Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate

mocht toch al niet  >:-D
Maar gaat je flat wel door dus
En weetje al wanneer je er in kan
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
Hè jongens, doe niet zo flauw. Beetje kinderachtig.
Het raakt me best wel hoor. Niet jullie opmerkingen, maar de situatie.
Ik heb nu nog geen huisje, alles wat er is is of te klein, of te duur of buiten Emmeloord. Nog even geduld hebben dus.

Tot in de pruimentijd

Gegroet,

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
Ben je gebonden aan Emmeloord
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
Ja, ik heb er mijn vrienden, garantie van OV in de avond, dagbesteding, straks m'n werk. Dus ben er wel aan gebonden ja.
Gek hè, dat dat na 2 jaar al zo vertrouwd kan voelen zo`n andere stad, andere mentaliteit.
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate
 @citaat Het polderkever idee hè  :D
Re: Analoge Märklin M railbaan; even blazen & kleine woningupdate

Ik heb ook 1jaar in emmeloord gewoont
Saturnus straat
Ook een jaar in zwolle

Flats staan er niet meer
Keek ri kampen en schuin op de Scania en het zwarte water

toen weer naar Adam
werkte later bij HERTZ op schiphol
Re: Analoge Märklin M railbaan; weatheren der rijtuigen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; weatheren der rijtuigen
Afgelopen vrijdag ben ik een dagje bij de Airbrush-service in Almere geweest waar ik een begin heb gemaakt met het leren van de technieken van het airbrushen.

Ik heb de daken van mijn trio Umbauers aangepakt. Ik ben echter alleen tevreden over het dak van het achterste rijtuig, de rest zal nog een keer gedaan gaan worden.
Ook heb ik mijn postrijtuig meegenomen, over het dak ben ik nog niet tevreden, de vuiligheid op de onderkant ben ik redelijk tevreden.
Ik had niet heel veel tijd, daarom heb ik maar 4 rijtuigen kunnen weatheren. Toen ik eenmaal begon, na het maken van foto's voor de modelspoorgroep was er slechts een kwartier over. Het liefst had ik ook nog roetsporen aangebracht en de rijtuigen beter geweatherd, maar ja met een kwartier heb je ook niet heel veel tijd  :surprised:

Ik moet nog een hoop leren, maar in ieder geval vind ik airbrushen een leuke bezigheid. In de toekomst zal er ook mogelijk een airbrush aangeschaft worden, wanneer ik over voldoende vaardigheden en kennis beschik!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen
Tja, 4 rijtuigen in een kwartier weatheren is ook een vrij positieve poging! Oftewel: gaat niet lukken.
Desondanks ziet de zijkant van je postrijtuig er hoopgevend uit.
En zoals met zo veel dingen: oefening baart kunst!
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen
De 1e poging is goed gelukt marten. :thumbup: :thumbup: Ergens heeft het wel wat ook dat weatheren.
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen
Dappere poging, Marten  :thumbup:

Ik zou het -zeker in het begin- bij lichtjes weatheren houden.
Ook om de verschillen met de brandschone wagens niet te groot te laten worden.
Van de foto's van Wim (Nobody) kun je bijvoorbeeld al veel leren. die doet het ook subtiel en met mate ( voor mij dan toch ).

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen
@Hanzi: Ja ik had eigenlijk niet in de gaten dat de tijd alweer bijna om was.... Maar het is wel mooi dat de verf zo extreem makkelijk te verwijderen, dus fouten zijn makkelijk te corrigeren
@marklintim: Dankje!
@Tony: Wie niet waagt wie niet wint  ;)
Ik zal zeker eens naar de foto's van Wim (Nobody) kijken!

Zoals jullie wel weten was ik afgelopen dinsdag jarig. Ik heb een leuk zakcentje gekregen, waarvan een deel van het geld in een nieuwe aanwinst gestoken gaat worden. En wel een locloods. Niet zomaar een locloods, maar een halfronde locloods van Vollmer!
De locloods die op mijn BW diorama staat, blijft daar lekker staan, het diorama wordt NIET geïntegreerd in de modelspoorbaan, maar blijft lekker een los diorama, waar binnenkort nog een geraamte voor gemaakt wordt. Ik denk dat het mooier is om dat diorama zo te laten ipv te integreren in de modelspoorbaan.

