Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

fast tracks code 55 en code 80

Gestart door Rickwaver woensdag 27 mei 2015, 21:52:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
fast tracks code 55 en code 80
Beste Allen,
ik las een draadje op N-sppr forum over Fast Tracks en laat ik nu net van de week op de site van fast Tracks beland  zijn. In het begin begreep ik er geen zak van tot het muntje viel en ik in de gaten had dat het hier om de real stuff ging namelijk zelf maken van rails en wissels. ik ben erg enthousiast over code 80 en code 55 doch zou wat meer willen weten  ervaringen van medespoorders. met name bevalt het tot nu toe en wat kost een beginners set voor het maken van een wissel en/of een rechte/gebogen rails in H0 en N spoor.
hoor het graag.
groeten,
Rick
Re: fast tracks code 55 en code 80
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: fast tracks code 55 en code 80
Hoi Rick,

Bedoel je deze site soms?

klikje doen

Weet wel dat je veel voor H0 hebt zoals Weinert en Tillig die ook erg mooie wissel heeft als bouwpakket.

Nu is het zo dat ik er geen enkele ervaring mee heb, maar banen die ik wel gezien heb, met eigen gemaakte rails zijn wel erg realistisch :thumbup:

Ook lijkt het me een nog groter gevoel van voldoening geven, wanneer je de trein laat rijden over je zelf gemaakte rails.

Op de site zie ik dat de maker in het filmpje veel mallen heeft en gereedschappen om de rails te vormen, dus ook dat vergt wel wat inzicht.

Toch ga ik me nog eens een keer wagen aan die zelfbouw wissel van Tillig in H0, weliswaar is dat geen N, maar de huidige wissels die ze nu in het programma hebben zijn erg mooi :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: fast tracks code 55 en code 80
Hi Hans,
Dank voor reactie.
Inderdaad ik bedoel die site van Fast Tracks.
Sluit mij helemaal aan bij het gevoel van voldoening.
Jouw tip van zelfbouw Tillig zal ik opvolgen.
Wist ik niet, dus weer wat geleerd.
Bedankt en wellicht tot een volgende keer.
Groeten,
Rick