Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Houten balken bij McDonalds

Gestart door frenkievee zaterdag 23 mei 2015, 15:39:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Houten balken bij McDonalds
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Houten balken bij McDonalds
Allen,

Misschien een overbodige tip, maar bij de McDonalds (sorry.... :D) hebben ze tegenwoordig houten roerstaafjes voor bij de koffie en thee. Dit zijn 'latjes' van 5 mm breed. Ik heb bij het laatste bezoek maar een handje meegenomen:



Re: Houten balken bij McDonalds
Frank,

das inderdaad altijd handig, zal ook eens bezoekje brengen bij McDonalds. kan je voor alles gebruiken, bv weide voor paarden of ...

Groeten
Peter
Re: Houten balken bij McDonalds
Er zal nu wel een beveilingsbeambte bij het bakje roerstaafjes staan... 8o ;)
Re: Houten balken bij McDonalds
Bij Ikea liggen ze ook voor het grijpen bij de  koffie  :D

Grts

Johan
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Wat dacht je van bijna alle NS stations, bij de Broodzaak en de kiosken. :P Maar pas wel op voor de beveiligers van de NS O:-D
Ohja en niet te vergeten bij St*rb*cks daar mag je extra stokjes meenemen omdat de koffie zo d**r is. >:-D
Re: Houten balken bij McDonalds
AANDACHT AANDACHT, de roerstokjes zijn tijdelijk weg geborgen wegens overvloed diefstal  B)  O:-D O:-D O:-D.
Re: Houten balken bij McDonalds
Daarom willen mijn kinderen ook altijd naar de mcdonalds, zodat ik een paar stokjes mee kan nemen. Lief toch!   ;)
Re: Houten balken bij McDonalds
willen de kits naar de McDonalds, of wil de papa gaan  >:-D grapje ben gewoon heel goed gezind.
Re: Houten balken bij McDonalds
Daarom wil m'n vriendin altijd naar 't Hilton...
Kan ze wat zeepjes en handdoeken mee nemen... 8o
Re: Houten balken bij McDonalds
Haha het word hier alsmaar gekker, wat doen jullie nog om gratis dingen te hebben. graag jullie reactie, zal ook eens dringend naar Mc moeten gaan en ook het Hilton mag ik dan niet overslaan  O:-D

Re: Houten balken bij McDonalds
Wij halen onze potloden bij Ikea.



Gr, Ben.
Re: Houten balken bij McDonalds
En allemaal voor NIKS
Re: Houten balken bij McDonalds
Ben,

Jij gaat veel naar Ikea, of neem je genoeg mee voor en heel jaar  O:-D O:-D
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Hi,

Bij Ik*a hebben ze ook lattenbodems, handig voor de onderbouw van je baan.   >:-D

groet
Harald
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Bij de Wibra en de Action worden ze verkocht, 100 roerhoutjes voor 1 euo.
Beetje zielig als je bij het restaurant met de Gouden M of de Ikea een handje vol gaat jatten.
Die bedrijven krijgen ze ook niet voor niets, denk daar ook eens over na.
Re: Houten balken bij McDonalds
Mee eens.

Maar er zijn uitzonderingen. Bij Starbucks mag je onbeperkt jatten, deden zij ook van ons: KLIK. ;)

Gr, Ben.
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Oog om oog, tand om tand. :thumbup:
Je zou zeggen dan is het gerechtvaardigd maar we zijn een voorbeeld voor onder andere de jeugd, daarom toch maar niet doen.
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Oog om oog , tand om tand mag ook niet, hoor  :P

De enige verzachtende omstandigheid voor het handjevol stokjes, is het feit dat de wereld wordt behoed voor nog meer zwerfvuil.
M* en Star* veroorzaken indirect enorme hoeveelheden hiervan.

Blijft dus over, koffie bestellen, eventueel opdrinken, stokje aflikken en in de zak steken.Wil je er snel meer, klanten vragen hetzelfde te doen en jou hun stokje laten geven. Iedereen blij  ;)

Bijgaand een foto van mooi dun hout, dat je verkrijgt door een pakje camenbert te kopen en de verpakking te slopen.
Wil je het recht hebben, nat maken en ergens onder leggen en laten drogen. Prima spul !!!

Grtz Tony

Ps veel ijslolly's eten kan ook !
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Citaat van: Tony op zondag 24 mei 2015, 08:20:35
Bijgaand een foto van mooi dun hout, dat je verkrijgt door een pakje camenbert te kopen en de verpakking te slopen.
Wil je het recht hebben, nat maken en ergens onder leggen en laten drogen. Prima spul !!!

En dat is dan ook gelijk de beste en meest fatsoenlijke tip die hier beschreven staat ...  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Nee hoor, zoals iTom schreef  gewoon 100 stuks kopen is toch netter en goedkoper dan al die koffie drinken.

groet
Harald
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2012

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Of plaats een advertentie op MP, je moet eens op letten wat mensen gratis of tegen verzendkosten wegdoen!
Re: Houten balken bij McDonalds
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Kan me inderdaad goed vinden in de opmerking van Tom. We zijn inderdaad voorbeeld voor de jeugd en ik heb hier inderdaad het verkeerde voorbeeld gegeven.

