Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen!!!
Beste vrienden en vriendinnen,

Met het zweet nog op m'n kop, de tranen in m'n neus en het bloed uit de oren (geintje) presenteer ik mijn eerste modulebak! 110 cm hoog, 100 cm lang en 80 cm breed! Ik ga dit eens lekker vieren met een koude cola en verfrissende douche na het eten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik vindt m zelf iets te hoog, misschien pas ik dat nog aan.
Wees vooral opbouwend! ;-)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen !!
Je rug zal je dankbaar zijn, voor de (werk) hoogte. ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Lijkt op het eerste gezicht niets mis mee, netjes afgewerkt! :) Het enige wat ik mij af vraag is of de stabiliteit is gewaarborgd. De poot rechtsachter lijkt namelijk scheef te staan. Dit zou je kunnen verhelpen door dwarse verbindingen te maken.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Marten

Dat heb je erg mooi gemaakt, en de hoogte is toch mooi kan je lekker aan werken en solderen en draden wegwerken onderaan.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
@Wim: dat zeker! Gelukkig ben ik nog jong, maar heb niet zo'n denderende rug.... ik kan tevens nog makkelijk over de 80cm breedte reiken, dus dat is geen probleem
@Colonel: de bak zelf is goed stevig en inderdaad de poot rechtsachter staat ietwat scheef... daar ga ik nog even naar kijken
@Peter: dat is waar  :)

Bedankt voor de eerste reacties!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Dag Marten.

Mooi dat je nu al de eerste module bak hebt staan :thumbup: :thumbup:
De constructie kan inderdaad wel iets versteviging gebruiken.
Dwarse of diagonaal-verbindingen kunnen een oplossing zijn,
maar ook met twee driehoeken per poot, tussen poot en blad
verkrijg je al een stuk meer stevigheid van het geheel. :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Mooie bak Marten. Ik zou persoonlijk, zoals al meer aangegeven, gewoon voor de zekerheid het onderstelsteviger maken op welke manier dan ook :D

Verder zou ik het inderdaad niet lager gaan maken, perfecte hoogte zou ik zeggen :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Hallo Erik & Koen,

Dank voor jullie reacties, ik ga morgen aan de gang met wat balken verzagen voor een driehoek ter versterking van het geheel.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Hoi Marten, het gaat nu echt wat worden, heel veel sucsez met de bouw :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!

Mooi werk en weer een mijlpaal, Marten  :thumbup:

Ik weet niet hoe groot je bent, maar waarschijnlijk is je baan wanneer je zit op een prettige kijkhoogte.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Marten,

De eerste module staat het begin is er. :thumbup:
Succes met de verdere bouw en veel foto's hiervan laten zien hé. :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Citaat van: The MaSt op woensdag 06 december 2017, 21:32:56

.......ik ga morgen aan de gang met wat balken verzagen voor een driehoek ter versterking van het geheel.


Kijk eens hier Marten voor wat voorbeelden: http://www.teammitropa.nl/eenvoudig-een-modulebaan-bouwen

Met je hoogte is niets mis, zou het zeker niet lager maken maar smaken kunnen natuurlijk verschillen. Als je het slim aanpakt en het frame afneembaar maakt heb je daar later als je gaat verkassen veel plezier van. :)

Gr, Ben.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Of je bevestigd de poten op deze manier, zie links onder. In de poten komt een slotbout en bevestigd dit met een ring en vleugelmoer. kun je ze in hoogte verstellen. Dit systeem zit onder onze modulebaan(25 mtr,) en is zeer betrouwbaar en stevig.



Als je meer foto's wilt roep maar even.

Grt, Ronald.
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Hoi Marten,

Je hebt al genoeg goede adviezen gehad lees ik.
Je hoogte zou ik zeker niet aanpassen.
Mijn hoogte begint bij ongeveer 80 cm en mijn rug protesteert af en toe.
Dus mijn advies: lekker zo laten.

