Alyoo! De eerste testopstelling is een feit. Natuurlijk is (zoals gewoonlijk
) niks definitief, maar het sporenplan is dat wel.
Her en der zal wel het een en ander ingekort moeten worden voor de draaischijf, maar daar hou ik rekening mee.
Bijgaand alvast twee plaatjes en een korte tekst en uitleg:
Het spoor waar de V100 op staat wordt in de toekomst de aansluiting naar de hoofdbaan, in de buurt van het station,
Het spoor waar de BR17 staat is een wachtspoor, hier staan de gesmeerde, volgebunkerde en vol gedronken locs (als het stoomlocs zijn tenminste) te wachten op hun nieuwe inzet.
Aan de andere zijde van het doorgangsspoor naar de hoofdbaan bevindt zich een bezandingsinstallatie en een dieseltankplaats voor de diesellocs,
Dan, in het verlengde van het hoofdspoor, waar nu de BR 23 geparkeerd staat, daar komt de draaischijf die toegang geeft tot de locloods en het spoor voor het bunkeren der zwarte goud en het lessen der dorstige locomotieven plaatsvindt.
Voordat alle sporen gebouwd worden en de hele scenery, wordt eerst de draaischijf gemaakt zodat daar omheen gebouwd kan worden.
En dan nu 2 plaatjes!
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten
Wispeltuurder