De tip dat ze bij Action te koop zijn: mijn ervaring is dat het per vestiging verschilt wat er verkocht wordt en/of in de aanbieding is. Ik heb een poos terug bijv. gezocht naar snijmatten, maar toen hadden ze hier in Spijkenisse alleen maar klein formaat (ca A5). Weliswaar voor weinig incl mesjes, maar de A4 maat was niet te vinden.

Tip van Tony is ook werkelijk een hele goede!
Re: Houten balken bij McDonalds
Makro heeft er ook :| :D
Grts

Johan
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Bedankt voor de toelichting Ben  ;)

Citaat van: Spoorman op zondag 24 mei 2015, 06:50:27
Maar er zijn uitzonderingen. Bij St*rb*cks mag je onbeperkt jatten, deden zij ook van ons
Re: Houten balken bij McDonalds
Je mag uiteraard wel bij McD en IKEA per kop koffie 1 houtje later na gebruik in je zak steken en dat is ook nog minder afval/vervuiling,  dus goed voor het milieu,  dus als je maar genoeg koffie drinkt kom je er ook!!
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Beste allen,
Waarom zou je zo'n oud draadje nieuw leven willen inblazen.
Omdat ik de doe het zelvers en hobbyisten onder ons datgene in herinnering wil brengen dat mij zelf ook van pas kwam. 
Ik had op de beurs in Utrecht iemand ontmoet die houten H0 hekwerkjes voor o.a. balkonnetjes maakte van dun fineer. Hij gebruikte daarvoor het fineer dat volgens hem vroeger in sigarendoosjes zat.

Ik ben dus op zoek gegaan naar dun fineer maar kon niet vinden wat ik nodig had. En omdat hout nu eenmaal hout is ook op zoek gegaan naar dunne roerstaafjes en daarbij popte dit draadje op met o.a. het advies om voor dunne roerstaafjes bij de gele M te shoppen of bij die zaak met het pientere sleuteltje. Ik moet zeggen dat ik al op het punt stond om een van deze zaken met een bezoek te vereren (sorry Tom het hoort niet) toen ik de bijdrage van Tony las waarin hij de verpakking van Camembert bij ons aanbeveelt.

De Camembert blijkt nog steeds op dezelfde manier verpakt te worden als 6 jaar geleden en omdat dit zulk mooi materiaal is wil ik dit graag na 6 jaar nog eens onder de aandacht brengen dus vandaar mijn reactie op dit oude maar nog niet versleten draadje.
Alsnog bedankt Tony.

groet, Wim
Re: Houten balken bij McDonalds
hoi,

Citaat van: WimFPU op dinsdag 23 november 2021, 17:58:40
Ik ben dus op zoek gegaan naar dun fineer maar kon niet vinden wat ik nodig had.

Mooi fineer is onder andere te krijgen bij de betere houthandels en kunstenaarswinkels. Dus niet de grotere bouwmarkten maar de echte houthandel. Leuke fineer knutselpakketten zijn bijvoorbeeld bij de Arnhemse Fijnhouthandel te krijgen. Of eventueel bij de plaatselijke kunsthandel, zoals De Kwast is ook wel fineer te krijgen. Een beetje zoeken.  :)

Maar goed: Eerst een kaasje opeten en dan de verpakking gebruiken kan ook  :D

Groet Ronald.
Re: Houten balken bij McDonalds
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
Zo zie je maar dat het zinvol kan zijn om op een oud draadje weer eens nieuw licht te laten schijnen. Bedankt weer voor de tips heren. Voor het geld hoef je het dus niet te laten.
De volgorde die Ronald voorstelt hoef je niet te volgen. Bij mij ligt de kaas nu zonder de verpakking in de koelkast. :D

groet, Wim
Re: Houten balken bij McDonalds
Nog een tip voor diegenen die een tafelzaag hebben of iemand kennen:
Ik zaag met gemak 1 mm ( en 2-3-4mm enz) van een lat af. Kost me niets.
Binnen 10 minuten heb ik een berg hout voor de komende 25 jaar.

Met een hulpmiddel heb ik snel paaltjes enzovoort gemaakt:
Re: Houten balken bij McDonalds
Tja Erik maar we hadden het er nou net over dat dat stelen, waar dan ook, een beetje ongepast is.......
Re: Houten balken bij McDonalds
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Houten balken bij McDonalds
 @citaat Heb je een denkbeeldig vriendje? :D

(Ik denk dat iemand zijn bericht heeft verwijderd?)
Re: Houten balken bij McDonalds
Citaat van: 1200Blauw op vrijdag 21 januari 2022, 15:29:43

Ik denk dat iemand zijn bericht heeft verwijderd?


Twee, iets over stelen van de baas.