Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Straßenbahn der DDR
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Straßenbahn der DDR
Voor degenen die mijn acteerbezigheden een beetje volgen en het leuk vinden om mij op tv te zien, heb ik goed nieuws: Morgenavond, om 21.30u bij NPO ben ik te zien!
Ik heb een interactie met de hoofdrolspeler van de serie waar de serie over gaat.
Aangezien het een beladen onderwerp blijft en het niet de bedoeling is om hier  politiek te voeren zal ik dit zo neutraal mogelijk neerzetten. Ik heb hierin overleg gehad met een van de moderators, die hebben goedkeuring gegeven dat ik het hier mag vertellen.
Ik weet niet op welk moment ik te zien ben, maar het gebeuren is rondom en in het gebouw van Nieuwpoort.
Ik heb begrepen dat ik erg goed in beeld ben; dus jullie kunnen weer mooi vertellen dat er een bijna bekende Nederlander op het 3railforum zit  >:-D

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, reageren mag uiteraard, maar hou het netjes svp!


Gegroet,

Acteer-Mart  :o)


P.S: in de meivakantie weer verder met de treinbaan, dan komen er weer eens modeltreinupdates  B)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - hij is weer op tv!!
Ga je met taarten gooien?
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Straßenbahn der DDR
Citaat van: The MaSt op donderdag 14 april 2022, 18:13:14
Morgenavond, om 21.30u bij NPO ben ik te zien!

In welk programma?
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - hij is weer op tv!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - hij is weer op tv!!
Het Jaar van Fortuyn!

Gegroet,

Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Van een maat van mij heb ik een hele stad aan gebouwen en wat rollend materieel overgenomen. Bij de complete stad zat ook een seinhuis in ongebouwde vorm, de afgelopen 3 dagen heb ik al wat gedaan aan het seinhuis. Hierbij de platen van het geheel. Ja, ik weet het, het is chaotisch op de werktafel, heb m recent nog opgeruimd, dat wel  >:-D

Voor alles geldt: er moet nog een tweede laag verf overheen, de eerste laag is niet helemaal dekkend, maar beter 2 dunne lagen verf, dan 3 te dikke lagen verf!
Uiteraard komt straks nog een zwarte wash overheen en uiteraard roetafzet bij het gedeelte boven het spoor, voorlopig ben ik nog wel even zoet!  :)

Wordt vervolgd!

Gegroet, rommelige-seinhuis-bouwende-Mart  :o) >:-D
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
 ;)
Kan best een foto van het geheel je hebt overgenomen
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Zal ik dat vandaag, als ik weer wakker ben, eens doen Nero!
Voor nu even wat plaatjes van de voortgang omtrent het interieur. Ik heb een pleeruimte (met spiegel!) gefröbeld, alsook een keukenblokkie. Tevens heb ik al wat dingen aan de muren gehangen
(incluis een zelfgemaakte brandmelder). Alles wat op de vloer zelf staat is nog los, er komt nog een imitatie houtvloer bij.  Ben trouwens benieuwd of de WOSA ziet waar het motiefje op het keukenblok in wording vandaan kkmt, en of dat extra punten oplevert!
Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden laat ik het er verder qua tekst hierbij, dan is het aan jullie om te genieten!  :D

Vandaag ga ik trouwens de sein en wissel toestellen groen maken, maar eerst slapen!


Gegroet,

Fröbel-Mart  :o)

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Horst heeft met een loupe naar je keukenblokje zitten turen maar herkent het motief niet zo ein-zwei-drei...
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Herbert vindt dat je het interieur knap voor elkaar bastelt, maar kan net als Horst niet zo vier-fünf-sechs zeggen waar dat motief vandaan komt  :?
Het doet hem wel denken aan de enorme Unterhose van tante Agathe  8o

