Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...

Gestart door Kappa zaterdag 06 juni 2015, 16:31:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Het lijkt wel of je een bedrijfshal tot je beschikking hebt. :D

Heb je ook nog een baanplan?

Succes met de bouw !!
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ondertussen zijn de delen voor de halve helix gezaagd en verlijmd.






Vanavond kan ik ze verlijmen en kan dit deel worden geplaatst.
De aansluitende rail zijn allemaal flexrail, dus dat wordt wat ingewikkelder, om het hoet op maat te krijgen.
Ik ga dit maar weer 1:1 printen, A4-tjes plakken en tracé uitknippen en op het hout passen.

Citaat van: loc-driver op maandag 20 juli 2015, 15:10:55
Heb je ook nog een baanplan?
Hoi John, ik zal later een baanplan toevoegen, het is nog niet 100% af. 8o  :D
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Heb mail gekregen van Wim voor Werkendam, en aanstaande zondag ben ik er samen met Jørg.
Zelfs heb ik nog nooit schaduwstations gemaakt, omdat ik niet met pc of programma rijd.
Mooi hoor, je helix liever een vlakke baan met en leuke tunnel en berg.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Wauw wat een mooie mega ruimte zeg Ad! Ik hou je vanaf nu in de gaten :)
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ad

Idd reeds van Wim een melding gehad voor een bezoekje aan Werkendam, ben daar reeds twee maal een workshop iTrain bij iTom gaan volgen.

Groeten Jørg.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Jorg,
Ik dacht dat HIP enkel op vrijdag en zaterdag open was.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Is hier al recht gezet heb mail gekregen en goed beantwoord, ga samen met jørg naar ZLM dus geen misverstanden meer.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hallo Ad,

Heeee wat zie ik nou  8o wat een geweldige grote baan ben je aan het bouwen.... :P

Dat gaat er super uitzien Ad. Jeetje jammer dat ik niet dichterbij woon zeg, dan had ik je een handje kunnen helpen. Maar wat heb je een mooie zolder gekregen. Je werkt zeer secuur, dat weet ik maar dit wordt vast een mooie blikvanger.
Ik ga je nu op de voet volgen, dat snap je zeker wel.  :-)
Ik ga 26 september naar HIP toe voor de I-train dag. Ga jij daar ook naar toe?

Succes met je helix bouwen en zie graag weer je update.

Groeten Ronald  :)
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Mooie ruimte Ad! En weer een moderator die wat tijd gaat besteden aan zijn eigen baan. :) Moet ik ook maar is gaan doen van de winter  :D

Groeten,
Herman
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Varekamp op maandag 20 juli 2015, 23:29:24
Heeee wat zie ik nou  8o wat een geweldige grote baan ben je aan het bouwen.... :P
Yep... :) Eindelijk, het werd hoog tijd.

Citaat van: Varekamp op maandag 20 juli 2015, 23:29:24
Dat gaat er super uitzien Ad. Jeetje jammer dat ik niet dichterbij woon zeg, dan had ik je een handje kunnen helpen. Maar wat heb je een mooie zolder gekregen. Je werkt zeer secuur, dat weet ik maar dit wordt vast een mooie blikvanger.
Ronald, we waren nagenoeg buren, totdat ik naar België verhuisde... :|
Was ik niet verhuisd dan had ik twee 3-rail buurmannen gehad, want tegenover mij woonde ook een 3-railer.

Citaat van: Varekamp op maandag 20 juli 2015, 23:29:24
Ik ga 26 september naar HIP toe voor de I-train dag. Ga jij daar ook naar toe?
De planning is 12 september, de i-Train workshop van 6 september is al vol geboekt.
Het zal mijn eerste bezoek zijn, helaas woon ik er niet naast de deur en dan is een bezoekje niet zo snel geregeld. :(
Ik zie er al naar uit. :)

Citaat van: Herman05 op dinsdag 21 juli 2015, 08:54:01
Mooie ruimte Ad! En weer een moderator die wat tijd gaat besteden aan zijn eigen baan. :) Moet ik ook maar is gaan doen van de winter  :D
Schiet maar op Herman, je laatste update was om maandag 22 oktober 2012, 23:21:19 :P
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hallo Ad,

Das een wel hele grote ruimte die je tot je beschikbaar hebt, wil bijna schrijven dat ik er jaloers op ben.
Je onderbouw ziet er stevig strak, en hoopgevend uit want je gaat er straks overal gemakkelijk bij kunnen. :thumbup: :thumbup:
Wat ik wel jammer vind is dat je de spiralen niet rond zaagt want dat geeft een mooier gezicht, levert je ook meer ruimte op.