Henk
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Hoi Marten ik zag in het verkoophoekje een aantal huisjes enzo voorbij komen voor als je het mij vraagt schappelijke prijsjes. Mogelijk iets om naar te kijken :D


https://forum.3rail.nl/index.php?topic=68953.0
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; het is begonnen - eerste heule hoge modulebak!!
Na alle voorgaande adviezen heb ik besloten om de baan op 110 cm te gaan bouwen en niet op 80 cm wat ik eerst van plan was.
Op het werk liggen alweer nieuwe balken klaar, nu alleen nog even een nieuwe triplex plaat scoren nadat 1 of andere koekenbakker mijn (met naam gemarkeerde plaat) aan gort heeft gezaagd  :evil: prutser.
Enfin, woensdag maar weer mn fietsie volladen. Hopelijk is het weer tegen die tijd wat verbeterd en is het niet glad....
Ook heb ik alvast een aantal mooie huisies bij Lokkie op de kop getikt (ja ik heb heule lange armen  >:-D )

Trouwens,  mijn voornemen is om pas aan de definitieve baanbouw en scenery te beginnen als ik al mijn bakken hier heb, tot die tijd is het gewoon wat spelen met opzetjes, wat dingen PROBEREN uit te rekenen en wachten tot ik alle modules in huis heb

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Station Waldheim is een klein stationnetje in een klein stadje in Duitsland. Station Waldheim is gebouwd in de jaren '20 nadat het oude station is gesloopt wegens oorlogsschade. Het station is bijna 30 jaar het baken van het stadje, diverse Waldheimers stappen hier op de trein om naar de grotere steden te gaan, maar ook goederen worden hier in en uit geladen. Echter de wachtkamer heeft geen interieur en vloer, daar komt vanaf vandaag verandering in.
Diverse arbeiders zijn druk bezig met het leggen van de vloer en het plaatsen van banken en informatieborden zodat de passagiers niet meer aan de stationschef hoeven te vragen waar welke trein stopt en hoelaat. Als dit zo'n 500 keer op een doordeweekse dag gevraagd wordt, is dat geen pretje.

Van een ander perron wat enkele verhuizingen niet heeft overleefd worden nu de banken en informatieborden losgeweekt in warm water, hopelijk lukt dat. Het perron zal later nog een functie krijgen,  hoogstwaarschijnlijk als goederenperron.
Omdat de arbeiders bestaan uit 2 grote handen is het stationsgebouw voorzichtig losgehaald waardoor de mogelijkheid is ontstaan om van een plaatje styreen een bodemplaatje te maken waar later de vloer op komt te liggen.
Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, ik ga maar eens googelen naar stationsinterieurs waar je kan zien wat voor vloer daar in ligt.

Bijgaand alvast een plaatje van het uit elkaar gehaalde station. Tevens kan ik nu mooi aan de gang met de ruimte te creëren voor de retirade zodat men daar op het gemak naar de toiletten kan gaan zonder dat er geen toiletten zijn  :D

UPDATE: M'n lijm is op, dus binnenkort maar een nieuwe halen

Wordt vervolgd!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Leuke uitdaging Marten.
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Misschien dat Peterke nog een tegelvloertje over heeft (?). En anders gewoon zelf wat printen.

Jouw station Waldheim heet bij mij trouwens Niedlingen. Het zag er net zo gesloopt uit als bij jou nu, bij mij wordt het een achtergrondgevel voor een minidio...
Zie

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg1146818#msg1146818

en

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg1184865#msg1184865
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
@Henk: zeker en helemaal als de lijm op is en de modeltreinwinkel in Kampen vrijdag pas open is en ik niet daar naartoe kan  :(   naja wachten dan maar....
@Hans: schrik me eigen het lazarus heb je een Deen laten vallen op dat mooie stationsgebouw!?!?! O heeft u misschien nog zo'n sticker van de klok over? Ik kom er 1 tekort en weet u misschien dan ook welke perrons er bij deze bouwdoos horen?