Grtz Tony
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Het motiefje is afkomstig van "gordijntjes" van dat zwarte afplakpapier voor in je bouwpakket. Ik had daar wat van over en ik vond dat wel een mooi jaren '50 keukenblok motiefje. Ik ben natuurlijk zelf van vér na de 50'er jaren, zulk soort dingen zou ik aan m'n pa moeten vragen; die is van '55. Maar ja ga maar es aan die man vragen of dat er uit ziet als een jaren '50 patroontje, dan zegt ie "dat kan ik allemaal niet meer zien  :P "
Dus zodoende. Zo heb ik een ander gordijnpatroontje gebruikt om de buitenzijde van het pleehokkie te beplakken, daar was bruine verf op gekomen per ongeluk, dus dan plak je dat maar over  B)

Gegroet,

Fröbelende-Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Speciaal voor Nero en uiteraard de andere volgers een mega-aanwinsten-update. De foto's zijn zoveel dat ik het over meerdere posts moet gaan verdelen. We beginnen met de stadspanden.
Enkele dingen (zoals het kleine station en de kleine locloods) ga ik gebruiken bij m'n toekomstige DDR project. Dit zal dus niet in Himmelsdorf te zien zijn. Ook weet ik nog niet wat ik met station Bonn ga doen, aangezien ik eigenlijk Faller 110124 als station wil(de). Enfin, hierbij de foto's, mogelijks ben ik een paar pandjes vergeten
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Deel 2!

Ook heb ik een decoupeerzaag te leen, binnenkort even nieuwe balken bestellen voor de tafelpoten!

Wordt vervolgd!

Gegroet, Mega-aanwinsten-seinhuis fröbelende Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Er is een complete stad binnengevallen !  :thumbup:
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Mooie aanwinsten zo  alles bij elkaar  :thumbup:
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Dat is niet verkeerd, Marten  :thumbup:
Schiet lekker op zo  :P
Van station Bonn kun je ook de straatkant gebruiken als groot stadsgebouw/gemeentehuis/vulmaarin....

Grtz Tony
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Citaat van: The MaSt op zaterdag 21 mei 2022, 15:56:22
Ook heb ik een decoupeerzaag te leen, binnenkort even nieuwe balken bestellen voor de tafelpoten!

Gegroet, Mega-aanwinsten-seinhuis fröbelende Mart  :o)
TIP: Balken zaag je over t algemeen netter, rechter en sneller met een goede handzaag dan met een decoupeerzaag, Marten.

En verder wordt je al een aardige huisjesmelker dankzij de overname van al dat vastgoed! Heel veel mooi spul dat goed past in je bouwplannen.
Komende periode kan je hiermee - en met je rails- prima gaan schuiven en veranderen om tot een voor jou optimale opstelling te komen. Wat mij betreft één van de leukste fases van modeltreinbaanbouw én beter dan welk railplanprogramma dan ook!
Veel plezier en ik ben benieuwd wat t wordt!
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Hoi Hans,

Ik heb éxact het omgekeerde! Met een decoupeerzaag krijg ik een beter resultaat. Overigens ga ik die decoupeerzaag ook gebruiken om een aantal modules te verzagen.
De reden waarom ik een decoupeerzaag gebruik, is dat het mij inspanning scheelt. Ik woon 3 hoog en heb het altijd te warm. Helemaal met hogere temperaturen. Bij het minste of geringste loop ik dan al helemaal te zweten. Dus ik vermijd dan die inspanning en chaggerijn door met een decoupeerzaag te werken   :)

Ja de stadsgroei gaat lekker inderdaad, ben inmiddels ook aan het pielen met de stationsoverkapping. Ga trouwens de perronoverkapping wat verbouwen. Het 2delige middendeel komt normaal te rusten op de perronoverkapping van het stationsgebouw van Bonn, daar dat past niet bij mijn sporenplan. Gelukkig had ik nog zo'n perron, moet er nu nog 1 hebben; 8 van de 12 pilaren die er bijkomen, had ik al, daar hoef ik er nu nog maar 4 van te hebben.

Het stationsgebouw welke ik wil, Faller H0 110124 is lastig te vinden; maar aangezien heel veel mensen al station Bonn op hun baan hebben, wil ik wat anders. Overigens neemt dat stationsgebouw een stúk minder ruimte in beslag!  Het valt mij op dat ik nog niks van de WOSA heb vernomen omtrent de bouw - en dan met náme de interieurvervaardiging van mijn seinhuis. Ze waren hier een langere tijd geleden wel; maar heb al een tijdje niks meer gehoord.

