Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nameless' G Spoor Modulebaan

Gestart door Nameless dinsdag 12 mei 2015, 08:09:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nameless' G Spoor Modulebaan
Lange tijd geen baan op zolder gehad, dus al het HSB/DR materiaal heeft al die tijd in de kast gestaan. Nu toch langzaam weer begonnen aan een modulebaan.

Het plan is om met twee bakken te beginnen van 84 cm lang bij 60 cm breed. Gezien ik nu nog bij mijn ouders woon, en eind dit jaar vermoedelijk niet meer, is het de bedoeling dat deze twee bakken dan later in een grotere baan terecht komen. Die woonsituatie en ruimte is nog lang niet bekend natuurlijk, maar deze twee bakken kunnen bijvoorbeeld in een U-vormige punt-tot-punt layout terecht komen waarbij deze twee bakken de onderkant van de U zijn, en de twee kopstations de 'poten' van de U. Of dit dan in een kamer, garage of tuinhuis terecht komt, zien we dan wel weer.

De bedoeling is vooral om met scenery te kunnen experimenteren. Nog nooit gedaan, dus mochten deze twee modulebakken uiteindelijk toch tegenvallen kan ik ze alsnog opstoken :)
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
De twee bakken aan elkaar:



Als eerste heb ik een teststukje gemaakt met ballast met verschillende korrelgroottes. Qua grootte is het rechterstuk realistischer, qua kleur de linkse. Al was het rechterstuk nog niet helemaal gedroogd toen ik de foto nam...



De railstaven wil ik ook verven, dus wat geprobeerd met potjes acrylverf van Revell. Het linkerstuk van de railstaaf op de foto is een mix bruin/roest/bruinrood, rechts is enkel bruin/roest kleur gemengd. Het rechter stuk bevalt me denk ik beter.



Morgen de knoop door hakken, en rails gaan leggen :thumbup:
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Knoop is doorgehakt, heb de vier railstaven vanavond een bruin/roest kleurtje gegeven. Even goed laten drogen, en dan misschien morgen de bielzen bevestigen zodat ik in het weekend kan beginnen met ballasten. Daarna moet ik waarschijnlijk de railstaven weer bijwerken met een likje verf, want bij het erop schuiven van de bielzen gaat er gegarandeerd wat verf af.
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Hallo Willem.
Mooi dat je begonnen bent met het bouwen van de eerste "bakken". :thumbup:
Natuurlijk heb je in deze schaal wel andere bouw dan een module in spoor H0 maar veel dingen zijn toch hetzelfde.
Ballasten en roestig maken rails is in schaal G prachtig te doen maar tegelijk is alles ook erg zichtbaar.
De ballast ziet er prima uit en zal na weathering een prachtig resultaat geven maar de railstaven is een ander verhaal, je mag hier best "slordig" werken, roest geeft (bijna) nooit een egaal resultaat, licht en donker, rood en bruin, alles heeft zijn eigen roestkleur en is in schaal G prachtig na te bootsen.

Veel plezier en succes want het uiteindelijke resultaat zal ongetwijfeld prachtig worden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Ik wens je veel succes en veel bouwplezier met de modules.
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nameless' G Spoor Modulebaan
Succes en dit gaat mooi worden.