Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Ja ik heb ze ook!! Maar moeten nog pootjes onder en sommige moeten nog een plaat
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Oooh
Paar tientjes en je kan weer
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Trouwens, helemaal vergeten te vertellen; vorige week dinsdag ben ik in Noordwijk wezen figureren voor De Stamhouder (nieuwe dramaserie over Alexander Münninghof), ik was hippie in de jaren '70 en mocht rijden op een oude handgeschakelde Puch, wat een bruut ding is dat, ik ben er na 10 minuten mee opgehouden want ik vond het te eng  :cry:, vooral het feit dat het een duur ding is wat ik nog niet genoeg ken om het goed onder controle te houden, maar t was wel effe geinig om te doen.

Gegroet,

Hippie-Mart
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
 :P
zet die met half chrome tankmaar hier neer
Wat een nostalgie
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
 @citaat
Doe mij maar een Kreidler  :P
Nou Marten, die rol is je op het lijf geschreven lijkt het wel.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
 @citaat Ik rijd nog steeds op m'n Tomos, al word ik regelmatig ingehaald door fietsers ... :roll:
Leuke foto Marten :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Ha !

Een ouwe kattekop mét de kastjes aan de zijkant  :favorite:
Ook op rond getuft  :favorite:

Je ziet er weer puik uit op dat ding, Marten (Mad Max VII)  ;)

Grtz Tony

Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Marten prachtig plaatje, zelf heb ik nog een Honda SS50 viertakt in de schuur staan. Al zo lang in bezit dat er niet eens een kenteken op zit (verrekte om de staatskas te spekken met de kentekenplicht, en dus de verplichte houderschapsbelasting of schorsing).

on-topic: Je draadje doorgelezen en vind het leuk om te lezen hoe je met de hobby bezig bent, je enthousiasme en bevlogenheid met materiaal die sommige modelspoorders (helaas) hard voorbij lopen. Chapeau!
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Ik heb ook nog zo'n Puch gehad.
Een paarse met voetversnelling en een half chromen tank.
Zoals de rechter op de foto.
Cadeautje voor mijn MAVO-diploma in 1975; een tweede handsje overgenomen van een neef.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Prachtig.
Zo'n Puch heb ik gehad toen ik 17 was. Inmiddels 50 jaar geleden.
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
In Den Haag had je Kikkers en Bullen:
De Kikkers reden op een Puch en
De Bullen op een Zündapp of Kreidler.
https://www.haagsetijden.nl/tijdlijn/televisie-en-computers/kikkers-en-bullen
Ik had een Zündapp maar dat was zo'n 20 jaar later...
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Toen meer dan 50 jaar geleden had ik er twee.
Eerst een zwart met rode tank en kastjes en buddyseat. Die heeft drie weken geleefd.
Daarna een volledig witte met zweefzadel. Deze heeft mij vier maanden gediend.
Allebei zwaar opgevoerd en daarom beiden "kort" gereden (in de prak dus). Daarna ben ik overgesta[t op een fiets.
In die tijd hebben de Bredase Kikkers en Bullen, beiden bijgestaan door Haagse kornuiten, nog een groot gevecht geleverd op het evenemententerrein bij de bowling , direct naast De Koepel (gevangenis).

Cees
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Ik ken uit die tijd:

de "artistiekelingen" https://nl.wikipedia.org/wiki/Artistiekeling

en de "vetkuiven" https://nl.wikipedia.org/wiki/Vetkuif


Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; update
Met mijn activisme en politieke standpunten pas ik goed in de jaren '70  >:-D >:-D  O:-D O:-D

Leuk om te zien dat die foto met die Puch zoveel reacties losmaakt, maar ja dat kan ook haast niet anders  O:-D
Ik ga eens even wat nieuws met jullie delen omtrent mijn modelbaan.
Ik heb 200 euro gepingeld bij bewindvoering (met wat gesputter van hun kant dat ik wel heel veel geld vraag  O:-D 8o) zodat ik wat aankopen kan doen. Wat ik met zoveel geld ga doen? Treinbaan bouwen  B) B) en nog wat rollend materieel (zowel DDR als BDR) aanschaffen!

Morgen tripje naar Almere om een DDR trammetje op te halen, volgende week komt daar nog een tweetal DDR treinwagons bij en een TEE Rheingold rijtuig bouwpakket.

