Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Module "Unter der Strecke"

Gestart door PaT maandag 11 mei 2015, 08:27:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Mooi moment, Patrick  :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Inderdaad Jørg en Tony, weer een stapje verder.

Helaas na afloop ook bijna een hernia en in ieder geval een sjagerijnige wederhelft. Ik had de module ook maar eens op zijn pootjes gezet en dan valt toch wel op dat de boel serieus zwaar is. Ik moet dus ook maar eens van die maatregelen nemen die Marcel bij zijn Dammtor-module gedaan heeft: gaatjes maken zodat de boel wat lichter wordt. Tot overmaat van ramp bleef bij het van de pootjes af tillen de trui van mijn vrouw achter de module hangen, met een flinke haal als resultaat. Je snapt dat die "not amused" was.
Re: Module "Unter die Strecke"
Ach Patrick schenk haar een mooie trui en een bosje bloemen en dat is weeral dik in orde. Die hernia duurt langer vrees ik  ;) ;)

MVG Michel

ps lees met plezier je draadje
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dank je wel Michel. Met een bosje bloemen ga ik het denk ik niet redden deze keer.... dat wordt de komende tijd even geen modelspoor maar het huis schrobben, kinderen entertainen en meer van dat soort klusjes. ;)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Dat zijn 18 kostbare seconden film geworden, Patrick  :D

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Vandaag toch nog kans gezien om eens wat nader te kijken naar het niet werkende 'spoor 2'. De manier waarop de loks ineens stil vielen leek mij niet te maken te hebben met de remmodule. En dat bleek te kloppen, want er was simpelweg een massadraadje losgeschoten. Dat was gelukkig zo opgelost, waarna ook 'spoor 2' getest kon worden. De dienstleiding had daarvoor een wel heel bijzondere lok uitgekozen!

(excuses voor de matige kwaliteit)



Het lijkt er nu dus zomaar op dat ook "unter die Strecke" begin november opgesteld kan gaan worden. Volgens mij gaan we dan een serieuze rijlengte krijgen die dag!
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Goed dat het nu wel werkt, mooi filmpje van de stomer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Nou ja Jørg, mooi, mooi... Mijn camera had nogal wat moeite met de matige lichtomstandigheden. Daardoor werd het allemaal wel een beetje te blokkerig naar mijn zin.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,

Mooi dat je het euvel (los massa draadje) gevonden hebt zodat met je module begin november mee kan doen.
Zal zeker een mooie rijlengte opleveren al die modules bij elkaar ik ben benieuwd naar het filmpje wat dan hopelijk gemaakt gaat worden.
Succes met de verdere bouw van je module.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik ben ook benieuwd Michel. En een filmpje begin november zal er vast wel komen.

Ik merkte vandaag wel een voordeel van die stomers op mijn viaduct. Aangezien die een flinke bak langzamer rijden dan mijn ICE's, lijkt de module ineens een stuk langer. Ik kan natuurlijk er ook nog voor kiezen om een stukje van het oude luchtspoor door Rotterdam na te maken ;) Daar reden nog genoeg stomertjes over in het begin.
Re: Module "Unter die Strecke"
Mooi thema; het luchtspoor  door Rotjeknor.
Met station Blaak of Beurs.
Iets voor een nieuwe deelnemer?
Re: Module "Unter die Strecke"
Nice zo'n stomertje met sound. Is dat de lok die Jan onder handen heeft gehad? Loopt en piept gesmeerd. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

Mooi dat beide sporen nu berijdbaar zijn. :)

Gr.
René
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Huh,  hoe weet jij dat nou weer Ben?  Jou ontgaat ook niets he?  ;) Ik ben er ongelooflijk blij mee.  Het oude analoge beestje is weer helemaal up to date.

@René, ja,  daar lijkt het inderdaad op.  Benieuwd of de echte remmerij dan ook werkt.
Re: Module "Unter die Strecke"
Citaat van: PaT op zondag 23 oktober 2016, 09:12:47

Jou ontgaat ook niets he?  ;)


Dat valt wel mee maar het modelspoorwereldje stopt niet bij het 3railforum.

Ik volg heel veel uit belangstelling, zo ook dit. En ben ik benieuwd naar die remmerij van jullie en hoe een soundlok zich dan gedraagt.