Morgen neem ik weer nieuwe balken mee van t werk, donderdag een triplexplaat en in de kerstvakantie blaf ik modulebak 2 in elkaar en gaan ze langs de wand op de juiste plekken!!! Ook maar vast het een en ander aan troittoir en wegen aftekenen in de vakantie,  alsmede de definitieve plaatsbepaling der gebouwen.
Er is al een Lastkraftwagen (vrachtwaggel) van Möbeltransporte gesignaleerd in de bahnhofstrasse, de eerste winkels zijn dankzij René (Lokkie) al geopend en afgelopen vrijdag heb ik in Nieuw Sloten nog wat gebouwen opgehaald, het stadje Waldheim begint langzaam te groeien van een lintdorp bestaande uit losse huissies naar een echt stadje waar straks 14.000 preisers (waarvan het overgrote gedeelte in gedachten  :D ) wonen.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8o
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald

Fijn om te lezen, dat er gebouwen zijn gekomen, Marten  ;)
Hiep hoi voor het forum en leden zoals René !

TippievanTony voor de heer W. Tuurder; teken nog niks af op je bakken, blijf schuiven met je spullen ( en wie weet wat er nog bij komt ) en bouw eerst al je bakken.
Ik snap dat je ongedurig bent en aan de slag wil/resultaat wilt zien. Maar uitproberen is ook aan de slag  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
@citaat goede tip van meneer Tony :thumbup:

Bij station Niedlingen hoort perron Niedlingen :D
Origineel met afgrijselijk groen dak, bij mij in verschillende uitvoeringen aanwezig en in overleg met de WOSA overgeschilderd in blauw en rood.
Een klok heb ik niet meer voor je vrees ik :(
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
@ Tony: je hebt helemaal gelijk!
@ Hans: dat had ik niet verwacht  >:-D ik ga er eens naar opzoek en overleggen met de WOSA of ik ze mag overschilderen naar het creme wit/gele en enigszins blauwe dak van het station! Hoop t wel! En als de WOSA dat goedkeurt dien ik meteen maar een aanvraag in om de perrons die ik al heb meteen ook onder handen te nemen!
Hierbij alvast een plaatje van hoe mijn modulebak erbij staat.
Ik hoorde ergens dat de WOSA bijzonder te spreken is over mijn seinhuis!

Plaatjes houden jullie tegoed! Tablet zeurt dat er te weinig geheugen beschikbaar is om plaatjes te uploaden  :?
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Plaatjes!  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
-Marten:
Mooie start van de module,  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Het ziet er nu al leuk uit :thumbup:

By the way, je kan natuurlijk ieder perron wat jij mooi vindt (of betaalbaar tegenaan loopt) gebruiken voor jouw station Waldheim (heette de stationschef daar soms Kurt?).
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Mooie start Marten. :thumbup: :thumbup:
Prachtige poster heb je aan de muur hangen. :) :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Een goed begin is het halve werk Marten. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Sucsez
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald

Hoi Marten,

Ik zie dat je oproep een mooie klets huisjes heeft opgeleverd  :P
Mooi kerstcadeau  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Dat ziet er al leuk uit Marten! Vergeet je aanvraag voor het schilderen van daken niet door het gemeentebestuur te laten goed keuren he.... je zou niet de eerste burgemeester zijn die afgezet word door een simpel foutje O:-D

Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Dag Marten.

Eindelijk krijgen we de beelden van de eerste Mock-up te zien! :thumbup:
De grootte van het totale oppervlak valt zeker niet tegen met spoor en gebouwen
Lekker schuiven met die gebouwen is al menig keer wijselijk geadviseerd en ook het
sporenplan is nog niet definitief vastgelegd, dus er zijn nog mogelijkheden zat :cool:

In de eerste Mock-up staat alles haaks op elkaar en in een plat vlak,
wanneer je hiervan afwijkt wordt het ontwerp wat speelser en vaak ook ruimtelijker.
Je kunt je bij het fysieke ontwerp van het sporen- en wegenplan bijvoorbeeld eens
laten inspireren door Google-maps in combinatie met deze website, om daar met
de huidige gebouwen dan invulling aan te geven.

