Afgelopen zondag was er weer eens een klus/rijdag ingepland van de moduleclub. In de planning stond een ochtend klussen en dan in de middag rijden. Helaas is van dat rijden op de modules niet veel terecht gekomen. Maar helemaal stil stonden de treinen gelukkig niet. Ons jongste lid Sverre had vandaag mijn zoon Jens als speelmaatje en die twee vermaakten zich prima met hun "Teppichbahn". En zoals altijd, wilden de grote kinderen ook even rijden

Naast de gebruikelijke lol en onzin werd er ook serieus aan "Unter die Strecke" gesleuteld. Thuis had ik al zo'n beetje alle bedrading getrokken. Er moesten nog een paar draadjes gesoldeerd worden aan de railstaven en met behulp van Marcel hadden we dat zo voor elkaar. Lang leve de S39 RVS! (en nee, we gaan hier geen wellus/nietus discussie over roest houden)
Het door Marcel uitgedokterde bevestigingssysteem op de blackboxen werd ook rap gemonteerd en toen bleef er slechts 1 ding over...stroom er op! Toch altijd een spannend momentje. Van tevoren heeft René nog e.e.a. doorgemeten en toen daar ook geen heel vreemde waarden werden geconstateerd kon de stekker er in. We namen gepaste afstand, bedekten onze oren en toen..... niets. Eén groen ledje brandde en dat moest hij ook doen. Het leek er dus op dat de aansluitingen deden wat we hoopten.
Dus nu nog 1 keer hieronder de module van de onderkant en dan gaan we toch echt aan de bak met de scenery!
Wat de scenery betreft, op dit moment ben ik bezig met mijn seinen. Omdat de Viessmanns toch niet helemaal doen wat ik wil, ben ik verder gaan kijken. Ik ben toen uitgekomen bij modellbahnbau Reinhardt. Daar kan je de seinen naar eigen gerief samenstellen. Uiteindelijk worden mijn seinen relatief simpel, maar je kan er bijvoorbeeld ook zo iets van maken

Helaas zit er wel een lange levertijd op, dus dat wordt voorbedraden en verder bouwen aan het viaduct.