Je werkt wel dat netjes, dat geeft een mooi beeld van de gehele opbouw weer, ik wens je heel veel succes met verdere opbouw.
Doe rustig aan en een paar dagen test rondjes rijden kan zeker geen kwaad, breng je op vele nieuwe ideén.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ad,
Gisteren gezien dat je al verder bent gekomen. Tijd voor een update?  ;)

Groeten,
Herman
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi,

Het is alweer effe geleden dat ik een update heb gedaan over de bouw van mijn baan.
Ik ben er dan ook niet alle dagen mee bezig en soms ligt het weken stil.
Maar nu werd het wel weer eens tijd, om wat te laten zien.

Een paar maanden geleden heb ik een deel van de baan aangepast om een grote boogdiameter in het dalende spoor naar één van de schaduwstations, in te bouwen.

Dit was een nogal tijdrovend karwei, omdat ik mij in allerlei bochten moest wringen om tussen de niveau?s in te zagen, schroeven, lijmen etc.
Maar het is goed gelukt en nu ligt het spoor in R4/R5 en is de helling minder stijl.
Na wat kurk geplakt te hebben en rail gelegd, liggen de sporen netjes en stabiel.
Ik moet zeggen dat je van de K-rail wel zere handen krijgt van het in elkaar zetten van de rail, want bij nieuwe rail vergt het best wel wat kracht om de rail in elkaar te schuiven en de biels uiteinden zijn vrij scherp.

Daarna de stationssporen.
Eerst moest ik nog wat delen hout aanbrengen, om de sporen door te kunnen leggen.
Ik had immers een deel van de oude baan gesloopt, maar nog niet alles herbouwt.








Het houtskelet voor het dalend/stijgend spoor had ik al eerder neer gezet, maar nog niet op juist hoogte gebracht, omdat ik nog geen brug had gekocht en dus niet precies wist hoe hoog deze zou komen.




Ik heb ondertussen een Brug (Kibri 39702) en brughoofden ( Kibri 39750) gekocht, alleen had mijn dealer maar één brug en wacht ik al weken op mijn nabestelling.
Door de overname door Viesmann, worden alle artikelen in nieuwe dozen gestopt, waarbij alle nummers er een 3 voor krijgen.
Ik heb nog op de site van Viesmann gekeken en daar staat de brug nog steeds ?Voorlopig niet leverbaar?.
Dus ben ik maar verder gegaan met één brug als maatvoering, om de pijlers te bouwen en op de juiste hoogte te brengen en tevens het houtskelet van de sporen op de juiste hoogte te brengen en vast te zetten.
Hieronder een foto waarbij de spoern er al op liggen ik met de flexrail bezig ben.
Dit is voor ook de eerste keer dat ik flexrail gebruik en de zaag er in zet.




Hier moest gezaagd worden.
Ik had de rail wel met een stukje hout erop, met een lijmklem vast gezet, zodat de rail stil bleef liggen tijdens het zagen.


Ik had deze zaag (Supersaw) bij mijn dealer meegenomen.


Na het zagen en ontbramen met een diamant vijltje.
Deze foto is van de ander kant genomen.


De brug en pijlers


Bij het op hoogte brengen van het houtskelet, moest ik rekeking houden met de plaatdikte en kurk, zodat de rail nu zonder hoogte verschil de brug opgaat.




Morgen ga ik weer verder met het leggen van meters rail, op naar de andere brug aan de linker kant.




Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
-Ad:
Das allemaal heel strak geknutseld, blij dat je de draad van baanbouw terug opgepakt hebt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ha die Ad.
Wat een zooitje daar bij jou op de baan! :D
Maar gelukkig wordt er weer flink aan de baan gewerkt en worden de spullen weer gebruikt! :thumbup:
Aan flexrail heb ik ook al eens mijn vingers open gehaald, daarom houd ik het voorlopig (zolang er geen permanente baan gebouwd wordt) maar bij C-rails.