Ook ga ik na het weekend naar de bouwmarkt om nog wat houten triplexplaten te halen, schroeven en poten om de modulebakken die ik van een medelid van de modelspoorvriendengroep heb gekregen op poten te zetten en de eerste sporen op modules gaan leggen.
Wat zijn goeie afmetingen qua dikte voor de poten voor de modules zodat het stevig staat? Qua lengte denk ik ongeveer 100 cm hoogte.

Wat betreft digitaal: die plannen hebben wat meer vorm gekregen; ik heb nu 2 MS 1 centrales en een aansluiting met een kastje zodat ik ook op M-rails kan rijden, ik ben nog stoeiende met het programmeren van mijn locs in de lijsten. Ik heb enige tijd terug bij Catawiki een digitale BR 41 gescoord, daarmee komt het aantal digitale locs op 3 waarvan 1 kleine stoomloc nog Delta digitaal is. De BR 41 heeft een defecte rookgenerator. Ook kwam ik er achter dat een nog analoge stoomloc een rookgenerator heeft!
Mijn M-rails heeft waarschijnlijk wel een poetsbeurt nodig, dus daar zal ik ook maar eens aan beginnen, ik heb veel roest op sommige rails.

Voor wie zich afvraagt of dit niet extreem veel geld kost:
kosten aankomende aanwinsten
Tram: € 40 euro
Bus: € 3,50 excl vzk
CIWL wagon:€ 10 excl vzk
DDR wagonnetjes: € 5 euro p.s. excl vzk

Wordt vervolgd!!!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen!!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen!!!!
Grootse plannen Marten, en dan nu vooral doorgaan ;).
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Hout es op!  >:-D
Most er effe op wachten, maar heb houten balken, 200 schroeven en ein kartoffelzaag eh toffelzaag gehaald bij Gamma vandaag, morgen tussen Formule 1 door vast beginnen met het kortwieken van de balken op 1 meter lengte en van de week even n boormachine van n vriend lenen, dan kan ik mijn eerste beginnetje maken!

Gegroet,

Mart(en)
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Dag Marten.

Flink ingeslagen!  :thumbup:
Ik neem aan dat het balkhout voor de poten van de onderstellen is.
Ga je nog schoren toepassen?

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Yoah, heb straks in ieder geval poten genoeg op voorraad!
Wat bedoel je met schoren?!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Dag Marten.

Met schoren bedoel ik een diagonale versteviging,
opdat de constructie stijver en daardoor steviger wordt.
Dit wordt doorgaans met wat dunner hout uitgevoerd
en dat zag ik er niet bij staan, dus vandaar mijn vraag.

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
dit
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Ooohh!! Ik had 50 euro, nog 4 euro van over, dus moet wachten op nieuw geld aanvragen denk ik!
Re: Analoge Märklin M railbaan; Slag om de Schelde!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Slag om de Schelde!!
Citaat van: The MaSt op zaterdag 01 februari 2020, 18:47:19
Afgelopen 3 weken heb ik verspreid over 4 dagen meegespeeld in de nieuwe oorlogsfilm Slag om de Schelde, aka known als The Forgotten Battle klikkie doen voor info ik heb het geschopt met een fragment van mij op een foto in het NRC (zie foto 2, bij t pijltje) en een van de omstaanders heeft deze fraaie foto van mij en mijn mede figurant van dat moment genomen.
De Slag om de Schelde gaat op 26 november 2020 in première en komt ook op Netflix, NPO zendt de film eenmalig uit.
Het meespelen in een film geeft een hele bijzondere kijk in hoe een film tot stand komt. Omdat je als figurant maar bepaalde gedeelten aanwezig bent (eigenlijk toch best wel vaak) is het in het begin even wennen omdat je niet in het verhaal zit. Maar aangezien je vaak toch geen tekst hebt (tenzij edelfigurant) is het vrij makkelijk om de switch te maken naar de 'rol' die je vervuld, zeker als je goeie fantasie hebt zoals ik  >:-D
Bijgaand dus twee leuke foto's van mij. Ik ben geprikkeld om toch weer de kant van acteren op te kijken om daar toch misschien mijn beroep van te maken!

https://www.ad.nl/show/duurste-nederlandse-film-ooit-met-kerst-in-de-bioscoop~a357f159/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/film-de-slag-om-de-schelde-toch-al-met-kerst-in-de-bioscoop~beaf831b/

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/123384/Premiere-Slag-om-de-Schelde-kort-voor-kerst

https://www.moviemeter.nl/artikelen/1668/nederlandse-oorlogsfilm-slag-om-de-schelde-met-kerst-in-de-bioscoop/

https://www.youtube.com/watch?v=nSH3KDrZ66U

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Jaaaa ik zag t!!!! Gaaf hee, debuut als figurant op t grote witte doek!! En er zit nog meer in t vat qua televisieseries!

