Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; nog altijd geen baan, dioramafoto's
Citaat van: wvniersen op woensdag 07 juni 2017, 20:44:03
Citaat van: Simon BR39 op dinsdag 25 april 2017, 16:16:47
En laat dan even weten of dat werkt, met die stift...  O:-D
Wilde heel enthousiast een berichtje typen met hoe je die stomme grille het beste kan schilderen (gaat hier ook te vaak mis), tot ik jouw idee zag...
Als t werkt ga ik die ook aanschaffen, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
met die stiften werkt perfect.

groet Winno

Bij de Action hebben ze fijne stiften met metaalkleur (zilver- & goudtint)
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW plannen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW plannen
Zo, eindelijk weer eens een update!
Alles heeft behoorlijk stilgelegen, niet alleen door de hitte van de afgelopen weken, maar ook door gebrek aan financiële draagkracht. De hitte is voor dit moment voorbij, de financiële draagkracht is toegenomen, wordt vooral gebruikt om te sparen, máár ik ga een budgetplan opstellen waarin ik ook wat kleine uitgave voor de modelspoorbaan reserveren zal!

Dankzij de geweldige KS 1985 aka Koen heb ik een flink pakket met rails binnen gekregen, 2 Lima Silberlingen (die veel mooier zijn dan die ouwe van Fleischmann), een of ander vreemdsoortig locomotiefje die langs de bekkenboer is geweest, want hij heb een beugel op t dak  >:-D en wat goederenwagonnetjes ontbraken ook niet aan dit schitterende pakket.
Enfin, door deze uitbreiding van rails ben ik ook maar weer eens begonnen met het verzinnen van baanplannen en zal de baanbouw langzaam dichterbij komen, aangezien ik nu sinds enige weken over dagbesteding beschik waar er véél met hout en machines gewerkt wordt.
Allereerst zal ik daar rangeerbanen voor mijn modelspoorgroep manifestatie gaan bouwen (tussen de lopende opdrachten door) en wanneer die gereed is / zijn en ik meer ruimte heb, zal ik gaan beginnen met mijn eigen modulebaan.

Sedert ongeveer 1,5 á 2 jaar bezit ik enkele oude semi-nostalgische boekjes van Märklin uit ongeveer de tweede helft der 70'er jaren, waaronder 1 met de titel "Märklin H0 Treinverkeer op modelbanen". Vannacht kon ik niet slapen, dus pakte ik het stapeltje en ontdekte in het voorgenoemde boekje een leuk BW wat ik graag met jullie wil delen! Oja, de draaischijf en passende locloods heb ik nog niet, daar wil ik mij nog wat in verdiepen!!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, de afmetingen zijn ongeveer 2 meter 50 (2500 mm) bij 1 meter 10 (1100 mm)

Enn er zit ook een leuk klein goederen en reizigersstation bij, waar ook nog wat aangepast wordt, zo gaat het tankdepot voor de diesels weg, want dat zit al bij het BW. Als deze 2 plannetjes het worden, ga ik puzzelen met hoe deze 2 aan elkaar te verbinden, dat wordt vast een pittig klusje, maar ongetwijfeld wel een leuke!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
dat zijn 2 leuke plannetjes.
daar kan je vast wel een leuk (module) baantje van maken, succes :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....

Zeker mooie plannen, Marten !

En je bent een mazzelkont, met de mooie spullen die je gekregen hebt  :P
Da's erg aardig van Koen  :thumbup:

Nu zijn de mogelijkheden -railtechnisch gezien- weer een stuk groter en je bent je al lekker aan het uitleven geweest.

Misschien verstandig, om voorlopig maar één koe bij de horens te vatten en daar daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
Tis tognoggeen pruimentijd, dus gaan met die banaan  ;)

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
@ Tim: Vast en zeker wel! Dat wordt een mooie baan straks! Zal blij zijn als ik er eindelijk aan bezig mag, scheelt weer een stukje verveling!  :)
@ Tony: Ja echt wel, sóóóms is zo'n nachtje nadenken nog niet eens zo heul slecht  :o)
En of! Ben er erg blij mee, had al aardig wat rails, maar nu nog meer, waardoor ik eindelijk een stuk beter kan plannen!

