Afgelopen week toch maar mezelf op zolder teruggetrokken en bezig geweest met een bouwpakketje van Markenburg.
Ooit heb ik het gratis probeersetje van hun laten aanrukken. Dit betreft een bouwcontainer met uiteraard reclame voor henzelf. Maar dat is geen probleem, je kunt op deze manier wel handig kennis maken met hun artikelen.
1. Als je het zakje leeg schudt, ligt er dit op je bureau. Ik heb hier de plaatjes van het geraamte al uitgesneden.

2. Dit zijn de plaatjes voor het geraamte.

3. Voorzichtig met een tandenstoker en een druppeltje houtlijm aan het plakken geweest. Dit is de onderkant, de voorkant en twee zijkanten.

4. Omdat ik graag verlichting in het bouwseltje wil hebben en ik van de ombouw van de Koploper een ledje over had, deze voorzien van twee draadjes en aan het plafond geplakt.

5. Omdat het een container is, zitten er in de buitenkanten gaatjes om de hijsogen te imiteren. In het geraamte zie je dit terug in de hoeken, waardoor er bij het plaatsen van verlichting sprake zal zijn van lichtlekkage. Dit kun je verhelpen door kleine vierkantjes in de hoeken te plakken.

6. Als je heel goed kijkt, kun je het resulaat van dit priegelwerk zien zitten.

7. Het geraamte in elkaar van de voorkant ....

9. .... en van de achterkant.

10. Het dak erop.

11. De voorkant erop. Dit bestaat uit vier elementen: de voorplaat, het kozijn, het glas en het blauwe frame wat de versteviging van de container moet voorstellen.

12. Smoelt goed.

13. En iets meer zijkant erbij.

14. De onderkant met de draadjes voor het ledje wat in het containertje zit.

15. Prutsen met een 3volts batterijtje en idem met de camera levert het bewijs op dat het werkt. Ik wil nog een rolluik (ook meegeleverd) half open zetten, want er zit geen interieur in dit dingetje.

16. En dan blijft dit over voor in de rommelbox.