Nu nog wachten tot het mei is, want degene van wie ik de locloods overkoop is er bij de aankomende modelspoorbijeenkomst niet  :-(
Maar, ik heb in ieder geval weer iets om naar uit te kijken!!  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
 
Re: Analoge Märklin M railbaan; 1 eerste poging van het weatheren der rijtuigen

Mooie loods
Kan je voor het plaatsen nog lekker verouderen  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst!
Inmiddels is het bijna mei. En dan leggen alle vogels een ei!  :o)
Aanstaande donderdag ga ik weer naar de modelspoorgroep in Dronten. Ik ga mijzelf verwennen met een 6delige (!!) locloods. Ik was jongstleden jarig en ik had wat geld gekregen voor mijn verjaardag wat ik bewaard heb om voor 40 euro een fraaie locloods aan te schaffen. Ook heb ik recentelijk bij de franchise Intertoys in Emmeloord 5 potjes Revellverf aangeschaft voor 1,99 per stuk.
Te weten:
Revell 83 roest mat
Revell 8   Aqua zwart mat
Revell 85 Aqua bruin mat
Revell 66 Aluminium
Revell SM 382

Nu weet ik toevallig dat het aankomend weekend Kwalitatief Uitermate Tevredenstellend Weer aankomt. Vrijdag ben ik vrij dus ga ik nog even langs de Intertoys om wat kwastjes en penseeltjes te halen.

Revell 83 roest ga ik natuurlijk gebruiken om delen van ijzeren materialen te verouderen en verfraaien met roest.
Ik ben van plan om dit met diverse lagen verschillende kleuren roest, bruin, rood en zwart te gaan opbrengen. Ik zou graag willen weten of ik van te voren voor het opbrengen kan mengen, of beter laagje voor laagje opbrengen op mijn te weatheren object?
Ik beschik helaas niet over een Airbrush, enkel over kwasten, penseeltjes en een oud sponsje.

Mat zwart ga ik uiteraard gebruiken om roetsporen aan te brengen op rijtuigen, diesellocomotieven en gebouwen. Dit is niet zo moeilijk te doen, dit staat uitvoerig beschreven in mijn boek Modeltreinen van Markus Tiedtke en ook in mijn boekje Modelgebouwen uit de Kleine Modelbaanserie. (Mijn favoriete serie overigens! Ik heb inmiddels al deel 3, 9, 10 en deel 14).

Aluminium ga ik gebruiken om de daken van de 1 van de Umbauers in een passend kleurtje te steken. Deze is zwart geverfd in plaats van aluminium. Ook het mislukte geweatherde dak krijgt een nieuw verflaagje om daarna met roest en roet vervuild te worden.
Hoe kan ik het beste met de kwast daken overschilderen zonder lelijke sporen?

Revell SM 382 moet ik even checken welke kleur dat is. Ben ik vergeten  :?

Bijgaand nog een foto van de locomotiefloods voordat hij in mijn bezit is.
Vrijdag ben ik vrij, dan komt er een foto-update!!

Word vervolgd.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Hoi Marten,

Voordat je aan de loods begint; probeer eerst eens uit of de sporen vanaf je draaischijf netjes door het midden van de deuren lopen.
Voor zover ik weet, is deze Vollmer-locloods samengesteld uit twee 3-deurs loodsen, die met een tussenstuk aan te passen zijn aan de verschillende merken draaischijven. Het aantal graden van de hoek tussen de sporen is namelijk niet altijd hetzelfde.
Het kan dus zijn, dat je niet goed uitkomt en de loods niet bij je draaischijf past  :?

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
De Vollmer ringloods is destijds gemaakt voor de Märklin M rails en bijbehorende draaischijf.
Bron afbeelding ===> klik
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Die vakwerkspanten zien er mooi uit alleen zie je er niks van met het dak erop ;)
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
 @citaat Scherp :important:
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
 @citaat @citaat Op de foto van de loods zie je in het midden het tussenstuk om het passend voor Märklin te maken, Wim.

Vandaar mijn opmerking.
Ik heb ook zo'n loods met schijf gehad  O:-D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
 @citaat Marten's (toekomstige) loods heeft dat tussenstuk óók (volgens de foto's die hij toont).
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Dat hoop ik ook, Wim.
Is helaas niet goed te zien  :?
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
 @citaat
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
 :thumbup: @citaat

Mooi !
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
marten,
dat is een mooie locloods. veel plezier ermee :thumbup:
en (sommige?) intertoys winkels verkopen dus revell verf potjes, hmm, dat wordt binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de intertoys :D is veel dichterbij dan de hobby winkelier :P

succes met je weather en schilder projecten, ik ben benieuwd ;)
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Plannen voor t weekend omgooien, kan helaas vanavond niet naar de modelspoorgroep omdat ik geen vervoer heb kunnen regelen. Jammer maar helaas....

