De laatste update is alweer een flinke tijd geleden. Een jong gezin met kleine kinderen snoept heel wat tijd weg. En als de vrije tijd er is als het kleine grut ligt te slapen, dan kan je weer niet gaan boren en zagen, omdat anders de boel weer wakker wordt...
Maar goed, dat is nou eenmaal een gegeven waar je het mee moet doen, en zeker geen reden tot klagen. In de tijd die ik wel beschikbaar had voor de module heb ik heel wat gedaan. Helaas was het soms een stapje naar voren en dan weer net zo hard een stapje terug. Dat geeft verder helemaal niets, want je leert er hartstikke veel van en alleen dat maakt deze hobby al zo leuk.
Goed, genoeg geouwehoer, wat heb je dan gedaan Pat?
Nou, ik heb mij de laatste tijd op de kolommen onder mijn viaduct geworpen. In het echt zien die er zo uit:

Ze lopen dus een beetje terug in het midden. Of mij dat ook in model overtuigend gaat lukken heb ik al eerder beschreven, maar naast stabiliteit moet ook de bedrading via deze kolommen onder de module geleid gaan worden. Er moet dus een holte in komen. Ik heb dat gedaan door drie stroken hout in een I-profiel op elkaar te lijmen.

Nadat ik vervolgens de eerste lading naar zijn grootje hielp door een veel te zware schuurmachine er op los te laten kwam het bij de tweede lichting best goed. Bij een paar kolommen moest er nog een fractie van een millimeter af, maar kwam uiteindelijk alles mooi op 1 lijn te liggen.
Wel werd direct duidelijk dat de overgangen tussen mijn bodembakken (ik heb 2 kleine bodemmodules en 1 grote) de grootste uitdaging worden. Om de rails netjes in 1 lijn en op dezelfde hoogte te krijgen valt nog niet mee. Met veel geduld, zit het er nu bijna perfect op. Ik moet nog wat laatste aanpassingen doorvoeren, maar ik heb over beide sporen een wagon laten rijden zonder dat deze rare bokkensprongen ging maken.
Met het voorlopig resultaat ben ik best tevreden.

De volgende stap is, naast een hulpje voor tijdens het transport, de bedrading netjes naar beneden leiden en daar aansluiten. Met een beetje geluk kunnen we dan de volgende clubdag de remmodule installeren.