Zekers, we beginnen bij het te beginnen begin en dan langzaam verder..... alleen waar we gaan beginnen; geen idee! We wisptelturen lekker ver  B)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)

Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....

Vandaar ook mijn advies, Marten  :D
Probeer bijv. eerst je diorama eens af te maken; dan doe je weer wat ervaring op en in de tussentijd komt je grotere behuizing dichterbij.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Jaa diorama komt als eerste inderdaad, kan bij de dioramawedstrijd in november geen half diorama afleveren  :P
Alleen dat verdomde ballast is zó moeilijk te vinden in kleine hoeveelheden en ik weet ook niet echt hoe groot betonplaten in 1:87 zijn en ik moet ook iets vinden waarmee ik de rails kan ophogen tot bijna naadloosniveau met de onderkant van de deuren; enfin, t schijnt komende week veel te gaan regenen, dus heb ik een mooi excuus om aan de gang te gaan met m'n diorama (na het werk natuurlijk hè)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)

EDIT: Ik denk weer eens vééél te moeilijk, plan gewoon morgen of vrijdag een bezoekje aan Trein & Zo in Kampen.......
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Hoi Marten,

Er zijn op het forum genoeg voorbeelden te vinden van stelcon platen en hoe die verwerkt zijn in de spoorbaan. Via de zoekfunctie kan je die vast vinden!
Je kan zelf ook een stelcon plaat nameten (of googlen naar de afmetingen). Delen door 87 en dan weet je de juiste maat. Dun karton op maat knippen, metalen randen en ophijsogen er op tekenen en je bent klaar. Opvullen tot op het juiste niveau, je kan piepschuim of karton proberen.
Maar je kunt het best eerst op het forum zoeken hoe iemand anders dat gedaan heeft dan dat je zelf het wiel uit gaat vinden, al kan het uitvinden van een wiel ook best leuk zijn!  ;)

Vriendelijke groet
Frank
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Ha Marten,

De rails had geen betere plek kunnen krijgen. Als ik je plannen zo bekijk gaat het vast een mooie baan worden!! ben erg benieuwd!!

Wat betreft de reactie van frank-103, dat voorstel heb ik ook net in je diorama topic gedaan, ook staan de afmetingen voor de platen er al bij :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
marten,
stelconplaten kan je zelf maken.
op het forum heb ik de maten 1,7 bij 1,7 cm gevonden in een verslag van martijn (acido), hij laat daar ook in zien hoe ze te schilderen en de bruine randen erop te maken. ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden voor je.
over het ballasten, ik neem aan dat je m-rails gebruikt voor je diorama? ik heb mijn baan geballast door de kier tussen de railzen eerst vol te proppen met busch 7535 stenen en vervolgens een laagje busch 7127 ballast erover heen te doen. je kan ook de rails volplempen met ballast als busch 7127 en als volgt te werk gaan: als volgt te werk gaan.
als laatste kan je ook karton strookjes gebruiken en daar een laagje fijn ballast opdoen (scheelt een hoop in gewicht).
als je K-rails gebruikt voor je diorama staat hier een goede ballast handleiding.
succes
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Hoi Marten,

Even zitten prutsen in Scarm op een oppervlak van 3 meter lang en 1 meter breed:


Klik op het plaatje voor een iets grotere. Misschien vind je het wat.
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
@Frank 103: Wat een hachelijk ideeën!  :P Ga er zeker mee vooruit komen  :)
@Tim: Helaas; de rails voor het diorama is 2rail rails! Vond ik nét iets beter om te bewerken met ballast en karton en lijm e.d. maar bedankt voor je filmpje en je reactie! Kan er ongetwijfeld wel wat mee!
@Koen: Zeker weten! Ben er nog altijd erg blij mee!
@Frank: Bedankt voor het meekijken, als ik heel eerlijk mag zijn had ik in gedachte om het station niet direct bij het BW te plaatsen zoals jij het gemaakt hebt, maar meer aan de kant van waar het blauwe spoor het papier "afloopt" evenwijdig aan spoor 6 (sorry had het plaatje misschien even moeten draaien, bén ik vergeten  :o) )
Waarom doe ik dat? Zodat ik de voorgrond kan gebruiken voor het blauwe spoor wat naar het schaduwstation zal gaan en eventueel kan ik er nog gebruik maken van ruimte voor scenery. Ik zal morgenmiddag (dus das woensdag) even achter t laptoptje kruipen om het baanplan te maken zoals ik het in gedachten heb.
In ieder geval, nogmaals hartelijk dank voor het meedenken!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Hallo vrienden en volgers!

