Nieuws:

Het 3railforum heeft een nieuwe lay-out! Ervaart u een probleem? Check het Meldtopic hierover!!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Kibri nummer gezocht

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - WOSA punten pakken
Hoi Mart,

Gefeliciteerd met je theateropleiding.  :thumbup:
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - WOSA punten pakken
Dat wordt over een paar jaar de film/kaskraker met de meeste Oscars !
Genaamd  THE FICKLE
B)

Grtz en felicitas grandiosas,
Tony
Gefeliciteerd dat je bent aangenomen op de opleiding Mart!

Nb mbt WOSA: ik mis op je foto's een heel elementair onderdeel van de old skool baan: de grasmat. Liefst met vouwen en scheuren, maar zonder grasmat blijft het maar zozo.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Kibri 8202 garage bo

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Kibri 8202 garage bo
Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb, dat geldt ook voor de treinbaanbouw; het lag hier helemaal stil vanwege de hitte. Ik heb echter niet helemaal stil gezeten: Ik ben beetje bij beetje bezig geweest met het Kibri 8202 bouwpakket en een Park Hotel van Faller. Als het niet zo gatachterlijk heet was, had ik nu de ruwbouw af van de modulebakken, maar dat was simpelweg niet te doen in de hitte, dus is dit iets voor de komende herfst.
Deze update is dan ook alleen maar even om de vorderingen te showen van de Kibri garage welke ik had gekregen. Qua bouw heb ik het gebouw intact gelaten, wel heb ik een eigen stempeltje erop gedrukt door het extreem witte gebouw te kwasten met IC beige en daarna lichtelijk te weatheren en naar eigen inzicht aan te kleden met bloemetjes en stickers en een interieur, alsook een zelfbedacht terrasje op het dakterras. Nou weet ik wel dat ik daarmee dwars tegen de Wosa regels in ga; maar ik moet nou eenmaal een eigen draai aan een standaardbouwpakket geven; dan is het iets minder als 12 in een dozijn zeg maar.

Ik heb foto's, die komen nog, alleen ik heb even geen laptop, alleen een nieuwe telefoon, echter zelfs na verkleining zijn de foto's te groot - daar moet ik nog even wat op verzinnen

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Citaat van: The MaSt op zondag 11 september 2022, 13:51:55... dan is het iets minder als 12 in een dozijn zeg maar.

Dan mist er nog ééntje, Marten ... :wink:

Groeten,

Erik.

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

Binnenkort ga ik hout halen om verder te gaan met de modelspoorbaan. Uiteraard zijn er ook hellingen nodig om het schaduwstation te bereiken.... nou realiseerde ik mij dat ik een Kibri bouwpakket heb (waar ik geen nummer van heb, alsook geen handleiding) waarmee ik de helling mogelijk kan maken. Echter er zit maar 1 schuinlopend deel voor het spoorknikje in. Omdat ik die onderaan de helling ook nog nodig heb, en aan de andere kant van de baan waar het spoor ook naar beneden gaat, heb ik er een paar extra nodig.

Is er iemand die wellicht weet wat het nummer is van dit Kibri bouwpakket? Dat is iets makkelijker zoeken naar extra onderdelen. Op de foto het deel wat ik nog 5 keer nodig heb.....

Edit: laat maar, heb het al gevonden  :-) :-) Het betreft Kibri 9610
Nu nog op zoek naar die specifieke stukjes.