Nieuws: Belangrijke informatie over foto's gehost bij Tinypic. Klik om het topic hierover op het forum te lezen.
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag

Auteur Topic: grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express  (gelezen 50286 keer)

erik01

• Stamgast
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 3
« Reactie #350 Gepost op: donderdag 18 april 2019, 01:36:51 »

Hallo Tim,
Dank voor het delen.
In die middagzon staan ze er extra mooi op.
Groet, Erik
Kom eens kijken bij mijn bouwproject http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.0

en

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 3
« Reactie #351 Gepost op: zaterdag 20 april 2019, 12:49:46 »

cees,
geen dank. ik vind het wel leuk om dit soort avonturen met jullie te delen. kunnen jullie ook nog een beetje meegenieten;)

erik,
graag gedaan
ja die middagzon deed erg goed zijn best die dag.

Vriendelijke Groeten,

Tim
zie ook eens Modelbaan Getswoud
mijn grootspoor foto's

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 4
« Reactie #352 Gepost op: zaterdag 20 april 2019, 13:16:36 »

hallo allemaal,

vandaag deel 4 alweer. we zijn in de vorige update aangekomen in beekbergen. in beekbergen kon je rond lopen over het depot en stond nog een programma te wachten rond de draaischijf. de 64 415 is met ons meegereden naar beekbergen, achterop de trein. de 65 018 is nog in loenen, maar zal snel ook arriveren in beekbergen.

rond de draaischijf stonden meerdere locomotieven opgesteld, van links naar rechts zien we de 3 cilinder 44 1593, loc 50 307 en de 23 071 waarvan de lichten ontstoken zijn.

iets verderop staat nog een machitige BR 44, de 44 1085 van de voormalige bundesbahn, maar dan als oliestoker. de 44 1593 is een ex reichsbahn loc.

de 2019 staat ergens achterin verstopt, hier staat ook nog een plan K rijtuig.

de vsm 64 415 is wat aan het rangeren

naast de TKp 23 die in het zwart met rood naast de 44 1085 rond de draaischijf staat, heeft de vsm nog een tweede TKp, de TKp 5353, deze staat ook weggestopt naast de loods in beekbergen.

in de loods zien we de 52 8139

naast de reko 52 staat nog een originele altbau 52, de grijze 52 3879

op dat moment werd er nog gewerkt aan de grijze 52. het schijnt dat de ketel van de 52 weer dicht gebouwd is en dit weekend onder stoom staat voor beproevingen.

de 64 415 staat inmiddels op de draaischijf en is op zoek naar een mooi plekje rond de draaischijf

de 01 1075 is inmiddels ook van de trein gehaald en staat hier zijn watervoorraad bij te tanken. ook de waterwagen zal volgetankt worden

nog een keer de 01 tijdens het water nemen, de machine had heel veel dorst

rondom de draaischijf, van links naar rechts zien we oersik 116, TKp 23, 44 1085, 64 415, 44 1593, 50 307 en de 23 071. een aardig rijtje bij elkaar.

een Slask, 44 en 64 bij elkaar in het zonnetje te beekbergen

inmiddels is ook de 65 018 in beekbergen aangekomen, deze werd direct naar de draaischijf gedirigeert.

de 65 is een zeer grote tenderlocomotief

frontaal op de loc, rond de draaischijf is het aardig druk

de 65 018 gefotografeerd vanaf de 64 415

de 23 071 en 01 1075 naast elkaar, het begint ondertussen al een beetje te schemeren

nog een keer de 65 018 op de draaischijf

niet lang daarna werd er een toespraak gehouden. de gehele toespraak is te beluisteren in de eerder gedeelde film.
hierna ging de 65 018 van de draaischijf af en moest de 01 er nog op. daarna werden de loc's nog schoongemaakt en voorzien van kolen en vervolgens konden we vertrekken naar Rotterdam. maar dat zien jullie allemaal in het laatste deel van deze update serie.

