Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Electrieke vliegenmepper

Gestart door Jan22 dinsdag 16 juni 2015, 17:34:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Electrieke vliegenmepper
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Electrieke vliegenmepper
Bij de Blokker in N-Holland staat deze week een electrische vligenmepper voor ?2,49 in het krantje.
Die Action aanbieding had ik even gemist. Zijn die Blokker dingen ook geschikt voor ombouw tot grasvlokken strooiapparaat?
Re: Electrieke vliegenmepper
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Electrieke vliegenmepper
Volgens mij is dat een pot nat Jan, ik lees wel eens dat ze een 9 volt batterij gebruiken i.p.v. De twee 1,5 volt die er origineel in horen.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Electrieke vliegenmepper
Citaat van: Jan22 op dinsdag 16 juni 2015, 17:34:47
Zijn die Blokker dingen ook geschikt voor ombouw tot grasvlokken strooiapparaat?

Ja, geen probleem. Maakt niet zo heelveel uit. Je moet hem toch opvoeren wil je er iets mee kunnen :)

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 16 juni 2015, 17:50:59
ik lees wel eens dat ze een 9 volt batterij gebruiken i.p.v. De twee 1,5 volt die er origineel in horen.

Dat kan maar dan heb je er niet veel plezier van. Sommige kunnen er beter tegen dan andere. Opvoeren tot 5 volt moet makkelijk kunnen. Zelf heb ik hem op een voeding van 5 volt laten werken, zit je ook niet te klooien met batterijen. Je moet hem nog wel opvoeren wil je er de wat langere vezels mee goed neerzetten.

Groet Ronald.
Re: Electrieke vliegenmepper
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Electrieke vliegenmepper
Hi

De "kaskade" schakeling (opgevoede spanning) van die goedkope dingen is veels te laag.
Bouw er dan liever zelf eentje van 15-20 Kvolt, genoeg schema's te vinden.

groet
Harald
Re: Electrieke vliegenmepper
Re: Electrieke vliegenmepper
Citaat van: Haradigi op dinsdag 16 juni 2015, 19:18:44
Bouw er dan liever zelf eentje van 15-20 Kvolt, genoeg schema's te vinden.

Dan moet je wel weten wat je doet.... Wil je zoiets bouwen als in de schakeling van Peter (Freak) en Harald kan je ook een kant en klaar "module" kopen: IONB2 NEGATIVE ION GENERATOR MODULE 15kV / 12volt. Dan moet je ook nog weten wat je doet :) Voor dat soort dingen van 35kV / 55 kV kan je net zo goed een goed kant en klaar apparaat kopen :)

Groet Ronald.
edit: Linkje aangepast.
Re: Electrieke vliegenmepper
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Electrieke vliegenmepper
Bedankt voor het commentaar en de links. Mijn vrouw werd gelijk ongerust: dat ga je toch niet op zolder doen? Doe dat maar in de tuin of zo!  ;)

Voldoende gegevens aanwezig in eerdere topics in dit forum, en nu deze aanvullingen.
Dit weekend even langs de B*. En dan als ik weer eens tijd heb, lekker knutselen aan een mooie peper en zout strooier.  Leve het experiment.