Georges
Dat is inderdaad wat Cees bedoeld

Als je het klikje van de wisseltong hoort boven het geluid van loc en wagens? dan heb je wel een heel speciale isolatie liggen, of op alle wielen van loc's en wagons rubbertjes gelegd

hier rijden de kleinste wagentjes gewoon de wisseltong open en dat is toch veel minder zwaar dan je 3029
Ik had ook zo'n serie wissels die in 1 keer bediend werden, maar na intensief rijden en wissels schakelen werd die trafo toch warmer dan de andere!
Alles verloopt nu goed op je baan zeg je, dat kan maar zoals Cees je terecht al op attent maakte zit je met overbelasting(die je dus kan vermijden), een trafo kan zo'n pieken kortstondig misschien wel aan maar is zeker niet gezond.
De oude trafo's trokken die pieken tot er rook uitkwam, wat de huidige trafo's kunnen verdragen en hoe lang weet ik niet.

Als je op zo'n korte baan een half uurtje intensief gaat rijden heb je wel redelijk wat kort op elkaar volgende pieken (zo denk ik erover)
Het bijkomend geluid van de wissel is gratis, een kapotte trafo daarentegen!
Groeten
Rigo