Veel plezier en succes bij de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Wat een grote update, we hebben er even op moeten wachten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:
Erg mooi al die sporen die elkaar kruisen, je hebt wel hogere houtkunde nodig zo te zien.

Succes vandaag met de verdere bouw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Inderdaad houttechnisch knap in elkaar gezet  :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ad,

Mooie update met lekker veel foto's. :)
Het houtwerk is prachtige mooi gemaakt en ziet er goed en stevig uit. :thumbup:
Hopelijk krijg je snel een berichtje dat de andere brug klaar legt voor je bij je leverancier.
Veel succes met het leggen van de meters rails. :thumbup: :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Jørg op maandag 16 mei 2016, 00:51:12
Das allemaal heel strak geknutseld, blij dat je de draad van baanbouw terug opgepakt hebt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jorg, ik moet elke week de draad opnieuw oppakken.  :D

Citaat van: AlbertJan op maandag 16 mei 2016, 06:42:51
Wat een zooitje daar bij jou op de baan! :D
Zo was het tot 1½e week geleden noghet geval. Heb toen rigoreus opgruimd, maar al bouwende groeit de rommel weer. O:-D
Citaat van: AlbertJan op maandag 16 mei 2016, 06:42:51
Aan flexrail heb ik ook al eens mijn vingers open gehaald, daarom houd ik het voorlopig (zolang er geen permanente baan gebouwd wordt) maar bij C-rails.
AJ, het is niet specifiek de flexrail die zo scherp is, maar alle K-rail.
Wat dat betreft is C-rail wel "hand vriendelijker".
Maar ik gebruik dunne stoffen handschoentjes, die normaal gebruikt worden om elektronica ESD veilig te kunnen vastpakken.[/quote]
Citaat van: AlbertJan op maandag 16 mei 2016, 06:42:51
Veel plezier en succes bij de verdere baanbouw.
Dank je AJ.

Citaat van: degeluidsman op maandag 16 mei 2016, 07:07:40
Wat een grote update, we hebben er even op moeten wachten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:
Peter, ik begon me al bijna schuldig te voelen,dat ik zo lang gewacht heb... :D
Citaat van: degeluidsman op maandag 16 mei 2016, 07:07:40
Erg mooi al die sporen die elkaar kruisen, je hebt wel hogere houtkunde nodig zo te zien.
Houtkunde? Het is gewoon net zolang zagen, passen, nog eens zagen, beetje vijlen en nog veel meer knoei en prutswerk. ;)
Citaat van: degeluidsman op maandag 16 mei 2016, 07:07:40
Succes vandaag met de verdere bouw.
Dank je Peter.

Citaat van: RuudH0 op maandag 16 mei 2016, 09:08:35
Inderdaad houttechnisch knap in elkaar gezet  :thumbup:
Dank je Ruud, maar hier geldt ook het antwoord hiervoor aan Peter. ;)

Citaat van: h0_miessie op maandag 16 mei 2016, 09:26:49
Mooie update met lekker veel foto's. :)
Het houtwerk is prachtige mooi gemaakt en ziet er goed en stevig uit. :thumbup:
Hopelijk krijg je snel een berichtje dat de andere brug klaar legt voor je bij je leverancier.
Veel succes met het leggen van de meters rails. :thumbup: :thumbup:
Dank je Michel.
Ik baal wel dat de brug van Kibri nog steeds niet leverbaar is, duurt nu al vele weken.
De pijlers en bruggen moeten ook nog geweatherd worden, voordat ze definitief worden vastgezet.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Dat is een serieuze update zeg  :thumbup:

Met zoveel plaatsen waar je verder kunt werken, kan ik me voorstellen, dat je niet snel even naar de zolder loopt om "even" wat te doen. Doe je het wel, dan ben je wel "even" weg  :D
Succes en veel plezier met verder bouwen !