Ik zit een beetje met een probleem nu ik zo bezig ben met het ontwerp van mijn BW en bijbehorend baanplan!
Het BW heeft mijn goedkeuring gekregen, ik ben er erg tevreden over.
Maar dan zit ik met een nieuwe hobbel, het station.
Frank (Frenkievee) had in SCARM wat zitten puzzelen, maar het station zo voor (of achter) het BW, vind ik net iets te druk en onoverzichtelijk. Het gaat er om dat het BW en het station beide zichtbaar zijn, maar nu zit ik even in de knoop met waar mijn station te plaatsen en wat te doen met het schuin weglopende spoor linksonder in. Ik kan het schuin weg laten lopen, maar ook "rechttrekken" hoewel dat in SCARM er best lelijk uit ziet... Nu weet ik natuurlijk ook niet exact hoe ik straks als ik op een epa (eenpersoons appartement) zit, hoe ik de baan ga indelen, maar dat komt later wel even. Eerst wil ik "de stationskwestie" aanpakken. Ik weet niet of ik het station direct aan de linkerhoek zal plaatsen (waarschijnlijk wordt het ook een 3 sporig station of later pas, en of ik het station recht laat lopen of in een lichte kromming.....

Bijgevoegd het SCARM baanplan, hopelijk kunnen jullie mij een beetje uit de brand helpen!
Alvast hartelijk dank!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)



Re: Analoge Märklin M rail baan; BW en klein reizigers + goederenstation plannen....
Dag Marten,

Je zou een station dan links of rechts naast je BW moeten kunnen plaatsen.
Als voorbeeld mijn baanplan met de BW en daarnaast een industrieterrein met haven.
Je praat dan wel over een lengte van 4 meter.
Ik weet zo even niet wat voor een lengte jij tot je beschikking krijgt, maar met wat passen en schuiven moet je wel tot een oplossing kunnen komen.

Succes!

Re: Analoge Märklin M rail baan; nieuwe dagbesteding & gedichtje voor Harald >:-D
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; nieuwe dagbesteding & gedichtje voor Harald >:-D
Citaat van: Stefanius op woensdag 07 juni 2017, 22:08:32
De katrollen zijn er er nog, alleen heeft mijn partner haar veto gegeven en mag ik het truukje niet herhalen in de huiskamer.
Die gaat vast om als ze merkt hoe vaak jij voortaan in de huiskamer ontbreekt.  O:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Beste vrienden,

Zo kort voor het slapengaan, wil ik nog even wat kwijt. Ik wil alle vrienden bedanken voor alle leuke en mooie spulletjes die ik de afgelopen tijd heb mogen krijgen van jullie! Ik raak er serieus ontroerd van en besef mij hoe hecht deze groep modelspoorders is, voelt het forum een beetje aan als een soort grote familie!
Ik wil graag de volgende mensen kort bedanken:
KS1985 - Koen: van wie ik zijn oude treinset met rails, wagonnetjes en locomotief mocht krijgen. De railuitbreiding komt zéker van pas, gezien mijn plannen voor een BW....
Erik Nieuwenhuis: voor het gezellige bezoek in Almelo, en de hoeveelheid spullen die ik heb mogen meenemen om te gebruiken voor mijn baan, die hopelijk spoedig het licht mag zien! Het was flink zeulen, maar alles is hier netjes binnengekomen!
Tony: voor het doorspelen van mijn naam aan Guus1007 betreffende (nóg) meer railuitbreiding, welke ik 1 dezer dagen mag ontvangen
en last but not least: Guus1007 voor het geven van de doos rails!

