Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 31 mei 2015, 20:02:57
Ok, ok, misschien was dat wensenpakket wat teveel van het goede... Maar:
- MFX+ is inmiddels toch bekende techniek? Beetje anders programmeren en voilà;
- Nieuw interieur: ben benieuwd wat hier anders aan gaat zijn?
- 2 motoren: waarom?
Punt 1:
MFX+ is nog vrij nieuw in mijn optiek, en niet iedereen loopt ermee weg
Punt 2:
Als ik het goed heb zit daar in de Lufthansa Express een restauratie afdeling, en die verviel voor de gewone IC uitvoering daar restauratie overbodig bleek te zijn geworden.
Punt 3:
Haast elk vierdelig van metaal zijnde treinstel krijgt haast 2 motoren mee, en dat zal er mogelijk op duiden dat je meer treinstellen kan koppelen.
Immers de VT 11,5 heeft het ook, en daar passen acht rijtuigen tussen en dan heb je aardig wat gewicht, maar vergis je ook niet in het gewicht van de trein zelf.
Toch William zou ik je van harte aanbevelen, eens op een opendag te gaan kijken in Göppingen, en dan vraag je je wellicht minder snel af waarom dergelijke modellen zo duur zijn.
Als het niet dit jaar was maar volgend jaar dan ga ik zeker weer die kant op, ook al ben ik er afgelopen keer al geweest zo'n indruk liet het achter.
Er was ook veel te zien, en de medewerkers lieten ook veel weten over hoe het proces van zink tot kap verliep.
Dit alles had voor een enkele kap van een lok 11 bewerkingen nodig, en dan moet ie nog gegalvaniseerd worden, en daarna nog gelakt en bedrukt worden.
Veel handwerk is er ook te zien want ramen en interieurs, en onderstellen worden handmatig gemonteerd.
Dit alles heeft een kostenplaatje, en dat besef je niet als je alleen hobbymatig er naar kijkt
M.v.g.
Hans V200.0