Ik moet dus nog nieuwe balken bestellen, maar ik zit een beetje in dubio, omdat ik ook nog wat dingetjes moet kopen voor m'n vakantie en dus nog op vakantie ga......
Lastig!

Gegroet, oververhitte-nadenk-Mart   :o)


P.S. ik bedenk mij nu dat mijn perrons net te smal zijn om netjes tussen de sporen te passen, als ik nu mijn sporenplan wéér ga wijzigen, dan weet ik al dat ik niet meer uitkom met mijn huidige plannen.
Heeft iemand wellicht een idee of er van die passtukjes zijn waarmee je een perron wat kan verbreden?!
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Je kan de perrons doorzagen,volgooien met zand en dan afsmeren met gips
Of doorzagen,onder een stuk karton plakken en dan met gips afsmeren
Mijn perrons maak ik van groene onderlegplaat met karton erop als afwerking en dan verf erover
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
 @citaat  @citaat Ik zou eerst eens afmaken waar je mee bezig bent: het seinhuis bijvoorbeeld. Iets afmaken geeft voldoening......
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
@citaat dat werkt misschien voor de doorsneemensch Ben, maar Marten is dé Wispeltuurder van het forum volgens zijn handtekening ;).
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Het werkt voor mij beter om elke keer kleine stukjes te doen.  ;) uiteindelijk kan ik een hele dag met de treintjes be,ig zijn, maar dan heb ik bijvoorbeeld 10 kleine losse dingetjes gedaan. Vaak doe ik dit als ik even niet weet hoe verder te gaan, dan begin ik aan wat anders. Werkt ook beter met mijn korte spanningsboog.

Het wispelturen is inmiddels wel iets minder geworden aangezien ik weet wat ik wil!

Gegroet,

100-bezigheden-wispeltuur-Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
 @citaat Ik weet welke moeilijkheden je ondervindt, je verhaalt daar regelmatig over. De post van Hanzi is wat dat betreft total overbodig.

Neemt niet weg dat mijn bijdrage over iets afmaken serieus bedoeld is en het werkt, juist ook voor hen met autisme. Weten wat je wilt is er voor gaan, volhouden en afmaken.

Gr, Ben.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Het seinhuis is in ieder geval; op de verlichting na - af!

Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Citaat van: The MaSt op maandag 23 mei 2022, 23:21:39Vaak doe ik dit als ik even niet weet hoe verder te gaan, dan begin ik aan wat anders. Werkt ook beter met mijn korte spanningsboog.

Het wispelturen is inmiddels wel iets minder geworden aangezien ik weet wat ik wil!

Gegroet,

100-bezigheden-wispeltuur-Mart  :o)
Zo werk ik ook. Voor mijn laatste module heb ik een werklijst met ca. 170 klusjes gemaakt. Daar heb ik inmiddels 75% van klaar. In de komende twee à drie maanden hoop ik de rest af te werken. En dan .... rijden met die handel.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
@Mart: Laat eens het seinhuis in volle glorie zien.  :thumbup:

Citaat van: mphoi op vrijdag 27 mei 2022, 22:55:18
Zo werk ik ook. Voor mijn laatste module heb ik een werklijst met ca. 170 klusjes gemaakt. Daar heb ik inmiddels 75% van klaar. In de komende twee à drie maanden hoop ik de rest af te werken. En dan .... rijden met die handel.

Bij Mart is het geen lijstje met "klusjes" die afgewerkt worden. Het is dat hij van de hak op de tak springt. En dan komen veel dingen niet af. Zover andere mensen vinden dat het niet af is. Voor sommige mensen werkt het afwerken van een lijstje goed. Bij andere mensen juist niet. Goed, daar is wel hulp bij te krijgen als je dat wil.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Hierbij het seinhuis! Ik zal later ook van het inmiddels nog wat gedetailleerderde seinhuis interieur. Er zijn figuurtjes geplaatst en een vloer gelegd!
Ik moet wel nog even wat lakwerk doen had ik al gezien, alsook dat ik nog regenpijpen moet monteren. En dan de naam op het seinhuis doen- even uitvogelen wat handig is.
En uiteraard verlichting! Dak is nog los!