Vrienden, de emotionele waarde van deze prachtige geschenken ligt bij mij erg hoog. De geschenken zullen een prachtige plek op / in mijn baan krijgen, en als mijn baan eenmaal het licht mag zien en bewonderd kan worden in het echt, jullie zijn allemaal van harte welkom (ook alle andere lezers en vrienden uiteraard) om de baan te komen bewonderen!

Dit is wel het minste wat ik kan doen, jullie maken mij zéér gelukkig en diep ontroerd!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

Een hele gelukkige MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging

Hoi Marten,

Jouw topic verhaalt van meer dan alleen een treinbaan in wording, het vertelt ook wat over jouw leven.
En hoe je er de moed in houdt  :thumbup:

Bij mij ( en vele anderen ) heb je een warm plekje in mijn hart veroverd  ;)
Wat extra hulp verdien je zeker !

De pruimentijd is toch al zo kort  :D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Dag Marten.

Ik sluit mij aan bij de warme woorden van Tony met de volgende toevoeging:
Het mes snijdt aan twee kanten: jij bent geholpen en ik ben van spullen af
waarvan ik het zonde vind om weg te gooien, maar waar ik niets meer mee doe.
Bovendien is deze hobby doorgaans niet goedkoop, dus enthousiaste jongelui
kunnen wat mij betreft wel een duwtje in de rug hierbij gebruiken!
Fijn om te vernemen dat het bezoek goed bevallen is en dat is wederzijds :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
 :) Aan de gulle gevers zeg ik dit; ik vind het :thumbup: en heel :thumbup: en helemaal  :thumbup: van jullie.

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Marten,

Ook ik kan mij alleen aansluiten bij de reacties Tony en Eric. En als je baan er ligt, dan drink ik de koffie zwart ;) :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; dankbetuiging
Wat is deze hobby toch fantastisch.  :thumbup:
Elkaar belangeloos helpen, daar kunnen we toch zo van genieten.
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Vandaag gesprek gehad met mijn persoonlijk begeleider en afgesproken dat ik met hem en mijn woonbegeleider aanstaande vrijdag een gesprek heb omtrent de voortgang van de screening om op de wachtlijst te komen voor een epa (eenpersoons appartement). Ik hoop dat de uitkomst positief is en dat ik op de wachtlijst geplaatst wordt! Er staan waarschijnlijk 1 of 2 mensen voor mij op de lijst, dus ik ben benieuwd! Als ik wat weet laat ik het weten en hopelijk kan ik dan bíjna gaan beginnen met de modelspoorbaan!! SPANNEND!!!!!!!!!


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
We gaan met z'n allen een potje voor je duimen :D :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zo dat zijn er al 7 !
Brengt geluk  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Acht  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Marten,
hopelijk succesvol voor je.
We lezen het wel.
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Succes met het gesprek vrijdag :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Gaat helemaal goed komen mannen! Heb er voldoende vertrouwen in!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Morgen weer ee ngesprek Marten.
Succes gewenst!  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Ook van mij nog ff snel succes.

groet
Harald
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Bedankt bedankt! Inmiddels tikken de minuten weg en is het nog maar een kwestie van tijd voordat het 15.00u is! Begin nou toch wel een beetje zenuwswappig te worden!  8o 8o 8o
Ennnn een beetje druk in m'n hoofd en lichtelijk onrustig.... Spannend!

Ik laat straks weten - als ik nog tijd heb voordat ik naar t Amsterdamse ga - wat het is geworden!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Komt vast goed, Marten.

En dat je de kriebels krijgt, is heel normaal hoor  ;)
(En dat weten je gesprekspartners ook.)

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Nog drie minuten. Tromgeroffel, spanning en sensatie
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Yes yes yes yes!!!!!! Ik wordt op de wachtlijst voor een eenpersoons appartement geplaatst!!!!! Goed gesprek gehad, mijn woon en persoonlijk begeleider zien het gebeuren dat ik naar boven mag!! Er staat momenteel nog 1 iemand voor mij op de lijst, helaas is de duur onbekend, het kan zomaar zijn dat er iemand van buiten voorrang krijgt (echt raar vind ik zelf, maar goed). Ik ben in ieder geval vet blij met het positieve nieuws en hiermee komt ook mijn langgekoesterde modelspoorbaan dichterbij!!!!!!!!


