Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

dcc met ms2

Gestart door zolderbaan donderdag 28 mei 2015, 17:32:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
dcc met ms2
zolderbaan
gast

dcc met ms2
Hallo,
IK heb een MS2 SW 1.83, rij met 2 fx loks en sinds vandaag een Roco met een Lopi 4 multiprotocol.
Nu wil ik deze gaan programmeren maar het gaat niet, CV1 om het adres van de lok instellen gedaan en aanvinken, dan gaat de MS2 door naar CV2 (minium snelheid) waarde ingeven springt weer terug naar CV1.
Het boekje wel 20x doorgelezen maar kom niet verder dan die twee CV waarvan de eerst netjes op de ingegeven waarde blijft staan en dan bij de tweede CV is er niets gebeurd.
Wie kan mij uitleg geven waarom het niet lukt om alle CV uit te lezen, volgens de handleiding van ESU geprobeerd om via de lokdatabank dit te doen maar ook dat is noppes.
gr Frits
Re: dcc met ms2
zolderbaan
gast

Re: dcc met ms2
Hallo,
Is er niemand die mij uit de brand kan helpen.
gr Frits
Re: dcc met ms2
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: dcc met ms2
Beste Frits,

Ik denk dat je een leesfout maakt.

1. ga naar instellingen
2. klik op cv programmeren
3. bovenin staat "Stap 1: CV adres". Kies hier de CV die je wilt veranderen en druk op het vinkje.
4. dan staat bovenin "stap 2: CV waarde". Kies hier de gewenste waarde en druk weer op het vinkje.
De CV is nu gewijzigd en er staat nu weer "Stap 1: CV adres". Nu herhaal je gewoon stap 3 en 4 totdat je alle gewenste CV"s geprogrammeerd hebt.

Succes!!
Re: dcc met ms2
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: dcc met ms2
Hier nog even een filmpje die ik toevallig nog ergens had opgeslagen :).
Re: dcc met ms2
zolderbaan
gast

Re: dcc met ms2
Dank Berry voor de uitleg, ik ben weer wat wijzer geworden nog steeds niet te oud om te leren.
Topic mag gesloten worden.
gr Frits
Re: dcc met ms2
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: dcc met ms2
Fijn dat het gelukt is. Dit topic zal wel blijven bestaan, misschien dat er anderen zijn die dit kunnen gebruiken.

Nog een tip: als je een lokpilot m4 hebt en je gebruikt alleen dcc, dan kun je mfx uitschakelen zodat je het probleem voorkomt dat hij automatisch via mfx aanmeld.
Re: dcc met ms2
zolderbaan
gast

Re: dcc met ms2
Hoi Barry,
Ik was al zo ver om alleen MM2 en Dcc in te schakelen.
gr Frits