Gr, Ben.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dat zullen we binnenkort allemaal gaan beleven Ben en hier verslaan.
Dat het modelsporen hier niet ophoudt,  ben ik mij zeer van bewust.  Eigenlijk is dat wereldje veel leuker,  in ieder geval zonder onzinnige reacties over plastic of metaal. En je leert nog eens interessante mensen kennen.

@Marcel, zeker een leuk thema.  Station Blaak (Beurs is een beetje voor mijn tijd) doet me altijd denken aan de zaterdagochtenden uit mijn jeugd.  Met mijn ouders en broertje naar de mart (ja,  zonder k).  Nog gratis parkeren op de Goudsesingel en dan langs de Mercedesdealer (later Alfa) op de hoek van de Mariniersweg en langs het beeld van de maagd van Rotterdam (mama,  wat is een maagd?)  richting station Blaak.  Daaronder stond Berkhout zijn vleeswaren te verkopen. Altijd eeen bak herrie als er dan een trein voorbij kwam.  Via de groentekraam van mijn tante met de auto naar mijn oma aan de Kleiweg.  Op de radio steevast de Dik voor Mekaar show met ome Joop (van Duin) en bij oma kroketten met brood of uierbord eten...

Volgens mij heb ik een verkeerd thema gekozen ;)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Vandaag heb ik eindelijk wat tijd gehad om verder te gaan met mijn experimenteerviaduct.  Ik heb nu de hele onderligger en de beide pilaren voorzien van foam.  Die zal dienen als tussenlaag tussen het hout en het uiteindelijke styreen.

De onderligger wordt afgewerkt met 1 strook styreen,  dus leek het mij niet noodzakelijk om de hele lengte van foam te voorzien.  Dat spul is immers behoorlijk prijzig,  dus ons ben zunig! Juist deze stukjes zijn al moeilijk genoeg doordat ze schuin moeten lopen,  dus hoe minder ik daarvoor hoef te snijden,  hoe beter.

Bij de kolommen heb ik er 1 compleet ingepakt,  terwijl ik aan de andere kant alleen de zijkanten heb beplakt met foam.  Ik denk namelijk dat ik styreen er op die manier net zo goed op krijg,  maar mocht ik onverhoopt toch zo'n kolom ooit open moeten maken,  dan kan dat met minimale schade.

Overigens,  een tip van Jip,  smeer nooit Bison Tix op foam,  tenzij je het foam wil laten verdwijnen.  Die twee verdragen elkaar niet zo goed.  Ik moet dus ook nog even uit gaan zoeken hoe ik het styreen weer op het foam ga plakken.  Volgens mij zal dat het beste met gewone modelbouwlijm gaan.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Goed bezig! :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Mooie constructie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En voor foam te kleven bestaat er speciale lijm, moet je maar even navragen in de bouwmarkt ( kan ff niet op de naam komen)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,

De ingepakte kolom ziet er goed uit. :)
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dank je wel heren.

@Jørg, de foam zelf lijm ik met houtlijm,  dat gaat uitstekend.

Ik had nog even een 'nabespreking' met de leidinggevende hier thuis (mijn vrouw dus).  Die opperde het idee om de laag van styreen te laten vervallen en direct het foam te kleuren.  Dat had ze zelf vroeger ook gedaan.
Als dat leuk uitpakt is dat wel een aantrekkelijke optie.  Het scheelt een beetje gewicht,  een extra laag en foam is toch net even wat makkelijker te bewerken dan styreen.

Ik heb dus een restblokje met Vallejo bewerkt en zal vanavond het resultaat eens bekijken. To be continued dus...
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Vanavond heb ik de onderbalk aangepast.  Hierdoor kan ik veel eenvoudiger de schuine kant in de balk maken dan op de manier dat ik het eerst bedacht had.  Ik heb het nog wat gehaast in elkaar geplakt,  maar als 'proof of concept' vind ik het geslaagd.

Daarnaast heb ik wat geëxperimenteerd met het kleuren van het foam.  Met Acrylverf blijkt dat prima te gaan.  Ik ga dus maar voorzichtig aan de slag met het viaduct op de module.
Re: Module "Unter die Strecke"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

mooie brug, top gedaan.
Maar staat ze nu niet aan de verkeerde kant van uw module?  :?

