@Jørg: dankjewel!
@Simon: nee, die naden laat ik zo. Daar komt wel (al is het niet over de hele breedte) wel die ondervloer op te liggen. De treinen zullen er denk ik geen last van ondervinden.
Vandaag weer een paar uurtjes op zolder gezeten. Ik heb voor mijn MS1 zo'n aansluitboxje voor K-rail (de Märklin 60115). Daarin zitten twee gaten om deze vast te kunnen zetten aan een ondergrond. Helaas had ik ooit bedacht om daar een schroefje voor te gebruiken die te kort bleek te zijn, maar inmiddels dus ook niet meer te verwijderen bleek.....
Dus accutol gepakt, metaalboortje en daarmee geprobeerd om dat toch voor elkaar te krijgen. Na het nodige geboor, gepruts en inwendig gemopper is het me toch gelukt!
Volgende stap: plaatje op maat maken en daar het boxje op vastgeschroefd met twee schroefjes die wel lang genoeg zijn, maar ook klein genoeg om gewoon weer te verwijderen zijn
Daarna het hele spul onder de baan geschroefd, maar uiteraard wel op een zodanige manier dat ik er nog gemakkelijk bij kan komen.
Van de week houtlijm gekocht, maar dat bleek de verkeerde te zijn
nl. constructie-houtlijm. Dat is chemische houtlijm, die je echt niet binnen wil verwerken, zo kwam mijn neus al gauw tot de ontdekking.... dus die maar terzijde gezet voor het andere kluswerk en niet voor de modelbouw.
Daarom toch de oude houtlijm maar weer gepakt en een beetje in zo'n pillen-uitdeel-bekertje gedaan (toch een voordeel als je vrouw een aantal dagen in een ziekenhuis gelegen heeft, dan heb je een leuke voorraad van die dingen in huis) en met water de boel wat aangelengd.
Na het mengen van de houtlijm de eerste stukken ondervloer vastgelijmd. Deze bewogen foto (
) geeft wel de actie aan (
) (hoop ik
).
Het blijkt wel te werken, want het p(l)akt toch al vrij snel.