En...... ik heb een eerste modulebak in elkaar gezet, wat gebouwen, stukkie tramrails en wegverkeer geplaatst. Het volk wil uiteraard foto's; bij deze de eerste foto's van Ossies en Wessies bij mekaar!  8o

Ik hoop dat het smaakt!!!  :P

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Zojuist nog even op pad geweest met de camera, wat sfeerbeelden van het lieflijke stadje geschoten.
Helaas is mijn pc defect, daardoor doe ik alles even met de smartphone; maar ikzelf ben wel tevreden met de plaatjes, ik ben benieuwd of de foto met andere kleurbalans goed valt. De foto is exact hetzelfde, maar zowel de kleuren van de voertuigen alsook de gebouwen hebben een andere kleur gekregen.

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lekker bezig, Marten  :thumbup:
En nog steeds geen ster allures  :P
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
De tram heeft wel een panto zonder sleepstuk...   ;)
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
 @citaat
Draadloze stroom. Dan is een sleepstuk ook niet nodig  >:-D
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Turend naar de plaatjes weet ik niet eens zo zeker of dit trammodel ooit een sleepstuk erop heeft gehad. De ronde top van de pantograaf lijkt mij onbeschadigd en bij een verdwenen sleper had je er wel wat van gezien lijkt mij. Marten, hoe zit dat?

groeten,

Fokko

Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
@wimdouwe: draadloze stroom had ik gisternacht boven het huis hier, maar dat noemen ze hier onweer. Dit terzijde
F.
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
 B) Die sfeerfoto geeft een avondzonnetje over de stad, errug mooi. :thumbup:
:o) En dat allemaal met een telefoon, dat hadden wij vroeguh niet toen we jouw leeftijd hadden. :-)

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Wim Douwe: ja tis ook nog eens prima hobbyweer! Sterallures is niks voor mij, ik blijf liever gewoon wie ik ben   ;) ;)
Wim: de tram rijdt via een derde rail, net als de metro  >:-D
Fokko: Er zit inderdaad geen sleepstuk op. In de nabije toekomst word de tram opgewaardeerd tot rijdend exemplaar met n fraaiere pantograaf. Dit voor een DDR nevenproject.
Die stroom met onweer ken ik; in de clip van Mother Earth van Within Temptation tappen ze ook draadloos stroom af voor de apparatuur van de bliksem  >:-D >:-D >:-D
Dirk-Jan, ja mooi plaatje hè, ik heb dus eigenlijk in de nabewerking de kleurenbalans aangepast (weet niet meer exact wat ik deed; maar het effect ziet er leuk uit.
Het liefst fotografeer ik met mn Canon 1200D, maar gezien t gegeven dat m'n pc steeds kuren heeft, ligt die braaf in z'n tasje!

Overigens heb ik vandaag bij bewindvoering kunnen regelen dat ik iedere eerste van de maand € 50,- gestort krijg voor de modeltreinhobby. Eerstvolgende aankopen zal onderandere verf zijn voor t bouwpakket van m'n rijdende CIWL vreetschuur. Aangezien ik niet beschik over een airbrush e.d. ga ik spuitbussen aanschaffen voor t lakken van de wanden en bepaaldw delen; alleen Lufthansa Blauw en IC blauw kan ik tot op heden nog niet in spuitbusvorm vinden.....

Wordt vervolgd!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Modulebak 2 in elkaar gezet, stad met de grond gelijk gemaakt  >:-D  >:-D en lange stationssporen neergelegd, wederom gewoon om wat neer te leggen en wat materieel uit te stallen. Bijgaand wat plaatjes!
Zo rommelen we lekker door!


Wordt vervolgd!