Grtz Tony
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hallo Ad,

Mooie ruimte en een zeer leuke update.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Alleen zou ik persoonlijk de pijlers van de brug niet grijs laten. Of komt dit nog ? En hopend dat je bestelling spoedig komt.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Prachtig om te zien hoe jou baan ook vordert, en ziet er allemaal heel netjes uit hoor.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Nog in de beginfase en nu al interessant om te zien.  :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Tony, Peter, Erwin en Adrie, bedankt voor jullie reactie.  :)

Citaat van: Tony op maandag 16 mei 2016, 09:57:07
Met zoveel plaatsen waar je verder kunt werken, kan ik me voorstellen, dat je niet snel even naar de zolder loopt om "even" wat te doen. Doe je het wel, dan ben je wel "even" weg  :D
Daar ik vaak toch geen interesse heb in de programma's die mijn vrouw en dochter op TV kijken, is de zolder een perfecte uitvlucht.

Citaat van: ikke650 op maandag 16 mei 2016, 10:58:56
Alleen zou ik persoonlijk de pijlers van de brug niet grijs laten. Of komt dit nog ?
Ja, deze moet nog worden "verschmutzt" worden.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hey Ad,

Ik heb vandaag pas je draadje ontdekt door toeval, maar wat je aan het doen bent is zeer knap en je werkt netjes.
Ik las dat je naar Belgie bent verhuisd en dat je toen pas deze mooie ruimte kreeg, ik moet je zeggen dat het een prachtige ruimte is geworden en netjes afgewerkt. :thumbup:

Uiteraard blijf ik je nu volgen en wens je veel succes met de verdere bouw van je baan. ;)
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
hoi ad,
mooi, stevig frame. zo te zien word het al wat. succes met de rest van de bouw  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Wat een geweldige zolder heb je tot je beschikking, echt super. :)
En je baan ziet er erg imposant uit. B)
Mooie baan voor een lekkere lange sleep ketelwagens. :)

Gr.
René
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Prachtig werk, ga het hier volgen, kan er zeker nog wat uit leren


Mvg

Luc
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Ik ben ook even "off-line" geweest maar nu ik weer jouw werk zie.....
Wat ziet het er geweldig mooi uit. Ik wist niet dat je zo'n goede timmerman bent... :D

Geweldige grote bogen, dat doe je goed. ik heb mijn helix gebouwd met een R2/R3. Zie graag weer de up-dates van je. Doe je de groeten daar?

Succes verder.

Groeten Ronald  :)
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Ik moest nodig weer een update plaatsen, want het is alweer een tijdje geleden.
Ik kreeg al een waarschuwing.  :D
Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.


De hoofdsporen van de baan zijn gesloten en er kan worden rond gereden.
Foto's zijn alweer ruim een maand oud en er is alweer wat gewijzigd.
Een foto van de achterkant gezien.


De linker kant van de baan.




En ik had een probleem met de stationssporen.
Ik kan namelijk bij het uitrijden naar links vanaf de buitenste stationsporen, het rechterspoor van de hoofdbaan niet bereiken.
En aangezien ik geen spoorlengte wilde opofferen aan wisselstraat, moet er een kruiswissel komen.

Hieronder de oude situatie:

Je ziet dat als je vanaf de buitenste stationsporen, naar links rijdt, er niet naar het rechterspoor kan worden gereden.

Dus moest er geknutseld worden met k-rail.


Ik had een paar gebruikte engelse wissels op ebay gescoord voor een prikkie en kon ik aan de slag.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
De eerste wissel gesloopt eh gemodificeerd, waarbij ik de rail tot het puntstuk heb verwijderd.


En de tweede:


En hier zijn drie engelse wissels al aangepast, sorry voor de slecht belichting, de foto's zijn onder TL en led licht gemaakt.

Op de wissel linksonder is aan stukje flexrail aan gezet om te passen.
De kruizing in het midden kon namelijk in tact blijven en ik heb met stukjes flexrail de verbinding tussen de kruising en de gemodificeerde engelse wissels gemaakt.
Dit moest wel, want de hoek van de kruising en die van de engelse wissels zijn niet exact gelijk en verschil kon ik met stukjes flexrail goed opvangen.
Ik had voor de flexrail een rail kniptang gekocht en dat was een verademing t.o.v het zagen.
Maar deze tang kan niet voor de gewone rail worden gebruikt, daar is de rail blijkbaar te hard voor.

