Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123

Gestart door railfocus maandag 27 juli 2015, 18:17:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Beste 3-Railers,

Ik ben in het gelukkige bezit van een NS TEE van Roco, nr. 69123. Een maand geleden ongeveer begonnen de led's van het stuurstandrijtuig een flikkerend licht af te geven. A-frontcode of sluitlichten, dat maakt niet uit. Het ligt niet aan de koppelingen, want ook als zelfstandig rijtuig blijven de led's flikkeren. Heb een andere printplaat voor het led-licht van Roco aangeschaft en aangesloten, ook dat maakt niet uit, ook met de nieuwe printplaat bleef het licht flikkeren (ong. 1 x per seconde).
Weet één van jullie wat hier het probleem is en hoe het op te lossen? Het is geen kortsluiting, want dat zou zijn invloed hebben op de Ecos en de overige treinen, en die invloed is er niet.
Rara???

Groet, Railfocus (Hugo)
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Rijdend of stilstaand?
Ik ken het model niet maar als je de stuurstand loskoppelt van de rest van de stam, waar haalt ie dan de energie voor de verlichting vandaan?
Mijn eerste gedachte is toch slechte electrische verbindingen.

grt Piet.
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Ik heb het model ook en bij mij knipperde de verlichting ook.
Dit kwam door het motorola format.
Als je de ECoS alleen op DCC zet zal hij niet meer knipperen.

Ik bij mij model trouwens de hele print vervangen voor een zelfgemaakte en aangesloten op een decoder.

Groeten Sander
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Heb je dan nog wel sound Sander ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Jazeker :D.

Heb alleen in de stuurstand een decoder toegevoegd.
Met de motorwagen heb ik niets gedaan.

Groeten Sander
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Helder  :D

Ik heb dit treinstel ook, helaas past hij niet op de huidige baan en heb ik dit knipper effect ( nog ) niet ontdekt.
Hebben alle modellen hier last van?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Helaas, mijnheer Seinwezen,

Ik heb alles van de Ecos op DCC 128 gezet, maar de led's flikkeren nog als vanouds.
Dat is dus kennelijk de oplossing niet. Wie in Werkendam weet het goede antwoord?
Ik ben (uiteraard) reuze benieuwd!

Groet, Railfocus (Hugo)
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Oke mijnheer Railfocus :D,

had je toevallig ook in de EcoS setup bij`rail´ de vinkjes weggehaald bij M4 en motorola?

En hoe erg is het flikkeren?
Zoals oude marklin loks waarbij de lampjes nog op het chassis zitten aangesloten of is het veel erger?

Groeten Sander
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Hallo Sander,

Eh nee, die had ik niet uitgevinkt, maar nu wel en dat geeft helaas geen verbetering (heb wel op 'save' gedrukt en de Ecos herstart).
Hoe erg is het? Nou, de lampjes, eh led's flikkeren zo'n 4 x per seconde ongeveer. Dat gaat zeer regelmatig, dus niet zwabberend, dan eens 2 x, dan eens 6 x, nee: constant. Nogmaals: A-frontcode of sluitsein maakt niet uit. Hele trein of alleen stuurrijtuig op de baan: maakt niet uit, motorrijtuig heeft dit verschijnsel niet, daar is alles ok.
Ik sta voor een raadsel!

Maar los van alles: je wordt zeer bedankt voor het meedenken! En doe ze de groeten daar in Werkendam! Heb van het bezoek daar zeer genoten!

Groet, Hugo (Railfocus)
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Hallo,

Neem ook even een kijkje in dit draadje: Flikkerende verlichting en lees dan de antwoorden van Karst.

Groet Ronald.
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Mijn advies zou trouwens zijn om de stuurstand print om te bouwen zodat deze schakelbaar wordt met een decoder. Ook zou je de LEDs geel kunnen maken voor het mooister resultaat.

Zie bijvoorbeeld dit draadje.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,23199.15.html .

Groeten Sander.
Re: flikkerend led licht op stuurstandrijtuig Roco 69123
Hallo Sander en ronaldk,

Heel erg bedankt voor jullie meedenken en de doorverwijzingen! Ik ga er zeker mee aan de slag, zij het niet meteen. Eerst even van het zomerse weer genieten!

Groet, Hugo (Railfocus)