Gegroet,

Seinhuis-detaillerende-ziekige-Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Dag Mart.

Je weet de smoezelige DDR-sfeer goed te treffen, zo ook met dit seinhuis! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Seinhuis bouwen
En dat terwijl de Märklinbaan West - Duits is!  >:-D
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Momenteel ben ik bezig met een vrachtwagen te weatheren. Aan de hand van de volgende foto's laat ik de ontwikkelingen zien. Inmiddels is er ook een chauffeur. Ik ben alleen nog aan het wachten tot de pigmentfixeerder droog is, dan kan ik de boel weer monteren en is de vrachtwagen klaar om in bedrijf genomen te worden.

Veel kijkplezier!

Gegroet; weather-Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Mooi gedaan
Maar er is geen ene chauffeur die met zo'n truck de weg opgaat
Buiten dat elke chauffeur zuinig op zn truck is,wordt je op elke hoek aangehouden en alles gecontroleerd met zo'n wrak van de dag
En ik heb zelf een transport bedrijf gehad met 7 chauffeurs
Ook een client wil dit niet voor de deur hebben
Je kan je trucks beter zo schoon mogelijk houden
Wat er dagelijks aan vuil op komtzou nog kunnen met heel slecht weer
Maar dat is meestal bij de eerste gelegenheid weer weggewassen
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Nou moe! Voor niks m'n best gedaan!  :-(
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
 @citaat Welnee, de chauffeur komt net terug van een internationale rit en is op weg om zijn wagen weer schoon te maken ;)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Begrijp het niet verkeerd
je hebt het goed gedaan
Maar je zal nooit een truck zo vervuild zien
Het zijn visite kaartjes die rond rijden
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
 @citaat Niet altijd hóe ze rondrijden >:-D
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Citaat van: The MaSt op donderdag 02 juni 2022, 21:00:53
Nou moe! Voor niks m'n best gedaan!  :-(

Lekker doorgaan met je bezigheden. De lol van de hobby is veel belangrijker dan het commentaar van anderen.

Gr, Ben.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
obbouwende (beurende) advies
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Citaat van: nero op donderdag 02 juni 2022, 16:55:47
Maar er is geen ene chauffeur die met zo'n truck de weg opgaat
Bij onze ooster buren wel hoor en ze maken er zelfs iets mooi's van  ;)
https://tinyurl.com/nch7dxjy
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
@Allen: De WOSA inspektören hebben mij laten weten dat het weatheren van mijn weg en railvoertuigen erg in de smaak vallen en hebben mij daarom ook verzocht om vooral zo door te gaan. Wel hebben ze een verzoek gestuurd om wat meer sfeerfoto's te delen voor het toekennen van de WOSA-punten. Dus zodra ik een partijtje wegvoertuigen heb geweatherd zal ik eens wat fraaie foto's maken voor de heren. Ben benieuwd of ze inmiddels al een onderkomen hebben gevonden in de stad. Zal eens corresponderen met het hoofdkantoor in Bern!

Wordt vervolgd!

Gegroet; weather-Mart, die wel nog even zwarte poeders moet bestellen  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Serieus? WOSA und Wetteren?
Ik dacht dat het behoud of zelfs restauratie van de originele plastieken glans behoort tot één van de Spitzenqualitäten van de echte Old Skool Modelleisenbahner...  >:-D
Ze Times are a chanzing....

