Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wensloc HSL 1832

Gestart door WouterMarklin woensdag 13 mei 2015, 21:33:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Wensloc HSL 1832
Er zijn al zoveel verschillende livery's, waarom dan ook niet een van de "dambord" loc die veelvuldig in Nederland te zien is.
De mallen zijn er. Bijna elke fabrikant zou hem kunnen uitleveren. Het liefst zou ik marklin zien. Maarja, is er wel genoeg animo voor ...... ? :?
Re: Wensloc HSL 1832
Bahn-AG
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Hallo

Animo is er vrijwel niet voor.
Ik raakte de mijne aan de straatstenen niet kwijt.

Bart
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Ik zou wel een dambord trein willen hebben.
Ben wel op zoek naar 1
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
De 1621 captrain zou ook niet verkeerd zijn maar het dam bord is ook leuk is een keer wat anders dan het geel rood of oranje :D
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2012

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Een locon 9900 / 1800 versie zou leuk zijn
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
ik zie liever de raillogix 1619. die vind ik echt heel stoer. maar de dambord lok vind ik ook wel leuk.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Ik zou wel een dambord loc op mijn baan willen zien rijden het moet wel een Märklin zijn. :)
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Bahn-AG zegt dat hij de zijne niet kwijt raakt,weet niet of hij een gepainte marklin lok heeft?
ben op het internet al wel meerdere mensen tegen gekomen die modellen overspuiten en opnieuw bestickeren maar heb nog geen close ups gezien dus weet niet of het wat is.
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wensloc HSL 1832
De meesten die hier geld voor vragen, doen dit vrij strak. Het zijn alleen tere modellen.
Re: Wensloc HSL 1832
Spoorman
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: hmmglaser op woensdag 25 mei 2016, 23:25:54

Bahn-AG zegt dat hij de zijne niet kwijt raakt,weet niet of hij een gepainte marklin lok heeft?


Kijk op de fotosite van Bart zou ik zeggen, 554 plaatjes van zijn fraaie creaties. Of hij 'm nog wil maken en wat het kost vraag het hem zelf.

http://s884.photobucket.com/user/lokpaint/library/?sort=3&page=1

Met groet,
Ben.
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Ziet er leuk uit maar de fotos zijn van 1 kant genomen
Re: Wensloc HSL 1832
Moet toch mogelijk zijn voor bv Marklin om zonder toeters en ander geluid dit te kunnen leveren. Vroeger waren ze vrij snel met het volgen van modellen van 16 - 17 - 1800 en de 6400-en ( denk aan de railpro 6400 en de Husa 1600). Maar van de particulieren maatschappijen daarna is er nooit van gekomen helaas, en dat is ondertussen al een hele rij. Een voordeelpakket met 3 verschillende lijkt mij wel wat.

Groet René
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
ik denk als je er 250 van koopt dat marklin ze wel wil maken :D
je zou een poll kunnen beginnen hier en op andere forums ;)
Re: Wensloc HSL 1832
Wel eens eerder aangegeven.
Ik zou er ook voor stander van zijn om 1 onderstel en meerdere loss verschillende kappen te kunnen kopen. Ik heb zelf de ruimte niet om ze allemaal te laten rijden en de onderkanten zijn toch allemaal hetzelfde.

Ik denk dat je hel snel aan de genoemde aantallen zit dan.

Groet René
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Minimale aantal voor een 16\17\1800 is 500 stuks in 1 uitvoering en das best veel  ;)
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat ik zou zeggen maak een pol aan met de 16/17/1800 die nog niet zijn uitgebracht (1832, 1619, 1621 captain, 9900) en kijk hoeveel belangstelling ervoor is.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: renew op vrijdag 27 mei 2016, 11:25:44
Wel eens eerder aangegeven.
Ik zou er ook voor stander van zijn om 1 onderstel en meerdere loss verschillende kappen te kunnen kopen.
ik zou zeggen doe een mailtje naar marklin voor alleen kappen in een kleur stelling gespoten wat de prijs is en het minimum aantal ;)
Maar heeft er al is iemand een vraag naar marklin gestuurd voor 16/17/1800 serie in kleurstelling van vracht vervoerders ben wel benieuwd naar de prijs ervan en of die dan ook een mfx+ decoder bevat de laatste modellen die marklin geleverd heeft waren de 37204 en 37205 die een advies prijs hadden van ? 299,95
En dan de set die dit jaar uitkomt de 29256 met dan alleen het geluid van de typhoon 8o en met nr 1652 die bij mij al rond rijd,gezien de levertijd zouden ze daar op het moment mee bezig moeten zijn dus als er een juist tijd is om aan de bel te trekken lijkt me dat nu :D
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2012

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Laat Marklin eerst de kap maar eens een update gaven, de mee gegoten slangen vervangen voor losse onderdelen en volgens mij kan de koplampen ook wel wat echter, en geen spleet meer tussen neus en de rest van de kap.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 27 mei 2016, 14:43:37ik zou zeggen doe een mailtje naar marklin voor alleen kappen in een kleur stelling gespoten wat de prijs is en het minimum aantal ;)

Ik zou zeggen: heel veel succes hiermee maar dat gaan ze nooit doen. Tante heeft ooit wel is dummy's uitgebracht maar losse kappen? Ik ga er in ieder geval geen mailschrijverij aan beginnen.

