Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wensloc HSL 1832

Gestart door WouterMarklin woensdag 13 mei 2015, 21:33:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Vindt dat ze dat wel in goed iets beter met elkaar om kunnen gaan. Ze maken andere modellen veel sneller. Kijk bijvoorbeeld naar de raillogixs 1618 of de rrf Class 66
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Dat van Piko en Fyra klopt. LSM had t al gedaan en het gaat dan weer om deels staats bedrijf enzo dus gelden er weer andere regeltjes. Piko zei gewoon als ik het van af de openbare weg kan fotograferen kan ik er een model van maken. Dat zal in een deel van de gevallen ook echt op gaan.

Bij prive bedrijven ligt dat toch vaak anders. Ook Piko regelt gewoon de benodigde toestemming van bedrijven bij bepaalde modellen. Echt niet anders dan dat Roco en Marklin dat doen.
Re: Wensloc HSL 1832
nobody
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: pukkie op zaterdag 24 maart 2018, 12:04:16
Vindt dat ze dat wel in goed iets beter met elkaar om kunnen gaan.
Huhhh :help: :help: :help:
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Was druk met de kinderen en typen tegelijk nobody
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Interresant verhaal Brigitte, dank voor de uitleg!

Is het dan zo dat de vervoerder toestemming geeft en zelfs betaald krijgt voor het gebruik van het ontwerp?
Of betaalt de vervoerder mee aan het maken van de modelloc in de goede uitvoering, als een soort reclame uiting?

Ik heb wel eens gehoord dat Maersk ook heel moeilijk doet met containers...
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Nee hoor in de meeste gevallen gaat het in overleg en wordt e.e.a. per email overeengekomen.
Het bedrijf ontvangt als dank dan een paar modellen voor in de bedrijfsvitrine neer te zetten.

Als een ontwerp echt door een reclamebureau is ontworpen kan het inderdaad voorkomen dat er betaald moet worden om dat ontwerp en hun logo te mogen gebruiken. Er zijn dan echt films van het ontwerp nodig om e.e.a. hoogwaardig om te zetten in model. Dat moet een reclamebureau wel willen uitlenen en dat is dan meestal niet gratis.

Zou kunnen hoor Maersk is daarin niet uniek natuurlijk. Heeft allemaal met commerciele belangen te maken.
Is ook verder niet raar. Men verbind hun naam aan iets en dan willen ze wel weten hoe en waaraan.
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Klopt wel wat je zegt in de laatste post
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat

Logisch!
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Hoe zit het nu met deze lok.?
Ik zie bij een enkele winkelier dat deze is verdwenen uit het aanbod en bij ander staat deze nog als bestelbaar te pronken en Roco heeft nog steeds als  aangekondigd staan in week 48 2018 maar sinds vandaag wel een  ?10 euri duurder gemaakt , ?164 voor dc en ?209 voor ac , wie het weet mag het zeggen.

Gr. Jan
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Als ik het goed heb gaat dit model niet door. Reden: geen toestemming van de rechthebbende op het disign.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Beste Hans, dat heb ik gelezen in het bericht van Brigitte ,
Vandaar mijn vraag.

Gr. Jan
Re: Wensloc HSL 1832
Ben den Hollander
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Het is een wenslokO:-D