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 4
« Reactie #353 Gepost op: zaterdag 20 april 2019, 14:19:56 »

Hi Tim,

Mooie plaatjes die mij er ook aan herinneren om weer eens in Beekbergen te gaan kijken.

groet
Harald
Karbrücken Index: Klik hier: Bouwactiviteiten, verslagen en mijn Droom

23 November opendag bij StOMM Klik hier >> www.stomm.nl

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
« Reactie #354 Gepost op: woensdag 08 mei 2019, 16:54:46 »

hoi harald,
bedankt, en ja af en toe is het wel leuk naar de vsm af te reizen. vooral als er wat meer bedrijvigheid is, zoals met terug naar toen of hemelvaart, of in dit soort gevallen als de ssn op bezoek komt :D er staat veel mooi spul in beekbergen. vooral de 2000 vind ik erg interessant, maar daar zijn er momenteel ook maar 2 van in nederland waarvan 0 bedrijfsvaardig, maar de 2019 heeft al wel een goed uiterlijk.

hallo allemaal,

vandaag de laatste update van de afscheidsrit van de 65 018

na de sinterklaas intochten in apeldoorn en eerbeek kwam de 23 076 ook nog even showen bij het afscheidsfeest van de 65 018. de loc stond vrolijk mee te zoemen bij de toespraak over de 65 018 rond de draaischijf. door de opstelling van de 64, 65, 01 en 23 dachten enkele mensen dat er een fluitconcert zou komen na de toespraak, helaas bleef deze uit :-(

tijd om een hapje te gaan eten en nog een laatste rondje over depot te lopen voordat het donker gaat worden

VSM 50 3654 met open rookkastdeur in de loods te beekbergen

kijkje in de rookkast van de 50 3654

en deze moest natuurlijk ook nog op de foto, de machtige BR 41 met neubau ketel en frontlichten in de omloop. ik kan niet wachten totdat deze loc weer onder stoom staat. persoonlijk zou ik het nog gaver vinden als de 41 105 van de ssn weer kan rijden, want met oliestook installatie vind ik deze 41'ers nog stoerder :)

buiten stond wel een grote andere stoere oliestoker, namelijk de 50 0073 (ook wel bekend als 50 3666)

tijd om wat te gaan rangeren, de 01 1075 gaat ruimte maken....

….zodat de 65 018 de draaischijf kan verlaten

de 65 018 wordt op een plek gezet waar het drijfwerk gesmeerd kan worden

het drijfwerk van de 65 018, met lampjes :)

ondertussen bedacht ik mij dat er achter de loods in beekbergen nog een 52'er staat welke ik al een tijdje wilde platen, helaas bedacht ik mij dat te laat. het begon al aardig te schemeren en daardoor is de foto ook niet helemaal scherp. het was aardig fris en ik had ook geen statief bij me (stom natuurlijk) nu vragen jullie je natuurlijk af, wat is er zo bijzonder aan deze ver weg gestopte roestige 52.80? in het jaar 2000 ben ik in het amc in amsterdam geboren, enkele jaren geleden ben ik erachter gekomen dat de 52 8091 van 1997 tot 2003 bij de ingang van het amc heeft gestaan. ik heb daar ook een foto van gezien in het boek 'treinen in beeld deel 10' veluwsche stoomtrein maatschappij 1975 - 2015. de eerste opmerking die ik maakte bij het zien van de foto was: daar ben ik dus besmet geraakt met het stoomtrein virus >:-D . tijdens terug naar toen is het onmogelijk om bij die loc te komen, nu het rustiger op depot was zag ik een kans en die wilde ik toch graag nemen, ondanks dat het al schemerde. andere keer beter, maar ik heb hem wel al in ieder geval >:-D

de 01 1075 heeft ook maar plaats genomen op de draaischijf om gedraaid te worden. inmiddels is het al aardig donker geworden en werd het voor mij heel lastig om fatsoenlijke foto's te maken. toch heb ik er nog een paar geselecteerd die ik met jullie wilde delen.

depot beekbergen

de 65 018 wordt voorzien van kolen.