Mocht er iemand een poll bijhouden: ik ben voor de ex NS 1619, compleet met onderstel en motor. Bij voorkeur zonder digitaal decoder. Ik bouw liever zelf zo'n super ESU loksound in met prachtige NS 1600/1800 geluiden........ :D
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: marklintim op vrijdag 27 mei 2016, 13:12:30
@citaat ik zou zeggen maak een pol aan met de 16/17/1800 die nog niet zijn uitgebracht (1832, 1619, 1621 captain, 9900) en kijk hoeveel belangstelling ervoor is.

Ik doe dan zowiezo mee.
Re: Wensloc HSL 1832
nobody
gast

Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat "Alleen SOWIESO is juist. Dit woord, dat ?toch al, in ieder geval? betekent, komt sinds het begin van de twintigste eeuw in het Nederlands voor. Wij hebben dit woord geleend uit het Duits, waarin het een verkorting is van ?es ist so wie so dasselbe?. Tegenwoordig wordt het ook door de Duitsers gebruikt in de betekenis ?toch al, in ieder geval?."

Bron ===> klik
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
sorry hoor.

on-topic please
Re: Wensloc HSL 1832
nobody
gast

Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat I don't understand English... ;)
Re: Wensloc HSL 1832
Spoorman
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: pukkie op donderdag 26 mei 2016, 17:52:32

Ziet er leuk uit maar de fotos zijn van 1 kant genomen


Ik schat in dat de andere kant hetzelfde is. Zou raar zijn als daar rondjes te zien zijn.  ;) Maar als je Bart mailt krijg je zeker meer informatie dus als je de lok graag wilt hebben.......

Met groet,
Ben.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Is een mailtje naar Märklin Nederland een optie? Misschien kunnen zij dan peilen bij de Stores en Märklin dealers of er interesse bestaat in diverse kleurvarianten van de 1600/1800.

Groet, Jasper
Re: Wensloc HSL 1832
Ik heb het idee met een onderstel en losse kappen heel lang geleden eens aan de orde gebracht bij marklin op een beurs. Ik heb altijd het idee eraan over gehouden dat ze niet begrepen wat ik bedoelde. Het lijkt erop dat de machine die de kappen maakt een exacte aantal moet maken als de machine van de onderstellen. Vreemde was dat op diezelfde beurs bij mehano op dezelfde vraag alleen dan over de class 66 precies hetzelfde antwoord kreeg. Ik heb geen economie gehad dus dat zal het probleem wel zijn dat ik het niet snap.
Evenals het samenwerken van bedrijven in de modelbouw wereld is blijkbaar vloeken in de kerk, terwijl dit in de auto branche bijna normaal is. Kijk maar eens naar de busjes van Renault, Peugeot, Opel en Nissan.

Dus ik vermoed dat het nu opnieuw aangeven weinig zin heeft.

Groet René
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: Hans Biere op vrijdag 27 mei 2016, 16:19:10

Mocht er iemand een poll bijhouden: ik ben voor de ex NS 1619, compleet met onderstel en motor. Bij voorkeur zonder digitaal decoder. Ik bouw liever zelf zo'n super ESU loksound in met prachtige NS 1600/1800 geluiden........ :D

Het geluid van de mfx+ decoders klinkt al een stuk beter dan dat van de oude sounddecoders.
fleischmann en marklin hebben wel samen gewerkt met bepaalde modellen strukton lok is een fleischmann en ik geloof dat de marklin draaischijf door fleischmann is ontwikkelt.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Wat heeft Fleischmann er mee te maken in dit topic?
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat
Lees Renew zijn opmerking even goed door ;)