Wim
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Wim,  heb je weer niet opgelet tijdens de laatste vergadering? We hadden besloten om de bakken op de kant te zetten zodat we wat vlugger klaar zullen zijn met de scenery :P
Re: Module "Unter die Strecke"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Daarom heeft Alphons mijn kolenkraan aangepast.  :D :D
Re: Module "Unter die Strecke"
 @citaat2 Pas op, of ik pas nog meer aan ! :twisted:
Re: Module "Unter die Strecke"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
 :P
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Mannen (en incidentele dame), ik heb jullie hulp nodig met mijn achtergrond.

Om het geheugen op te frissen, dis is grofweg het plan



Het water heeft mij voor nogal wat uitdagingen gesteld, want dat moet dus eigenlijk in de achtergrond op gaan. Omdat ik gebruik wil gaan maken van een fotoachtergrond is dat nogal uitdagend. Ik heb zitten bladeren op Google tot ik een ons woog, maar iets waarmee je zelf makkelijk een mooie foto-achtergrond bij elkaar kan klikken is niet (meer) verkrijgbaar.
Dat water komt er waarschijnlijk wel, maar dan in een andere richting. Dat biedt namelijk de mogelijkheid om bijvoorbeeld deze achtergrond van Auhagen te gebruiken:

. Dit is een achtergrond van 3 keer 93 x 65, waardoor ik in ieder geval qua hoogte aardig in de buurt zit van mijn bakje. Misschien dat er nog een klein streepje lucht boven geplakt moet worden, maar daar kom ik wel uit.

Het probleem zit hem wat mij betreft meer in de 2 "bergen" die ik aan weerszijden van mijn modulebak wil gaan maken om de in- en uitgang weg te werken. Hoe kan ik die nu het beste over laten lopen in de achtergrond? Alle tips zijn welkom en out of the box denken wordt gewaardeerd. Zelf zit ik er aan te denken om de hoeken achterin mijn module af te ronden zodat e.e.a. al wat geleidelijker in elkaar overloopt, maar dan nog zit je met de aansluiting van "hoge berg" naar achterliggend heuvellandschap.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Hoi Patrick,

Ik heb in je schets liggen painten en het bijna dezelfde vorm als mijn dio "Emmental" gegeven.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg964780#msg964780

De rails van mijn dio vervangen door water  :P
De "berg"kun je geleidelijker omhoog laten gaan en met bomen op de juiste plekken ( en in de juiste hoogte ) kun je het zaakje vloeiend naar achter laten verlopen en zaken verbergen die je niet mag zien. Een centimeter of 5 (of wat meer) van de achterkant vrij laten voor nog meer dieptewerking.

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dank je wel voor de opzet Tony. Met de groen gekleurde vlakken wil je neem ik aan een stukje glooiend heuvellandschap aanduiden?

Ik zat er sowieso al aan te denken om de bodem naar achteren toe een beetje op te laten lopen om zo de overgang met de achtergrondfoto wat geleidelijker te maken. Het water is een interessant idee, maar dan moet ik nog eens goed bedenken hoe ik die in/achter/onder de berg laat verdwijnen. Dat lijkt me lastig om overtuigend te maken. Ik zat er dan ook aan te denken om die waterpartij enkel aan de voorzijde van de module een stukje te laten zien. Dan kan ik mij zo gewenste rivieroever met idyllisch paadje nog steeds maken.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Vandaar de bomen, Patrick.

Met allerlei doosjes, gekleurd papier voor water en (hand)doeken kun je het landschap ongeveer uitbeelden.
Als je dan vanuit verschillende hoeken kijkt, kun je precies zien, waar je wat neer moet zetten, om iets te "verbergen"/uit het zicht te halen. Uiteindelijk gaat het om de illusie.

Een paar van je mooie bomen ergens voor zetten, kan een wereld van verschil maken.

Reken je niet te rijk met de beschikbare ruimte en mogelijkheden. Mijn bak is 100 cm breed, 60 cm diep en 50 cm hoog.
Het is vooral veel kijken, in lijnen denken ( voor het perspectief), eens wat verzetten en nog meer kijken.

Grtz Tony

Bijna vergeten; ik had je gebouw weggepoetst. Zonder gebouw gaat je dio veel groter lijken. ( en je viaduct ook )
Dat komt, omdat je dan een referentiekader hebt. Je weet hoe groot zoiets in het echt kan zijn en de omgeving wordt dan vanzelf kleiner in je hoofd.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dat huisje stond er toch puur voor de suggestie en was nog niet concreet.

Ik heb nog een vraag over die achtergronden. Die bestaan dus uit 3 delen. Wie weet of je die delen willekeurig tegen elkaar kan schuiven. Dus deel 1 tegen 2 tegen 3, maar bijvoorbeeld ook 1 tegen 3?
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Voor zover ik weet, is het 1-2-3 achter elkaar, Patrick

Succes met puzzelen  :P

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik heb meerdere projectjes tegelijk lopen en 1 daarvan is het experimenteren op mijn proef-viaduct. Ik heb een deel een wat natuurlijkere betonkleur gegeven door eens flink te gaan kwasten met Vallejo's "Deck tan". Deze kleur gebruik ik ook voor de dwarsliggers en ik vind het een kleur die behoorlijk goed beton benaderd. Maar schoon is een viaduct nooit. Ik ben het proefstuk dan ook te lijf gegaan met wat zwarte, bruine en een beetje groene wash. Dat was de eerste keer dat ik dat spul gebruikte en ik moet zeggen, daar kan je heel leuke effecten mee bereiken volgens mij.

Ik heb de zijkant van de onderligger  voorzien van wat washes en ook de beide zijkanten van de kolommen. Ik heb de schuine valbeveiliging ter hoogte van de rails nog niet behandeld, waardoor goed te zien is hoe "voor" en "na" de wash er uit zien



Het ging mij dus puur om het wash effect. Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik dit proefstuk vrij grof in elkaar geplakt om zo e.e.a. te ontdekken. Let dus vooral niet op de ruwe aansluitingen. Alleen naar de kleur kijkend komt het wat mij betreft al aardig in de buurt van beton dat al een tijdje aan de elementen blootgesteld is.

 

De aanzet van de wash, in dit geval aan de bovenzijde van de onderligger, mogen wat mij betreft nog wat verzacht worden, die zijn nu te duidelijk zichtbaar. Misschien dat ik nog iets meer bruin ga toevoegen, maar daarvoor moet de boel nog wat drogen.

Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

Ik ben zelf ook nog 'zoekende' naar een mooie betonkleur. Welke nr's gebruik jij precies?
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

Allereerst een overweging over weatheren; lang niet alles ziet er verweerd uit en vervuiling/ouderdom kan zich op heel veel manieren manifesteren. Eigenlijk kan bijna alles, van nieuw naar totaal verrot. Het is maar net wat je zelf wil en mooi vindt.

Die aanzetten zijn inderdaad goed te zien; je ziet dan ook meteen dat een mensenhand dat gedaan heeft. Misschien telkens vanuit een andere kant aanzetten en/of af en toe eens deppen.

Ik heb eens afbeeldingen gegoogeld met; beton viaduct. Er is veel te zien dan. Ik zet er voor de aardigheid een neer hier.

Grtz Tony ( die hoopt dat je er wat mee kunt )
Re: Module "Unter die Strecke"
-Patrick:
Ik vind de kleur toch de realiteit goed benaderd,  :thumbup:
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Partick,

Denk dat de kleur goed is om beton na te bootsen alleen is de manier van aanbrengen nog niet goed.
Je kan namelijk zien hoe het gebeurt is, als je het bovenste deel afdekt van de zijkant en naar de onderste deel kijkt is de zijkant wel goed.
Weet even geen goede oplossing voor je, maar ik denk wel als je deze aanzet goed hebt het een mooi resultaat geeft.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Heren, bedankt voor jullie inbreng en pogingen mij wat verder te brengen met dit werkstuk. Samen komen we er wel ;)

@Jørg, dank

@Simon. Als basis heb ik Vallejo's "Deck tan" gebruikt. Dat is nummer 70986. De washes zijn zwart, bruin en groen (die laatste heel weinig, eigenlijk alleen voor plekken waar je leksporen wil aanbrengen). De exacte nummers zal ik nog opzoeken voor je.