Een stuk stevig papier of karton, ter grootte van het tafeloppervlak, kun je gebruiken
als basis om je ideeën op uit te werken. Karton, maar ook Tempex zijn trouwens hele
fijne bouwmaterialen voor zowel de Mock-up als de uitwerking. Hiermee is ook heel
goed en eenvoudig te experimenteren met hoogte verschillen en rond deze tijd van
het jaar wordt het volop verkrijgbaar als verpakkingsmateriaal van Kerstkado's :idea:

Veel plezier met het puzzelen tijdens de Kerstvakantie :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
@ Jørg: bedankt voor je reactie! Ben blij dat ik hout mag gebruiken van het werk, dit is gratis afvalhout, werkt prima om mee te bouwen!
@ Hanzi: jazeker, soms ga ik gewoon even 10 minuten in een stoel zitten en lekker op ooghoogte loeren.
Joah die perrons komt wel goed. Ik heb er al 2, die gebruik ik dan mooi als eilandperron  8)
@ H0 Miessie: jazeker,  ik hoorde via via dat de WOSA daar 15 punten voor overheeft!!  8o 8o
@Ceess: uiteraard, de pret is al goed aanwezig!
@ Tony: jep! Het seinhuis had ik al eerder op de kop getikt, eveneens een cafeetje en een ander gebouw, maar ik heb leuke  huisjes bij René gekocht en vorige week vrijdag gratis een x aantal huisjes opgehaald in Amsterdam.
@ Koen: alleen de perrons worden aangepast. De WOSA geeft hiervoor unanieme goedkeuring, nu nog de juiste kleuren van station Waldheim zien te vinden   :S : P
@ Erik: jaaa heerlijk om het met jullie te delen! Ik ga in de vakantie eens rustig kijken naar de stadsplanning en wat schuiven en schuiven en schuiven. Wel weet ik dat ik het doorkijkje naar het stationsplein zo intact laat, ik vindt dat een leuk doorkijkje.
Gelukkig staat inderdaad niets vast, dus ik kan naar hartelust schuiven en veranderen!

Zo, nu ga ik eens lekker pitten, des te eerder is het morgen, half dagje rommelen op het werk, dan kerstlunch bunkeren en 's middags ALWEER (!!!) naar Amsterdam  :P nu niet voor politieke doeleinden,  maar voor een verjaardag en een geheime aankoop in / rond de burgerking op spoor 2b, nee ik ga geen broodje ranzigheid eten, jullie zien het zaterdag! En mijn pa neemt een nieuw potje Revell lijm mee uit De Treinenpassage te Ljouwert; kan ik in de II kerstvakantie weer lekker lijmsnuiven ik bedoel modelbouwen.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; station Waldheim uit elkaar gehaald
Ben ik thuis in Lelystad,  bij m'n pleegouders voor de kerstdagen, slaap ik op mijn oude kleine kamertje waar ooit mijn opklapbare modelspoorbaan hing..... wat had ik toen weinig ruimte in vergelijking met hedendaags! Heerlijk die nostalgie  :razz: :razz:  zie pagina 1 om te zien hoe ik er toen bij zat
Re: Analoge Märklin M rail baan; thuis in Lelystad met een nostalgische terugblik

Da's een bekend gevoel, Marten  ;)

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar plaatjes van je nieuwe stek, die hebben we nog niet gezien  :P