Groeten,
Ton.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Roco gaat dan toch de sprong wagen en de 1832 uitgeven, hetzij onder het nummer 1632.  :P

https://www.flipgorilla.com/p/24850976372425964/show#/24850976372425964/32
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Ik zag het. Nu nog de 1619 :)
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Ik neem aan dat je dan deze uitvoering bedoelt  ;)
Want dan kun je bij marklin terecht deze staat in de catalogus van 2017 :D
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
ik heb het gezien, geweldig.
er is weer iets bij gekomen op het wensenlijstje.  :D :D
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Ik heb nu wel een beetje het idee dat er afspraken gemaakt worden tussen de fabrikanten gezien wat ze aan NL materiaal op de markt brengen ;)
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
of ze weten eerder van elkaar wat er van plan is om uitgebracht te worden.
ziet marklin bij roco de railpromo 1215 staan, denkt marklin. als roco met een 1200 komt moeten wij ook weereens een 1200 uitbrengen, eens denken. welke hebben we nog niet. ah de rode 1251 zonder nvbs stikkers. en andersom met de 1600.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2012

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Maar helaas voor Marklin elke uitgebrachte 1600 of 1200 door Roco is 100x beter dan die van Marklin, kijk alleen maar al naar de detail van de modellen. Voorbeeld Roco heeft een mooi gedetailleerde 1600 met veel losse onderdelen en marklin heeft een lompe blok ijzer, waar alles mee gegoten is. Enig minpuntje is dat de Roco model een halve franse is en de marklin niet, maar daartegen heeft de marklin versie te dikke luchtroosters. Verder is de Roco model meerdere keren ge-update en de marklin versie nog nooit sinds 1983 na invoering van de eerste 1600
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensloc HSL 1832
ja, zo heeft elk model wel zijn voor en nadelen.
toch geef ik de voorkeur aan de 1600'en van marklin, maar voor de 1200 weer voorkeur aan roco. en voor de 1700 ook roco want die heeft al standaard die airco hokken op het dak en sluitlichten, en ja de laatste 1700 (bij mijn weten de 1773) van marklin heeft ook sluitlichten maar geen aico's
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Ieder zn mening... Geef mij maar een blok ijzer ... Dat gepiel met die losse details die je er soms nog zelf (@#$!!) op moet zetten is niks voor mij.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 12 januari 2017, 23:14:34
Maar helaas voor Marklin elke uitgebrachte 1600 of 1200 door Roco is 100x beter dan die van Marklin, kijk alleen maar al naar de detail van de modellen. Voorbeeld Roco heeft een mooi gedetailleerde 1600 met veel losse onderdelen en marklin heeft een lompe blok ijzer, waar alles mee gegoten is. Enig minpuntje is dat de Roco model een halve franse is en de marklin niet, maar daartegen heeft de marklin versie te dikke luchtroosters. Verder is de Roco model meerdere keren ge-update en de marklin versie nog nooit sinds 1983 na invoering van de eerste 1600

Dat meningen verschillen; dat is begrijpelijk.
Maar je moet wel een beetje je huiswerk doen voordat je je beweringen doet.

Ook bij Marklin staat/stond de techniek niet stil.
Vanaf de eerste 1600/1700/1800 tot de laatste zijn er vele aanpassingen gedaan; ook al zijn ze jou niet (allemaal) bekend.
Veel van deze aanpassingen gebeurden onder de kap*1, maar er zijn er ook diverse aan de behuizing*2 en onderstel*3 waar te nemen.

*1 => besturingstechniek
Van mechanisch relais met voorschakelelectronica naar 5-sterrenconcept; (3326.1 => 3526.1/.2/.3/.4)
Van 5-sterrenconcept naar Delta-digitaal naar 5 sterrenconcept digitaal met 2-tonige hoorn. (Moterola II) (3326 => 37261/2/3)
5 Sterrenconcept digitaal: van Moterola II naar mfx en mfx Full-sound en meerdere lichtfuncties.

*2 => behuizing
Van onbedekte tyfoon naar tyfoon in konijnenhok. Standaard één-potige pantograaf. (3326.1)
daarna aangepaste (NS) pantograaf op alle andere modellen.
Van tyfoon in konijnenhok (3526.1/.2/.3/.4)naar tyfoon in konijnenhok met antenne.
Airco unit op dak na 2009. (soms ook onterecht op bepaalde uitvoeringen geplaatst)
Werkende sluitseinen icm rood/gele ledverlichting (eindelijk..) op de versies na 2009.

*3 =. onderstel
Van NS onderstel naar universeel onderstel voor de Franse en de Nederlandse uitvoeringen. (3326.1 => 3326.1.2)
van koppelhaak naar koppelhaak en extrameegeleverde metalen NEM-schacht (3526) Daarna kunststof NEM-schacht. (alle latere versies)
(de metalen versie koppelt ca 2mm korter)

Verder blijft de 1600/1700/1800 en exoten een eerlijk Märklinmodel. Lekker stevig zonder te veel kwetsbare onderdelen,  en met een prettige uitstraling. Zelf vind ik de Roco-versie ook niet slecht, maar toch wat kwetsbaarder voor mijn gevoel. En met al die extra aangezette onderdelen wordt een model steeds kwetsbaarder, en verlies je ook wel eens wat. (dit geldt natuurlijk ook voor Märklin)
Er zijn overigens van de Märklin uitvoering ca 18 verschillende bedrijfsnummer uitvoeringen uitgebracht.