Gegroet,
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Citaat van: The MaSt op donderdag 29 oktober 2020, 13:02:01stad met de grond gelijk gemaakt 

Heb je ook gelijk die molshopen meegenomen die ik op de foto's zie  :)?
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's

Nou Mart,

Mij maakt het niet zoveel uit wat er precies op je modules staat, maar dat er al 2 modules staan, maakt mij tot een kwispeltuurder  ;)
Eindelijk staat er iets waar je op kunt bouwen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Graag bij de volgende module ook een shot waarop alles te zien is. Ook de poten dus  O:-D
Ga ik nog blijer voor je van worden !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Dus ik vanmorgen met mn blije pretbrek nach dem bahnhof om treinen te spotten; loop ik t perron op, zie ik ineens dat m'n corvette wordt afgesleept!!!! Je begrijpt "scheiße und verdammt nochmal!!!"
Ik met n bloedgang t perron af; maar die overijverige collega's van Tatort und Derrick luisterden niet, dus de achtervolging is ingezet met n Trabantje!! Spectakel in de jaren '50...... Al hoewel, achtervolging inzetten; na 50 1:87 meter reden we ons vast in de stau!!  :twisted: :twisted: :twisted:

Wordt vervolgd!!

Gegroet,
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Hout es op :P
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 23 oktober 2020, 23:03:24
Ga je nog schoren toepassen?

Hoi Marten,
Mooi overzicht, maar ik zie dat je de tip van Erik nog niet hebt toegepast.......
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Nee dat weet ik. Moet nog even wachten op n bootje met Carl en de Taiga Twins die WOSA inspecteurs afleveren en  een zak geld  >:-D O:-D

Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Bedankt voor de foto, Marten  :thumbup:

De Echte Start is nu gemaakt en het bewijs staat op de pixels !
Kan je op hoogstaand niveau lekker met rails en scenery wispelturen zonder last van je rug te krijgen  ;)

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Fijn om te zien dat je weer wat verder bent met je tafels, Marten. Heerlijk, gewoon wat rails neerleggen, huisjes, auto's, beetje passen en meten en schuiven tot t naar je zin is. En natuurlijk kan je ingewikkelde railplanprogramma's gaan gebruiken en -voor nu- onrealiseerbare baanplannen gaan ontwerpen, maar zoals je t nu doet is t voor jou waarschijnlijk helemaal oké! Het beschikbare budget blijft onzeker en lastig zolang je de loterij niet wint, maar beetje bij beetje kom je er wel! Goed om naast je "filmcarriëre" ook deze afleiding te hebben in Corona-tijd; een tijd die ook voor jou best impact zal hebben.
Misschien eerst nog ff een paar poten onder die andere modulebakken schroeven en kom dan maar op met de volgende update's, ik (wij) zit(ten) er helemaal klaar voor :thumbup: !!!
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
je bent weer lekker bezig marten. de plaatjes beloven veel moois. veel plezier met het bouwen van je modulebaan :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Een achtervolging in de file, gekker moet het niet worden  >:-D
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Er gaat een modulebaan komen! Versche foto's
Ik heb de slag te pakken; het volk is al onrustig aan het worden merk ik  :-)
Nou hier dan weer wat werkzaamheden van vandaag: bak nummer 3 is gemaakt, treinkamer is wat leger op de vloer en ik heb nog wat rails neergelegd.
Ik krijg vanaf nu elke eerste van de maand € 50 ,- voor de hobby plus er wordt € 25 gespaard voor als ik bijv een nieuwe tweedehands loc zou willen kopen....
Ik vermaak me eigen prima dus!!
Valt me wel op dat er ook in Himmelsdorf geen mensen op straat zijn.....

Wordt vervolgd!

Gegroet,

Mart(en)
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Hij gaat maar door!!! Niet te stoppen!! Deze keer een grotere foto update, en wel zo groot dat ie over 2 posts verdeeld moet worden  8o . Ook geef ik een stuk uitleg over m'n plannen; te beginnen bij foto 1. Het rangeerdeel achter het station: dat deel zal gebruikt worden voor het kunnen omlopen van de locomotieven na binnenkomst in het station. De meest linker sporen, waar nu tijdelijk de BR17 staat en een Piko DDR wagonnetje uit tijdperk I kunnen gebruikt worden voor het samenstellen van goederentreinen cq wachtspoor voor de rangeerlocs.