Gegroet!

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig
Hallootjes allen!

Ik ben inmiddels lekker begonnen met weatheren van een eerste gebouw, dat is best goed gegaan (foto's komen later) maar ik ben vergeten om te voegen.... :?
Nu weet ik wel hoe ik dat moet doen, maar heeft het nut om met grijze verf te voegen, als ik toch met zwarte verf over de stenen ga?
Ook heb ik een begin gemaakt met de daken van de stam Umbaurijtuigen te weatheren, dit alles met penseel, maar dat gaat nog in geen geval naar mijn zin. Gelukkig is de verf redelijk afwasbaar en anders kan ik altijd de daken nog opnieuw aluminiumkleurig maken door gewoon een nieuw laagje verf op te doen.
Hoe weatheren jullie je rijtuigen met penselen? Is het raadzaam om na een opgebrachte verflaag enige tijd te wachten met een nieuwe verflaag erop, kan dat meteen, is drybrush beter dan wetbrush?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! Ik heb uiteraard ook in mijn modeltreinenboek gelezen en bekeken hoe je met penselen rijtuigen verouderd, echter in het boek ziet het er allemaal een stúk beter uit dan mijn eigen probeersels.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; nieuwe aanwinst op komst en ik heb advies nodig

Ik gebruikeen beetje water
Drup afwas erin
Dit gebruik ik om de kwasten uit te spoelen
Als ik een hele donkere kleur heb ,kan dit (niet altijd)soms enkele malen als 1e laag dienen
Je smeert het water over bijv je dak
Laten drogen en zonodig herhalen tot je effect is wat je wilt
Dan kan je verder met dry brush werken voor hilichts
Re: Analoge Märklin M railbaan; ik blijf nog even waar ik zit, maar ben op zoek
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; ik blijf nog even waar ik zit, maar ben op zoek
HATSJOE!!! Kuch kuch kuch!! (En meer van zulks)

Het is alweer even geleden dat ik wat heb laten horen, ik zat namelijk best wel in een spannende periode, 1 augustus loopt de oude indicatie voor beschermd wonen af en als ik niet verlengd zou worden, had ik een probleem, want ik heb voor augustus hoogstwaarschijnlijk geen huisje....!  8o
Gelukkig kreeg ik vrijdag een brief van de GGD in de bus waarin stond dat mijn indicatie voor beschermd wonen nog een half jaar verlengd is. Dit houdt in dat ik meer ademruimte heb en rustig de tijd heb om een huisje te zoeken. Daar ik in de allerlaagste huursector zit ivm huursubsidie is het maar wachten tot je er bij neervalt tot er iets bij zit waar je daadwerkelijk nog op een acceptabele positie blijft staan heeft het bijzonder lang geduurd voordat ik eens op plek 2 bleef staan voor een woning!
Ook al heb ik nu nog een half jaar extra gekregen van de GGD betekend dit niet dat ik nu op mijn lauweren ga zitten rusten, maar door blijf gaan met zoeken naar een woning binnen mijn gebied.
Ik sta nu al een ruime week op positie 2 qua reacties voor het huis (zie bijlage) waar ik best wel graag zou willen wonen.
Uiteraard nog steeds in Emmeloord, en maar hemelsbreed 400 meter verwijderd van waar ik nu woon (yaay).

Spannend dus! Voorheen gebeurde het nog wel dat ik reageerde, op 4 begon en bijvoorbeeld op 25 eindigde omdat er meer dan 150 reacties (!!) waren op een twee kamer (!!) flatje.
Het kan dus zomaar zijn dat het volgende huisje mijn huisje word (of deze, als nummer 1 afzegt, das even afwachten) en dan kan ik EIN-DE-LIJK op mijn eigen en als ik een drie kamer flatje weet te bemachtigen (kans is reëel) kan ik ook EINDELIJK aan mijn modelspoorbaan gaan beginnen!
Ik hou jullie op de hoogte!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

Marten

P.S. Zolang ik moet blijven wachten kan ik mooi mijn tijd besteden aan het naaien van patches voor mijn metal-spijkerjack  :D :P
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Ik  :thumbup: voor je en steek een kaarsje aan, Marten  ;)
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
@citaat ik doe met Tony mee!
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
 @citaat @citaat

Ik ook.

