Poeh, laatste reactie is alweer dik twee jaar geleden. De tijd vliegt!
In de tussentijd hebben we een huis gekocht en verbouwd, heeft mijn dochter in het ziekenhuis gelegen met een resistente bacterie en kwam Corona om de hoek. Daardoor lag de moduleclub ook aardig op zijn gat en dan merk je toch dat je minder snel met je bakje aan de slag gaat.
Inmiddels heb ik de zolderkamer op orde waar door die klote Corona mijn werkplek tegenwoordig is. De wanden en balken zijn ondertussen geschilderd, de grootste rommel opgeruimd, dus met nog een paar kleine klusjes te gaan komt het moment van wederopbouw van Unter der Strecke weer in beeld.
Inmiddels is er al wat hout gehaald voor een nieuwe bodem. De oorspronkelijke module had ik aan weerszijden verlengd met 30 cm. Dat bleek in de praktijk toch niet de meest handige oplossing. Ik ga nu dus verder met 2 "mini-modules" van slechts 90 cm lang. Dat zal met name tijdens het transport een stuk makkelijker zijn dan de verlengde bak van 150 cm met een los deel van 30 cm.
De opbouw zal grotendeels hetzelfde worden als Unter der Strecke 1.0, maar ik ga wel kijken of ik het spoor een flauwe bocht naar achteren kan laten maken. Daarmee verdwijnen de tunnelingangen naar de black boxen wat meer uit het zicht en wordt het algehele perspectief hopelijk wat spannender. Dat gaan we uitproberen met code 100 Peco rails met Weichen Walter puko's (waarvoor nogmaals dank Laurent)
Zover ben ik echter nog lang niet. Eerst maar het hout weer in elkaar schroeven! To be continued!