Op foto 2 kijken we vanaf de kop van het rangeergedeelte in de diepte van het station in de richting van het balkon.
Zoals je ziet zijn er lekker veel wissels aanwezig, zodat ik mogelijkheid heb tot leuke rangeerbewegingen.

Op foto 3 is het stationsgebied zichtbaar vanaf de plek waar straks de stad zal komen te liggen.

Op foto 4 de voorlopige verkeerstroom langs het tijdelijke stationsgebouw gevangen in een nostalgisch sfeertje.

Afsluitende foto van deel 1 van deze uitgebreide update betreft een overzichtsfoto van de ontwikkelende situatie.

Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
En dan hier deel 2  :o)

Op foto 1 staat een testplaatsing van een seinhuis die nog onder constructuctie is.

Op foto 2 beginnen we in vogelperspectief de baan over te vliegen; we beginnen bij de sporen links en rechts van het seinhuis: links de sporen die in een boog achter de locloods langs naar het te plannen schaduwstation gaan. Rechts 2 toegangssporen naar het te plannen locdepot.

Op de derde foto zijn we bij t eerste deel van het station in ontwikkeling; duidelijk is te zien dat er nog plekken zijn waar passtukjes moeten komen; deze zijn in verschillende grootte aanwezig, maar ik ben ze na zoekwerk nog niet tegen gekomen; dat komt wel boven water.

Op de vierde foto het vooralsnog centrale deel van het station met het tijdelijke stationsgebouw en de eerste 2 perrons. Ik heb in deel 10 van 'Kleine modelbaanserie' modelgebouwen een stationsgebouw gevonden bestaande uit 4 bouwdozen die oorspronkelijk fabrieksgebouwen zijn (te weten Vollmer 5610 en 5612, beiden 2x). Als ik 4 ongebouwde bouwdozen kan vinden kan ik aan de hand van de afbeelding dat stationsgebouw bouwen.

De laatste foto betreft het laatste deel van het station, daar waar de locs eindigen met een lange sleep rijtuigen of wagons en via de rangeersporen en het middenspoor stomen dan wel dieselen naar het locdepot voor verdere activiteiten aldaar!!

Ik hoop dat jullie enigzins een idee kunnen voorstellen van de plannen zoals ik ze momenteel in mijn hoofd heb; ik ben benieuwd naar jullie reacties, zowel positief als kritisch onderbouwde tegenargumenten voor deze plannen en eventuele tips voor vervolging van het project!

Wordt vervolgd.....

Gegroet;
Mart(en)
De Wispeltuurder  :-)
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Mag Himmelsdorf ook?

Orf associeer ik ergens anders mee ....
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Versche foto's
Aangepast!
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsorf in ontwikkeling - Versche foto's
Citaat van: The MaSt op maandag 02 november 2020, 15:24:28Op foto 1 staat een testplaatsing van een seinhuis ...
Wat leuk. Zo'n seinhuis heb ik ook. Het verhuist mee naar mijn gerenoveerde baan.
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Versche foto's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - Versche foto's
Ik heb een paar klassieke seinen, moeten wel nog nieuwe draadjes en een paar seinborden moeten hun rode kleurtje nog krijgen, vandaag heb ik eens een testplaatsing gedaan, ik weet nog niet of ze op de juiste plekken staan, maar het begint er al best echt uit te zien! Bijgaand wat foto's!

Wordt vervolgd.....

Gegroet,
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - testplaatsing seinen
Er begint al een lekker spoors sfeertje bij je te komen; die loopbrug van perrondak naar perrondak is wel uniek >:-D.
Re: seinbeeld
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: seinbeeld
Hoi Marten,
Dat ziet er al heel royaal uit. Volgens mij ben je in tijden niet zover gekomen. Tav de seinen: mogelijk heb je nog niet exact die seinen die nodig zijn, maar ik kan zo niet goed zien of je alle sporen ook in alle richtingen zou willen berijden.
Vast 1 tip: het ongekoppelde sein (met 2 armen; grote spoel nr 7041) zou ik 1 spoor naar rechts opschuiven. Je kunt na het sein nl zowel min of meer rechtdoor (seinbeeld groen) als afbuigen (seinbeeld groen/oranje). Mogelijk heb je nog een ongekoppeld sein nodig.

gr. Gertjan