Hier had ik de gehele kruiswissel uit genomen om de laatste gewone wissel in te passen en aan de onderkant de electrische verbindingen te maken.


Van dichtbij.

Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Je bent weer goed van start gegaan zeg :thumbup: dus zet het zo door hoor!

Wat een grote zolder heb je ook, en daar zou menigeen wel jaloers op kunnen zijn (waaronder ik zei de gek) :)

Als ik een dergelijke ruimte had was het baantje er ook wel gekomen, heb zat materieel en rails om het te vullen, dus geen bezwaar als je gaat verhuizen mij een bericht te sturen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Ad,

Dat ziet er weer heel vakkundig uit. Knap gedaan!!

Succes met de verdere bouw.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Mooie grote ruimte heb je. Mooie baan ook.

MvG,

Timaximus
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
-Ad:
Fijn dat je terug van start bent gegaan met je baan, ziet er veelbelovend uit,  :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Dat wordt een prachtige baan Ad. En leuk dat het zo goed te volgen is. Ik ben jaloers op je ruimte. Heel veel bouwplezier.  :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...

Hoi Ad,

Dat zijn weer aardige stappen, die je gemaakt hebt  :thumbup:
Een hele puzzel en operatie ook, om de rails zo te krijgen, maar de beloning is groot.
Fijn ook, dat je rond kunt rijden ! Daar doe je het tenslotte voor  :P

Hopelijk komt de volgende update wat sneller  :D

Grtz Tony
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Dat ziet er allemaal indrukwekkend uit, mijn complimenten!
Wat ik niet snap is dat je de engelse wissels hebt ingekort en daarna met flexstukjes hebt verlengd? Had je ze beter niet zo kunnen laten, dus niet ingekort?
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hallo Ad,

goed bezig, ik kan niet wachten op het filmpje, van automatisch rijdende treinen, spoedcursus?

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hallo Ad

Mooi dat je weer bent begonnen aan je baan, ziet er allemaal echt erg netjes uit zo.  :thumbup: :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Nou Ad dat heb je erg goed opgelost, het lijkt een beetje op 'n hosentrager. Mooi stukje vakwerk deze oplossing.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 19 december 2016, 23:48:11
Als ik een dergelijke ruimte had was het baantje er ook wel gekomen, heb zat materieel en rails om het te vullen, dus geen bezwaar als je gaat verhuizen mij een bericht te sturen ;)
Wil je ook in België komen wonen Hans?

Citaat van: loc-driver op dinsdag 20 december 2016, 07:37:15
Dat ziet er weer heel vakkundig uit. Knap gedaan!!
Succes met de verdere bouw.
Dank je John, ik heb nog genoeg te doen dus een beetje succes is meegenomen.

Citaat van: Timaximus op dinsdag 20 december 2016, 07:46:36
Mooie grote ruimte heb je. Mooie baan ook.
Dank je Timaximus.

Citaat van: Jørg op dinsdag 20 december 2016, 07:58:25
-Ad:
Fijn dat je terug van start bent gegaan met je baan, ziet er veelbelovend uit,  :thumbup:
Jørg, ik was alweer een poosje geleden gestart, maar had steeds niks gepost. ;)

Citaat van: Tjoekedoris op dinsdag 20 december 2016, 08:59:57
Dat wordt een prachtige baan Ad. En leuk dat het zo goed te volgen is. Ik ben jaloers op je ruimte. Heel veel bouwplezier.  :thumbup:
Toen we een nieuw huis kochten was een grote zolder één van de vereisten. Moest nog wel wat aan gebeuren voordat er aan de treinbaan kon worden begonnen.

Citaat van: Tony op dinsdag 20 december 2016, 09:35:24
Dat zijn weer aardige stappen, die je gemaakt hebt  :thumbup:
Een hele puzzel en operatie ook, om de rails zo te krijgen, maar de beloning is groot.
Fijn ook, dat je rond kunt rijden ! Daar doe je het tenslotte voor  :P

Hopelijk komt de volgende update wat sneller  :D
Inderdaad is het kunnen rondrijden al een hele stap vooruit. En maakt het verder bouwen ook veel leuker.
Ik zal wat vaker updaten.  ;)

Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 20 december 2016, 11:01:27
Dat ziet er allemaal indrukwekkend uit, mijn complimenten!
Wat ik niet snap is dat je de engelse wissels hebt ingekort en daarna met flexstukjes hebt verlengd? Had je ze beter niet zo kunnen laten, dus niet ingekort?
Maarten, de kromming en de uitwijking van de verwijderde delen was te groot om de kruising zo te laten passen. Dit is op de foto wel lastige te zien. De stukje flexrail lopen zelf ietsjes de andere kant op, waardoor er een hele kleine slinger in zit. Maar dit valt nauwelijks op.

Citaat van: wissels op dinsdag 20 december 2016, 12:48:54
goed bezig, ik kan niet wachten op het filmpje, van automatisch rijdende treinen, spoedcursus?
Walter, de volgende stap is het aansluiten van de bezetmelders. Veel bedrading ligt er al, maar moet worden verlengd, of opnieuw worden gedaan.
Ik heb bezetmelders van Albert, maar ik weet niet of ik die ga gebruiken. wellicht wordt het een andere bezetmelder, maar daar moet ik nog over nadenken.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 20 december 2016, 12:53:15
Mooi dat je weer bent begonnen aan je baan, ziet er allemaal echt erg netjes uit zo.  :thumbup: :thumbup:
Dank je Peter. Ik probeer netjes te werken, maar soms maak ik het me wel iets makkelijker.  :D

Citaat van: de iris op dinsdag 20 december 2016, 17:23:29
Nou Ad dat heb je erg goed opgelost, het lijkt een beetje op 'n hosentrager. Mooi stukje vakwerk deze oplossing.
Herman, het ook een hosenträger, maar met een grotere spoor afstand, waardoor ik anders te werk moest gaan.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Kappa op maandag 19 december 2016, 23:04:39
Ik had een paar gebruikte engelse wissels op ebay gescoord voor een prikkie en kon ik aan de slag.

Goed om te lezen dat het je gelukt is ...
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
volgens mij past het nog niet helemaal, maar dat zal wel goed komen  :P
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Hoi Jan, ja inderdaad, we hadden nog contact gehad over die engelse wissels die je te koop had.
Alleen vond ik het zonde om nieuwe wissels te verzagen dus ging de koop niet door.
Ik had op ebay drie gebruikt 2275 wissels gekocht voor het luttele bedrag van ?16,50.
Ze waren wel wat vies, maar na een grondige schoonmaak beurt zagen ze er nog erg netjes uit.
Nog bedankt voor je aanbod. :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: RuudH0 op dinsdag 20 december 2016, 22:41:53
volgens mij past het nog niet helemaal, maar dat zal wel goed komen  :P
Hoi Ruud, het past goed hoor, kijk maar.
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Wel na wat knip en zaag werk :D
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Kappa op dinsdag 20 december 2016, 19:42:48
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 19 december 2016, 23:48:11
Als ik een dergelijke ruimte had was het baantje er ook wel gekomen, heb zat materieel en rails om het te vullen, dus geen bezwaar als je gaat verhuizen mij een bericht te sturen ;)
Wil je ook in België komen wonen Hans?
Hoi Ad,

Nou ik zou wel willen hoor, woon ik dichterbij Peterke 33 of Jørg of Michel15, en ik hoorde van Peter dat een elektromonteur in België nog niet eens zo slecht verdient.
Tenminste als ik het allemaal zo hoorde, bovendien krijg ik het hier weleens benauwd als ik aan de files denk hier in Nederland ;)

Niet dat ze er in België niet zijn, heus wel denk ik dan, maar wat wil je als ik een dergelijk groot huis zie die me hier in Nederland gewoon meer dan 500.000 euro kost, dan is een keuze snel gemaakt :)
De enige die me niet zou laten gaan is een familielid, en dat komt door de goede band die ik ermee heb.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Citaat van: Kappa op dinsdag 20 december 2016, 23:09:42

Hier was ik gebleven. En toen? Wachten op de paasvakantie?
Ik blijf het een mooie oplossing vinden. :thumbup:
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Eindelijk is het zover, ik ben weer begonnen...
Gave wisselstraat Ad. Mooi gedaan  :thumbup: