 186
loc6400
gast

Re: ns traxx 186
Hij is binnen bij mij de LOC. Maar ik hoor allemaal geluiden dat deze loc op m-rails in de bochten eruit loopt klopt dat?
Re: ns traxx 186
Lid sinds: 2008

offline
Re: ns traxx 186
Hij gaat bij mij uitstekend door 5100 bochten, geen problemen hier.