Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Booster voor IB 2

Gestart door pbakker dinsdag 12 mei 2015, 10:14:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Booster voor IB 2
Lid sinds: 2015

offline
Booster voor IB 2
Na maanden van inlezen schaf ik de IB 2 aan. Als Edits gebruiker van het eerste uur bezit ik nog de Edits booster. De ring kerntrafo levert 18 volt wissel, 10A. De vragen zijn,

Kan ik de booster, trafo + elektronica gebruiken,
Kan de IB 2 die 18 V wissel spanning aan, zonder elektronica.

Vr Gr

Piet Bakker.

Re: Booster voor IB 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: Booster voor IB 2
http://people.zeelandnet.nl/rosoft/Pag_Edits_Booster.html

Dit is voor een IB1 maar ik geloof niet dat dat veel uitmaakt t.o.v een IB2.
Belangrijkste in het verhaal is dat men de rood/bruine aansluiting (railsaansluiting) gebruikt en niet een boosteraansluiting op de IB.

Verder moet de condensator C7 juist geplaatst worden, voor een juist gedrag bij Kortsluiting.

Groeten,

Timo
Re: Booster voor IB 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: Booster voor IB 2
Timo,

Hartelijk dank voor deze snelle en kwalitatieve reactie.

Prettige dag

Piet Bakker.
Re: Booster voor IB 2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Booster voor IB 2
Beste Piet,

Verder moet je er rekening mee houden dat je de interne booster van de IB2 eigenlijk niet voor je baan moet gebruiken omdat je bij de sectiescheidingen sleperwippers moet gebruiken, het digitale signaal van de IB loopt uit fase met het digitale signaal van de Edits.

Ik ben ook Edits rijder van één van de eerdere uren, mijn huidige centrale heeft geen interne booster, hij stuurt een LDT DB2 booster aan, die èn de Edits booster voedt èn alle wissel en schakeldecoders, gedeeltelijk ook Edits.

Ik heb de uitgang van de Edits booster "opgedeeld" in secties en die af gezekerd met elk een zelfherstellende zekering, 10A kortsluitstroom kan wel eens problemen geven.

Groet, Anne W
Re: Booster voor IB 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: Booster voor IB 2
Anne W

Het schema van Rosoft is voor mij duidelijk, alleen de Edits booster voedt de rails. Opdelen is een goed idee.

Groet Piet.