Fijne kerstdagen !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; thuis in Lelystad met een nostalgische terugblik
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; thuis in Lelystad met een nostalgische terugblik
Joah die komen wel ergens  :P
Ook voor jullie Fijne Kerstdagen,  2018 wordt mijn modelspoorbaanjaar!!!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; thuis in Lelystad met een nostalgische terugblik

Marten  :thumbup:
Lekker doorgaan zo
EN FIJNE FEESTDAGEN
Re: Analoge Märklin M rail baan; een vooruitblik voor nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; een vooruitblik voor nieuwe aanwinsten!!
HA HOE HA HOE HA! Ik krijg volgend jaar een geniale nieuwe aanwinstenpakket binnen.
Spoorhuisjes, dingetjes EN STATION BADEN voor maar ? 25,-!!! Ik weet even niet hoe ik mij moet voelen, een goede onderhandelaar met skills voor bieden of een egoïstische harker die voor weinig geld mooi spul binnen haalt  8o :mad: :mad: :confused:

Hoe dan ook: ik heb wél lef! Deze klikklakker brengt jullie naar de betreffende advertentie. Maar eerst na de feestdagen een nieuwe tweedehands wasmachine aanschaffen voor mijn appartement.

bunker smakelijk met het gourmetten en tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; een vooruitblik voor nieuwe aanwinsten!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; een vooruitblik voor nieuwe aanwinsten!!
Aangezien ik door de kerstdrukte op het werk er niet aan toegekomen ben om hout te verzamelen en mee te nemen naar mijn appartement kan ik helaas deze vakantie geen tweede bak bouwen. Ook heb ik geen lijm meer, dus bouwpakketjes plakken lukt ook even niet. Het is dan maar even niet anders. Wat kan ik dan wel doen? Speuren op Internet naar schattige Zuid Duitse dorpjes ter inspiratie voor mijn eigen baan.
Wellicht ga ik de foto's ook gebruiken als achtergrond, na verwijdering van 21e eeuwse toeristen, automobielen en andere niet jaren '50 zooi.
Maar, das voor de toekomst, eerst maar eens meer modulebakken verzorgen. Daarna kijk ik wel of ik de achtergrond ook in de baan gebruik en hoe ik dat aanpak; eerst de achtergrond en daar mijn dorp en baan naar bouwen of eerst de baan en de achtergrond min of meer aanpassen naar de baan.

Ik wens iedereen een sporend 2018 en een veilige jaarwisseling! 2018 zal het jaar worden waarin ik 21 wordt, hoop mijn modelspoorideeën in grote lijnen concreet te hebben (altijd afwachten  :P ) en ook zal ik in het nieuwe jaar alvast uit gaan kijken naar een eigen zelfstandige woning, daar ik in 2019 alweer (!!) dit pand ga verlaten. Gelukkig duurt 2019 nog wel even, maar voorbereiden is toch noodzakelijk......

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan; geen baanwerken, maar wel de beste wensen!!

Laten we hopen, dat het allemaal uitkomt, Marten  :P

Wens je alle goeds  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; geen baanwerken, maar wel de beste wensen!!
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; geen baanwerken, maar wel de beste wensen!!
Hi Marten,
Heb zelf net de NOP verlaten en lees nu dat jij steeds royaler gaat wonen. Ga je in 2018 nog wel aan de baan bouwen?

Hoop dat 2018 in elk geval een goed treinenjaar wordt.

Jij ook een heel goede jaarwisseling en veel plezier in Emmeloord.

gr. Gertjan
Re: Analoge Märklin M rail baan; geen baanwerken, maar wel de beste wensen!!
Marten, jij ook een fijne jaarwisseling gewenst :thumbup:

De plannen en gebeurtenissen voor 2018 gaan zoals ze zullen gaan, maar voorbereiden kan natuurlijk nooit kwaad.