Hoe zit dat eigenlijk met Roco? (en ik bedoel dan met bedrukte bedrijfsnummers; geen watertransfers.)

M.v.g.
Marcel


Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Heb de loc al bestelt
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 12 januari 2017, 23:14:34
Maar helaas voor Marklin elke uitgebrachte 1600 of 1200 door Roco is 100x beter dan die van Marklin, kijk alleen maar al naar de detail van de modellen. Voorbeeld Roco heeft een mooi gedetailleerde 1600 met veel losse onderdelen en marklin heeft een lompe blok ijzer
Ik heb toch liever dat lompe blok metaal(het is een zink legering)wat eigelijk meer op roco aansluit gezien het feit dat het hele frame een blok is om het gemis aan een metalen kap te compenseren en die bak met "plastic" die heeft dan wel meer details maar die zijn ook niet allemaal juist ;)

Edit Herman05: Quote gerepareerd.
Re: Wensloc HSL 1832
Ben den Hollander
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: WouterMarklin op donderdag 12 januari 2017, 00:43:46

Roco gaat dan toch de sprong wagen en de 1832 uitgeven, hetzij onder het nummer 1632.  :P


Helaas geannuleerd: geen toestemming. :(

Gr, Ben.
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wensloc HSL 1832
 @citaat

Ja jammer, ik lees het ook net ergens...
Had me er op verheugd
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Goede reden om de 1621 van captrain dan te maken
.
Re: Wensloc HSL 1832
Bahn-AG
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Hallo

Dat lelijke ding?



Bart
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Zoooo mooiii  >:-D


Inderdaad zou een goede reden kunnen zijn.
Helaas wordt ook hier voor geen toestemming verleend.
En die heb je toch echt nodig voor een commercieel te verkopen product met bedrijfslogo?s.
Re: Wensloc HSL 1832
Bahn-AG
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: Brigitte op zaterdag 24 maart 2018, 11:39:41

Helaas wordt ook hier voor geen toestemming verleend.


Hallo

Leg mij eens uit waarom ESU, PIKO e.d. de G6, poolse bakken, ludmilla's e.d. wel allemaal uit kunnen brengen maar roco of marklin geen 1600?
1618 en 19 zijn toch ook van captrain?

Bart
Re: Wensloc HSL 1832
pukkie
gast

Re: Wensloc HSL 1832
Jammer dat deze locomotief het ook niet gaat worden
Re: Wensloc HSL 1832
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Citaat van: Brigitte op zaterdag 24 maart 2018, 11:39:41
Zoooo mooiii  >:-D


Inderdaad zou een goede reden kunnen zijn.
Helaas wordt ook hier voor geen toestemming verleend.
En die heb je toch echt nodig voor een commercieel te verkopen product met bedrijfslogo?s.

Juist niet de logo's begrijp ik altijd, maar mogelijk wel het totaalontwerp van de livrei. Zelfs daar ben ik niet zo zeker van.
Opel is een keer tot aan het Europees Hof gegaan om een logo op een model tegen te houden waarvoor geen toestemming was gevraagd, maar heeft ongelijk gekregen.

Maar goed, zoals Bart al schreef, komt er zoveel uit met allerhande opschriften waarvoor nooit allemaal toestemming kan zijn gevraagd. Indertijd was er ook gedoe over het Fyralogo totdat Piko gewoon een model uitbracht.
Re: Wensloc HSL 1832
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wensloc HSL 1832
Het is een altijd een lastig te begrijpen iets lijkt het. Als je er iets meer bij betrokken bent valt het wel mee.

Waarom de 1619 en 1618 wel mochten die zijn CT/Raillogix huisstijl technisch goedgekeurd!
De 1621 is dat helaas niet en de big boss stoort zich daar blijkbaar nog al aan en zegt gewoon dat ie daar geen commercieel verkoop model van wilt zien. En daar houd het dan op voor Roco. Kun je heel hard roepen ?poep? we doen het toch, maar dan haal je een hoop ellende met logo rechten ed. op je hals en een verpestte relatie met de betreffende club en mag je nooit meer hun loks in model omzetten. Lijkt me ook niet wenselijk.

Er zit iets meer achter dan een paar foto?s maken, naar 1:87 om zetten en in een catalogus prutsen.
Er zijn commerciele belangen bij, net als bij een ?echt? bedrijf  ;)