@Tony en Ragoem. Ik ben het met jullie eens. Het deppen van een wash is lastig heb ik gemerkt, want het goedje is zo weer verdwenen. Het is dus denk ik vooral zaak om het echt dun aan te brengen. Als ik er nu zo na een nachtje slapen naar kijk vind ik het effect te zwaar voor zo iets nieuws als een HSL viaduct. Ik heb denk ik teveel de weathering artikelen van Modelspoormagazine nog in mijn hoofd heb waar ze hele oude betonnen wanden maken met deze techniek. Als ik dat zou willen benaderen zit ik volgens mij best goed ;)

Gelukkig heb ik nog niet alle zijdes te grazen genomen en kan ik kijken wat een wat mildere behandeling voor effect oplevert. Het doel is om een "bestaand" viaduct na te bootsen en niet een "oud" viaduct. Het plaatje van Tony geeft in grote lijnen wel aan waar ik eigenlijk heen wil.
Re: Module "Unter die Strecke"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

ik vind het al een mooi resultaat.
Oefening baart kunst.

doe zo voort  ;)

Wim
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dat is een waarheid als een koe Wim. Exact om die reden heb ik eerst dit proefstukje gemaakt. Zo kan ik de komende maanden het viaduct in 1 keer goed opbouwen.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
De afgelopen dagen ben ik nog wat bezig geweest met het proefviaduct.  Hoewel het mild verouderen ondertussen best aardig gaat,  ging ik mij steeds meer irriteren aan het 'hekwerk' op het viaduct.  Door dat uit te beelden als een betonnen variant wordt het allemaal wel heel eentonig. Gelukkig gebruiken de Oosterburen naast beton ook andere materialen voor hun hekken.  Ik wil dus een hekwerk gaan nabootsen bestaande uit messing en groef planken.  Dat hoeft uiteraard niet letterlijk. 

Wat ik jullie medespoorders dan ook wil vragen is of er een (plaat)materiaal is (styreen,  karton,  hout)  dat qua profiel en structuur overeen komt met een dergelijk hekwerk?

Volgende week ben ik ook weer eens in Houten te vinden en hoop dan e.e.a. mee te kunnen nemen om er verder mee te gaan.
Re: Module "Unter die Strecke"
Keesoldscool
gast

Re: Module "Unter die Strecke"
Hallo Pat,

Je zou triplex kunnen overwegen. Toplaag bevochtigen, waardoor de nerf wat meer uitzet en dan met een botte priem langs een liniaal de planken inkerven.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Kees, dank je wel. Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn als blijkt dat er geen (bijna) kant en klare oplossing te verkrijgen is. Ik ben benieuwd of iemand zo'n oplossing kent.
Re: Module "Unter die Strecke"
Hoi Patrick,

Kijk eens in de bladercatalogus van Weinert.
Daar staan ook een aantal messing hekwerken in.
Misschien staat er iets tussen wat je passend vindt.

Groeten,
Ton.
Re: Module "Unter die Strecke"
Patrick,

Er zijn balsahout "vellen" te verkrijgen o.a. bij Proton Modelbouw van resp. 0,8-1-1,5 en 2 mm dik.
Formaat 1000 x 100 mm. Prijs ca.  ? 2 - ? 2,50.
Ook Abachi hout zou je kunnen gebruiken. Is ietsje duurder ? 3,50 - ? 5,00 en dik ook resp. 1-1,5-2 mm.

Daar kun je eindeloos schuttingen en staanders van snijden.
Re: Module "Unter die Strecke"
Keesoldscool
gast

Re: Module "Unter die Strecke"
Of bij een meubelmaker restjes fineer halen.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Ik heb deze keer weer naar Alphons geluisterd en een paar strookjes balsahout gehaald. Die heb ik voorzichtig ingesneden zodat er een plankeneffect zou ontstaan.

Ik wist dat balsa zacht was,  maar ZO zacht stond mij niet bij.  Voor ik het wist was ik echt plankjes aan het snijden.  Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Bij stukje 2 had ik de slag te pakken en bleef het schuttinghout 1 geheel.

2 stukjes profiel aan weerszijden er aan,  beetje wash op de planken en wat Vallejo Deck tan op de staanders et voila,  een stukje schutting dat zo op het viaduct kan.

Iedereen fijne feestdagen toegewenst en hopelijk veel spoors plezier in het volgend jaar.
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "Unter die Strecke"

Mooie schutting, Patrick  :thumbup:

Ook fijne feestdagen en een goed nieuw jaar gewenst  :P

Grtz Tony
Re: Module "Unter die Strecke"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Unter die Strecke"
Dank je wel Tony.