Geniet van de komende dagen en vooral ook de 365 die eraan komen :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; geen baanwerken, maar wel de beste wensen!!
Hoi Marten, fijne jaarwisseling en een fantastisch mooi bouwjaar gewenst.
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Hola!
@Gertjan: stukje bij beetje ga ik inderdaad groter wonen. Gelukkig hou ik daar rekening mee in mijn baanbouw, alleen hoop ik natuurlijk niet dat ik hem moet inkrimpen in de toekomst  :O
Tevens ga ik zeker weten in 2018 verder met mijn baan, ik zal er toch echt komende week weer eens verder mee gaan, in de vorm van hout verzamelen en op m'n fietsie vervoeren naar mijn woonlocatie.
@Koen: bedankt en nog van hetzelfde!
@Ceess: van hetzelfde

Ik mag trouwens verheugd vermelden dat er komende week een grote klap nieuwe tweedehands modelspoor gerelateerde artikelen binnenkomen voor een ongelofelijke prijs!!
Ik moet toch echt eens nodig verder met modulebakken maken  :P en ook nieuwe modelbouwlijm aanschaffen want er liggen hier een aantal dingen te wachten op restauratie en bouw.....
En aangezien ik in mijn turbulente agenda best wel rust kan gebruiken in de vorm van modelspoor moet ik hier toch echt mee aan de gang, anders duurt het weer veel te lang

Wordt vervolgd!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Hoi marten,
Liep wat achter in je draadje maar ben nu weer bij.
Alvast veel plezier met je aankopen en voor jouw de beste wensen voor 2018. Dat het maar een mooi modelspoor jaar mag worden.
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Spannend, Marten  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
WIJ WILLEN FOTO'S !!!!!
     WIJ WILLEN FOTO'S !!!!!
          WIJ WILLEN FOTO'S !!!!!
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
 @citaat @citaat @citaat @citaat

Sluit ik me bij aan O:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Tromgeroffel, spanning en sensatie in Emmeloord. :P
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper
Hoi Marten
je baan doet me denken aan mijn eigen eerste baan. Deze was ook opklapbaar, maar stond aan een kant op inklapbare poten. Bovendien stond ie over de hele lengte van mijn bed, dus als ik wou slapen moest de plank echt omhooggeklapt, en met de haak vastgezet.....
Ik gebruikte daarnaast ook 5120 M-rails waarmee nog kortere bochten gemaakt kunnen worden, waarmee ik een bergtrajectje had gemaakt waar je bv de railbus mooi over kunt laten rijden. Je kan dan zonodig nog iets steilere hellingen maken. Met testopstellingen kun je gewoon zelf uitproberen tot hoe steil je kan/wil gaan (ook voor het vast blijven zitten van de koppelingen....)
Ik ging ook al gauw met bovenleiding aan de gang, op 1 spoor kun je dan 2 treinen laten rijden, en wat spelen met eenvoudige treinregeling.
Kortom, ook met een kleine baan heb je genoeg mogelijkheden om je fantasie op allerlei manieren uit te leven. Veel succes ermee, en hou ons op de hoogte, groet
RonaldJan
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; komt toch aankomende week een klapper binnen....!!
@Tim: dankje!
@Tony: zekers
@Hanzi: ik was werken vandaag. Foto's komen als ik van de schrik bekomen ben
@RonaldJan: Leuk, tegenwoordig heb ik een begin gemaakt met modulair bouwen. De opklapplaat is niet meer....

En dan nu: het pakket. Teruggekomen van het werk stonden er 2 dozen te wachten, ik snel naar  boven ermee, jas uit, schoenen uit en openmaken. Heel wat krantenpapier, ik maak de eerste open, hee dat lijkt wel N spoor, hee dat lijkt ook wel N spoor! En zo nog een keer of 20 en een paar keer, hehe gelukkig H0 gebouwen! Op de foto's zag alles er veel groter uit.... nu even hiervan bekomen en kijken hoe en wat

Ik heb in mijn hoofd echt zo'n groot wit vlak met daarop schreeuwende letters: ERROR 404!! Logic not found!!  :?

Word vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten