Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 3050

Gestart door Jasperkc maandag 01 juni 2015, 10:37:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3050
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Marklin 3050
Hallo Allemaal,

Een clublid van mij bezit een 3050 (Ae 6/6) Deze lok heeft van Märklin de bekende 7218 stroomafnemers gekregen. Ik wil graag deze stroomafnemers wisselen tegen juiste zwitserse stroomafnemers. Welke stroomafnemers moet ik gebruiken, of kan ik ook de stroomafnemers van Sommerfeldt gebruiken of past dat niet op het dak van de lok. Misschien is het wel zo dat de nieuwe loks van de Ae 6/6 wel de juiste stroomafnemers hebben gekregen en dat deze ook passen op dit model. Ik hoop van wel. Dat zou nl. het model veel meer aanzien geven. Ook wil ik in de toekomst ledverlichting inbouwen zodat ik het zwitsers licht kan schakelen. Welke doorsnee led moet ik dan gebruiken? 2mm of 3mm. Ok. In ieder geval zie ik de suggesties en eventueel de foto's wel verschijnen. Graag ook met nummers van de loks/stroomafnemers erbij, dan kan ik zelf in mijn collectie van exploded view tekeningen gaan kijken.

Groet, Jasper
Re: Marklin 3050
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Marklin 3050
Hallo allemaal,

Niemand die een Ae 6/6 heeft en weet welke stroomafnemers erop staan? Ik zoek de Zwitserse stroomafnemers die nu op de loks zitten.

Groet, Jasper
Re: Marklin 3050
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin 3050
Natuurlijk wel Jasper.
Je kan even kijken bij de oerversie 3636*  of 3638 bij de Märklin onderdelen.
Maar is een dure oplossing. Kost gauw zo een ? 15-20 per stuk.
* = is de vernieuwde versie.

Gebruiksaanwijzing voor Dummys:

Als je een snelkoppeling maakt van: http://www.maerklin.de/de/service/suche.html  heb je deze ook voor een volgende keer.
Hier kan je bij "suche"  => "3636" invoeren.
Bij "Ersatzteile-Liste" aanklikken.
Een nieuw venster opent zich met tekening en stuklijst van de 3636.
Nr 3, de pantograaf 620400 is helaas niet voorzien van levertijd info en prijs....
verder is het afwachten of de nieuwe panto in de openingen van de 3050 past...

Gr. Mars
Re: Marklin 3050
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 3050
Hoi Jasper,

De Sommerfeldt 946 is volgens mij de correcte pantograaf voor deze loc, maar ik kan niet vinden of die zonder meer op de 3050 geschroefd kan worden.  Ze kosten rond de 18 euro voor een setje.

Ik heb zelf ook twee van deze locs, dus ik hoor graag of het gelukt is :)

Succes!

Erik
Re: Marklin 3050
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Marklin 3050
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groet, Jasper