hierna zijn we weer naar de trein gegaan om weer richting dieren en vanuit dieren naar rotterdam gegaan. bij immenberg kregen we nog een noodremming. er stonden blijkbaar camera's voor een afscheidsvideo maar dat waren ze even vergeten werd er omgeroepen. de ketel mag dan afgekeurd zijn maar de remmen zijn nog goed. de trein stond heel snel stil en de deuren van de coupe's vlogen open.

station utrecht centraal. blijft een leuk gezicht zo'n oude trein op zo'n modern station.

eenmaal teruggekomen in rotterdam kwam ik erachter dat de terugreis is verlopen volgens duitse afscheidsrit praktijken. op de rookkastdeur getekend letzte fahrt en een datum. een leuk extraatje. dat moest ook nog even vast gelegt worden :D

wat dichter bij genomen. ingezoomed op de rookkast deur. toch wel geinig dat ze dat gedaan hebben

de allerlaatste, om het af te leren. het blijft een gave tenderloc.
in december kwam het nieuws naar buiten dat de loc zal verhuizen naar de vsm voor een periode van 10 jaar, waar de loc gereviseerd en gebruikt zal worden. hierdoor wordt de enigste vertegenwoordiger van de BR 65 niet opgeborgen in een loods, maar kan op een rustiger tempo genieten van haar pensioen. de loc blijft wel in handen van de ssn. grote vreugde onder de stoomtrein hobbyisten toen dit nieuws naar buiten kwam. een mooie samenwerking tussen de ssn en de vsm.

nadat de 65 buiten dienst was gesteld kon de revisie van de 23 023 worden afgemaakt. de oververhitters werden uit de 65 gehaald en in de 23 geplaatst, evenals de atb. 25 mei gaat de 23 023 zijn eerste publieksrit rijden. het plan is om daar achteraan te gaan want de trein gaat rijden vanuit rotterdam via gouda, amsterdam en haarlem naar tata steel.

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
Re: grootspoor foto's van Tim. Afscheidsrit SSN 65 018, letzte fahrt 65 018 deel 5
« Reactie #355 Gepost op: woensdag 08 mei 2019, 16:59:17 »

Mooie opnamen. Vooral de nachtfoto's vind ik zeer sfeervol.  :thumbup:
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #356 Gepost op: woensdag 08 mei 2019, 17:17:36 »

Fraaie plaatjes van machtig mooie locomotieven  :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het delen  :)

:idea: Had je bij het fotograferen van de 01 1075 de iso van de camera niet nog een standje maximaal kunnen zetten? Of is iso 800 de max van je toestel?
Groeten barry

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #357 Gepost op: woensdag 08 mei 2019, 17:21:53 »

@citaat Hogere ISO waarde kan dat grote contrast ook niet overbruggen.
Enige mogelijkheid: Meerdere opnamen met verschillende belichtingen en daar een HDR afbeelding van knutselen.
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #358 Gepost op: woensdag 08 mei 2019, 23:24:39 »

Wim,
Bedankt. De nacht foto's waren erg lastig te maken uit de losse pols. Velen zijn verpest. Ik heb de beste geselecteerd om te delen met jullie want zelf vind ik de nachtfoto's ook erg leuk. Schept veel sfeer, zeker met een stoomloc.

Barry,
Bedankt. Machtige stoomlocomotieven zijn het zeker.
De iso kan wel hoger opgeschroeft worden. Het is maar een simpel toestel en ik weet ook niet alle functies. Volgens mijn vader zit er wel een 'nacht' stand op het toestel. Wel weet ik hoe je een timer kan instellen op het toestel. Een volgende keer gaat er sowiso een statief mee in de tas en moet mijn vader mij maar even vertellen waar de nacht stand zit. Dan zet ik hem voor de avond plaatjes op een statief, in de nachtstand met een timer. Klikken om af te tellen en dan niet meer aanraken tot de foto genomen is.