Groet,

Peter
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Peter,

@citaat
Spezial Projekt

Henk
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
De cabine van jouw vrachtauto helt iets voorover. Kun je dat nog rechter zetten?
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Wat betreft het weatheren en zwarte poeders bestellen. Zelf zou ik het iets rustiger aan doen met zwart. Omdat zwart een wel hele sterke kleur is. En vooral gebruiken als een wash om de lijnen wat beter naar voren te laten komen. Maar echt grote zwarten vlakken zou ik proberen te vermijden. Al kan dat natuurlijk ook juist in sommige gevallen zeer gewenst zijn zoals bijvoorbeeld bij het vervuilen van een tankwagen. En proberen wat richting aan de vervuiling te geven. Bepaalde plekken zal de vervuiling sneller ophopen dan andere plekken. Een gladde zijkant van een vrachtwagen zal het vuil sneller vanaf spoelen en op het dak wat makkelijker blijven liggen. En dat zegt ik de gek die zelf ook nog weinig weathering ervaring heeft.
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 03 juni 2022, 22:00:01
Peter,

@citaat
Spezial Projekt

Henk

Oh... Was ik even vergeten dat er nog een extra aanhangsel aan een van de bijlagen van de supplementen van het Handboek was toegevoegd... Die met de Spezial und Sonderpojekte (voor de echte fijnproevers).

Dank voor de correctie, Hans!

Groet,

Peter
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
@citaat Zeg maar Henk tegen Hans ;)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Oeps... Haalde twee kenners door elkaar! Gaat lekker....
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Misschien een idee om vrachtwagens uit het grond/zand transport wat te vervuilen?
Die worden wat minder vaak gewassen. (door de weeks)
Houdt er wel rekening mee, dat de vervuiling meer achteraan zit.
Veel foto's raadplegen.

Mvg
Marcel
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Weatheren en Wosa is als Water en Vuur, Mart........
Alleen "natuurlijke" vervuiling door jarenlang stof vreten, verkleuring door zonlicht, ongelukjes met de lijm- of verfkwast en koffievlekken zijn grofweg toegestaan.
Neemt niet weg, dat het weatheren je steeds beter afgaat  :thumbup:

Misschien wel je wat meer uitleven op gebouwen en goederenwagens.

Grtz Tony

Hij wispeltuurde in de verte..........( lees; toekomst )
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Citaat van: mphoi op vrijdag 03 juni 2022, 22:10:05
De cabine van jouw vrachtauto helt iets voorover. Kun je dat nog rechter zetten?

Ja moet ik nog doen, moet nog een chauffeur in!

Die zwarte poeder heb ik overigens nog nodig voor de roetafzetting van mijn stoom en diesellocs  ;)

@Marcel: Bedankt voor de tips!
@Tony: Ja ik stond ook even raar te kijken, maar schijnbaar levert het bij mij punten op..... de wegen des wosa's zijn ondoorgrondelijk.  >:-D
Ja ik ben ook van mening dat het me steeds beter afgaat, ik heb er echt veel lol in ook.
Ik ga mij zeker meer uitleven op gebouwen en goederenwagens, daarom heb ik ook zwarte poeders besteld, want roetafzetting enzo  :P
Ben nou bezig met m'n Plan D's voor de Harzburgexpress te weatheren later vandaag daar mee verder, eerst wakker worden  :-)

Gegroet;

Weather-Mart!  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Verzoek gekregen van de WOSA of ik met onmiddellijke ingang mijn stammetje Plan D's voor de Bad Harzburgexpress wil weatheren. Nouja goed vooruit dan maar, maar we gaan niet te wild, want de rijtuigen zijn nog vrij nieuw natuurlijk; dus dat houdt in: daken weatheren en de onderkant bij de kasten en de draaistellen en meer niet. En daarna moest ik ze in het station plaatsen voor de V200 van dienst. Ik weet niet wat de heren van plan zijn en al helemaal niet op zondag, maar goed we luisteren maar naar de WOSA  :-)

En ja ik weet het, mijn werktafel is een chaos van jewelste, al zit er toch meer orde in dan je op het eerste oog zou denken  O:-D


Gegroet;

Chaotische-weather-Mart  :o)
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - vrachtwagen weathere
Moest een foto maken voor de WOSA , dus stammetjes neergezet en foto gemaakt. T zal mij benieuwen wat ze verder willen.....Op spoor 1 een BR 78 met lokaaltrein, een goederentrein op spoor 3 en op spoor 4 de Bad Harzburg Express (bestaande uit 6 Plan D's) welke net kop gemaakt heeft en wacht op het sein veilig, waarna de rit naar Amsterdam zal worden aangevangen.