Groet Michel
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Ik ga er ook gauw eentje opsteken. O:-D

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Dank heren!!! Hoop dat jullie kaarsjes een lange levensduur hebben indien nodig  :-) :-)
Vandaag was ik voor het eerst in twee jaar weer eens naar mijn pa gegaan. Samen hebben we door Leeuwarden gestiefeld; eerst over een brocanten marktje waar ik nog met een "2e klasse 28 personen" bordje in m'n handen stond, de vrouw vroeg er ? 15,- voor, beetje veel aangezien ik hoopte nog wat bij mijn favoriete snoepwinkel De Treinenpassage te scoren, hoewel ik niet persé van plan was iets aan te schaffen daar enkele weken geleden pas een Oost Duitse Baureihe 38 binnen kwam stomen op spoor 1. Toch, wanneer ik iets zou aanschaffen zou het een klein bouwpakketje zijn. Al snel stond ik bij de tweedehands dingetjes te dralen waar al snel dit bouwpakket van een Baureihe 41 aan mijn plakkerige vingers (het was kha-pot benauwd) bleef kleven. Voor slechts ? 15,- mocht ik de halfgebouwde dame meenemen. Het bouwpakket is van Esci; een mij onbekend merk. Ik heb gegoogled en het merk blijkt al sinds 2000 voltooid verleden tijd te zijn. Het bouwpakket zal uit misschien de jaren '70 of '80 stammen. Ik kan er weinig informatie over vinden.

Of ik de loc rijdend ga maken zie ik wel, ik hoor graag of jullie denken dat het zin heeft om er een motortje in te bouwen. Wel zal ik andere wielen aanschaffen, daar deze véél te plastic zijn. Enfin, ik kan in ieder geval weer even vooruit met deze fraaie machine. Kan ik meteen oefenen met verf en weatheren!!  :-)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Ik denk dat Esci ooit is overgenomen door Revell, Marten. Als ik google op Esci BR 41 dan kom ik dezelfde bouwpakketdozen tegen met ofwel Esci ofwel Revel erop, maar ook met beide merken onder elkaar.
Succes met verder afbouwen! En die wielen zijn met wat verf ook best goed te krijgen vermoed ik. Andere wielen kopen zou ik maar vergeten; indien je ze al kan vinden zijn ze waarschijnlijk onevenredig duur tov de rest van je bouwpakket!
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Marten, er is best iets moois van te maken. Staat niet verkeerd in je locdepot.
Plaatje van een Revell BR 43.
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Dropveter was foto vergeten te plaatsen  :-) :-)
@Hanzi: Ja volgens mij was dat ook zo. De eigenaar van Treinenpassage vertelde het wel, maar ik hoorde het half (beetje doof).
Dankje! Ik ga uiteraard updates plaatsen. Wat betreft wielen, ik denk dat ik gewoon op Houten ga loeren in de rommeldozen en dan flink afdingen (ik ben daar meester in). Maar ik ga wel eens kijken.

@Wim: Zóó héé!! Dat is verrekte fraai! Eigenbouw?

Tot in de pruimentijd!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Citaat van: The MaSt op vrijdag 12 juli 2019, 11:17:16
@Wim: Zóó héé!! Dat is verrekte fraai! Eigenbouw?
Ja Marten, k heb 't plastic model zelf in elkaar geplakt en geschilderd.
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
En dan wordt natuurlijk die kamer van 17,95 m2 de treinkamer.  :D

Hoop het voor je dat het lukt.  :)
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!?
Volgens mij hebben Esci en M* dezelfde machine in model gemaakt, de 334. Het kan ook zijn dat de tekenaar van Esci een M* 3082 heeft nageschilderd. De 3082 heeft dan wel weer de grote windleiplaten erop. Benieuwd hoe de Esci 41 eruit komt te zien. Vast erg leuk als een extra stukje achtergrond op de voorgrond.

Groeten,

Fokko
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Hallo stelletje lotgenoten,  >:-D

Een tijdje terug meldde ik dat er veranderingen op komst waren. De indicatie verlenging ís afgegeven na herziening van het door mij teruggestuurde verslag voorzien van fel commentaar (woede en frustratie omtrent gebeurtenissen van mij afgeschreven) en "welgemeende excuses" en meer van zulks flauwe zooi.