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

MarklinNathan

• Nieuwe Gast
  • mat`64 = mijn favoriete materieel
« Reactie #359 Gepost op: donderdag 09 mei 2019, 16:09:48 »

Mooie Foto`s Tim

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #360 Gepost op: donderdag 09 mei 2019, 16:15:34 »

Tim,

Wederom genoten van je prachtige fotosessie. :) :thumbup:
Zeker leuk om het oude en het nieuwe materiaal naast elkaar te zien staan in het station. :)
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

dp

• Stamgast
    • Treinenfoto's
« Reactie #361 Gepost op: maandag 13 mei 2019, 09:34:26 »

Leuk om te zien!
Peter

Voor meer bewegende treinenbeelden uit Zweden en Nederland EN vrachtwagen filmpjes, bezoek ook  http://www.trainsandtrucks.nl .

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
« Reactie #362 Gepost op: maandag 13 mei 2019, 12:26:23 »

Nathan,
Dank je wel.

Michel,
Fijn dat je genoten hebt.
Wat nog leuker is zijn de reacties van die niets vermoedende reizigers. Op gouda stond een groepje jongeren destijds die heel erg verbaast waren dat er ineens een oude stoomtrein aan kwam zetten. Met uitspraken als 'wajoow', 'kan je hier gewoon in meereizen' en 'kan je gewoon instappen als je bent ingecheckt' was duidelijk te merken dat ze zwaar onder de indruk waren. Ik heb ze maar even snel op de tekst 'stoom stichting nederland' op 1 van de rijtuigen gewezen en gezegt dat ze daar maar even op moeten googelen als ze een keer mee willen :D

Peter,
Dat vind ik nou ook. En ik vind het ook leuk om dan de avonturen met jullie te delen.
Volgende halte: koblenz museumwochenende, het aftellen is begonnen. Nog 39 dagen :D

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

marklintim

• Stamgast
  • trotse M-rail rijder
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express
« Reactie #363 Gepost op: zaterdag 01 juni 2019, 17:21:34 »

Hallo allemaal,

daar was ik weer met verse foto's. 25 mei reed de 23 023 zijn eerste publieksrit in 12 jaar. Als stoomgek ben ik daar natuurlijk achteraan gegaan :D
ik had belooft in dit topic wat foto's te plaatsen en heb daarom vast een kleine selectie gemaakt. maar ik heb natuurlijk meer dan 11 foto's gemaakt :D
het overgrote deel van de foto's moet ik nog uitzoeken. ik had die dag een spiegelreflex camera te leen wat in het begin wel even wennen was maar uiteindelijk zijn de plaatjes toch redelijk gelukt vind ik. niet allemaal natuurlijk maar daar ga ik nog een keer rustig naar kijken.
alvast een paar plaatjes voor het genot:

SSN 23 023 doorkomst bij Abcoude by TimF44, on Flickr

SSN 23 023 stoomt door Haarlem by TimF44, on Flickr

Stomen op Beverwijk by TimF44, on Flickr

Vertrek Beverwijk by TimF44, on Flickr

SSN 23 023 by TimF44, on Flickr

23 023 ontmoet een 189 op de westhavens by TimF44, on Flickr

als toetje nog een vieze stinkdiesel >:-D (welke ik overigens ook nog nooit eerder op de foto heb gehad)

SMMR 2225 brengt de lege trein naar Beverwijk by TimF44, on Flickr

SMMR 2225 by TimF44, on Flickr

SMMR 2225 achterop de hoogoven express by TimF44, on Flickr

dit was het voor nu dus even, maar er komt dus nog veel meer aan :) en met begeleidende tekst uiteraard ;)

Vriendelijke Groeten,

Tim
mijn grootspoor foto's

dp

• Stamgast
    • Treinenfoto's
Re: grootspoor foto's van Tim. SSN 23 023 hoogoven express
« Reactie #364 Gepost op: maandag 03 juni 2019, 13:16:11 »

Mooie update weer!
Peter

Voor meer bewegende treinenbeelden uit Zweden en Nederland EN vrachtwagen filmpjes, bezoek ook  http://www.trainsandtrucks.nl .