Enfin. De verlenging is gekomen en het zoeken naar huisjes gaat sindsdien onverminderd voort (tussen de metalfestivals door  :D ) met resultaat! Na enige tijd weer buiten de spreekwoordelijke boot te vallen heb ik nu beeld op een snoepje van een 3 kamerflatje vlakbij waar ik nu woon!!
In eerdere berichten sprak ik over 2 slaapkamers en 1 woonkamer, welnu zo'n flatje is dit ook. Alleen dan lekker hélemaal voor MIJ ALLEEN   >:-D >:-D >:-D

Ik sta sinds het moment van reageren op nummer 1. Ik moet nog wachten tot en met vrijdag, waarschijnlijk na het weekend want ambtenaren en 5 uur is heilig  :? totdat ik meer hoor! Als alles meezit kan ik vanaf 15 oktober aan de gang met het inrichten van mijn huisje en wanneer ik ingericht ben (duurt waarschijnlijk wel even) kan ik vloerbanen gaan leggen waarmee ik ga zien wat voor baan ik ga bouwen!
Ik heb weer even positieve energie en hoop op positieve ontwikkelingen! Uiteraard ga ik jullie op de hoogte houden van de gebeurtenissen en uiteraard de modelspoorbaan, zou t kerstvakantie 2019/2020 worden dat de eerste meters gelegd worden op de vloer?!?

Wordt vervolgd......!!

Tot in de pruimentijd

Gegroet;

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Citaat van: The MaSt op zondag 18 augustus 2019, 19:46:07
waarschijnlijk na het weekend want ambtenaren en 5 uur is heilig  :? totdat ik meer hoor!
Dat zie je helemaal verkeerd. Ambtenaren werken het liefst na 5 uur, want de uren erna kunnen ze opnemen als vrije tijd (compenseren). Dat ze dat voor jou niet kunnen mogen doen, ligt anders. En dat is voor jou misschien pijnlijk om bij stil te staan.

Maar ik duim voor je dat ze het voor je regelen. Binnen hun officiële uren. Succes.  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Ik hoop het voor je Marten dat je op de eerste plaats blijft staan. Het zou een mooie positieve verandering in je leven zijn.
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Gaat vast lukken Marten, alle andere mogelijke "kapers" zijn op vakantie!
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Nou laten we hopen dat het goed komt!

En wat betreft de 5 uur van ambtenaren en het reageren tot en met vrijdag... De werkdag van de ambtenaren duurt tot 5 uur dat klopt maar de vrijdag tot 24.00 uur dus of ze nou wel of niet zouden overwerken, ik vrees dat je sowieso tot maandag zal moeten wachten O:-D

Al hoop ik natuurlijk wel voor je dat het wachten word beloond!
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Citaat van: MdBruin op zondag 18 augustus 2019, 21:55:32
Ik hoop het voor je Marten dat je op de eerste plaats blijft staan. Het zou een mooie positieve verandering in je leven zijn.

Ik sta nog steeds eerste en heb nog 17 uur te gaan  :o)

@Hanzi: ja tis errug rustig, maar vinnik nie erg  >:-D
@Koen: Denk het wel hoor!  :)

Citaat van: ks1985 op maandag 19 augustus 2019, 08:49:42

En wat betreft de 5 uur van ambtenaren en het reageren tot en met vrijdag... De werkdag van de ambtenaren duurt tot 5 uur dat klopt maar de vrijdag tot 24.00 uur dus of ze nou wel of niet zouden overwerken, ik vrees dat je sowieso tot maandag zal moeten wachten O:-D

Het zijn eigenlijk geen eens ambtenaren, maar gewoon mensen die werken bij de woningbouwvereniging  >:-D
Maarre, tevens weet ik dat morgenochtend om 08:00u de inschrijving sluit, daarna zal ik meer horen.

En oja, ik heb ook nog weekendplannen: zaterdag naar de beurs in Houten, slooploc zoeken en kopen, kijken of er nog wat anders te snoepen is in de schaal 1:87 en dan ben ik benieuwd waarmee ik eerder ga beginnen; verhuizen of de bouw van de BR41  :-)

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet,

Marten
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
 @citaat@citaat @citaat Niet die ambtenaren zo plagen, die mensen doen toch niets ... :roll:

Marten, veel succes gewenst met de woning en in Houten :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien

Ik hoop dat je morgen om9.30 uur kan melden
Ïk heb de woning"  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Volgende week vrijdag al gesprek!!!!!!
Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Dat is een mooi bericht Marten. :P :thumbup:
Succes aankomende vrijdag. :)

Groet Michel
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
s6 maarten
Re: Analoge Märklin M railbaan; veranderingen op komst, maar wanneer?!? Nu misschien
Ja, succes Maarten!!!