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Gefeliciteerd  :thumbup: :thumbup: Geduldig afwachten en 1 wachtende is al beter dan 2 :D

Aftellen dan maar richting de modelbaan, alleen wel een leuke wending dat we niet weten hoelang je moet tellen :D :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
-Marten:
Top nieuws,  :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Hi Marten,

:thumbup:

groet
Harald
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Citaat van: ks1985 op vrijdag 21 juli 2017, 15:55:10


Aftellen dan maar richting de modelbaan, alleen wel een leuke wending dat we niet weten hoelang je moet tellen

Tot in de pruimentijd!  8o B) >:-D O:-D

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA

Goed nieuws, Marten  :thumbup:

In afwachting/telling gewoon aan je diorama beginnen, dat kan alpruimentijd  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Da's goed nieuws Marten, weer een stap in de juiste richting op jouw levenspad! :thumbup:
Met dat in gedachten kun je nu lekker van de vakantie gaan genieten en wellicht al
een begin maken met de houten frames: de voorpret kan nu echt vorm gaan krijgen :wink:

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Goed nieuws Marten.
Gefeliciteerd!
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Goed nieuw, Marten. En nou maar  :thumbup: :thumbup: dat je snel bovenaan staat en een sleutel krijgt.

Groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; update omtrent de screening voor een EPA
Bedankt allen!! Ben nog altijd erg blij met het nieuws en inderdaad: de voorpret kan gaan beginnen! En inderdaad Tony: eerst maar eens wat afmaken, en das toch echt m'n diorama. Heb nog tot november de tijd, maar mijn eigen kennende duurt het minstens tot en met november 2018 voordat hij af zou zijn  :D
Heb nu BIJNA alle spullen, er komt nog een waterkraan richting mijn diorama én een kolenbunker en dan kan ik daar ook mee verder!

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Alweer bijna twee maanden geleden schreef ik voor het laatst in dit "bouwtopic", ik ben ondertussen bezig met mijn locdepot diorama (zie draadje scenery) voor de dioramawedstrijd van mijn modelspoorgroep. Toch heb ik weer wat goed nieuws te vermelden.
Gisteren aan mijn woonbegeleider gevraagd of er al wat meer zicht is op of ik al 'naar boven mag'. Hij vertelde mij dat er binnen (helaas) onbekende tijd ruimte vrij komt en dat ik al besproken ben en in de aandacht sta! Helaas kon hij geen datum geven, maar toch ben ik wel blij om dit gehoord te hebben! Natuurlijk hoop ik dat het snel is, des te langer mag ik boven zitten en kan ik mijn baan gaan bouwen!  :o)
Dus dat betekend dat ik ook weer wat kan gaan nadenken wat ik wil en proberen baanplannen te maken, echter nou is, potjandorie, verdikkie en meer van zulks SCARM ook al betaald programma geworden  :-(
? 44,- voor een baanplanprogram heb ik helaas niet, dus op zoek naar gratiesj programma's om zo toch aan de gang te gaan!

Plannen van locdepot + station, dorp / stadje (klein stadje) gelegen in de heuvels met schaduwstation onder de baan zijn in principe niet gewijzigd, alleen nu nog eens dat baanplan wat altijd 1000 jaar duurt voordat het is zoals ik het wil  :D
Achja, t houdt je bezig.

Wordt vervolgd!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Hallo Ben,

Leuk dat linkje, maar ik kan er helaas niks mee! Er is niet 1 accessoire te laden!  :-(

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
 @citaat Hoezo "ik kan er helemaal niks mee", je wilt toch een baantje tekenen? Dat kan met deze gratis versie. Het lijkt wel of je overal een probleem van maakt. :?
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Hallo marten,

Je kan ook nog gewoon pen / potlood en papier gebruiken ;) Dan kan je rustig wat uitproberen en schetsen.

Groet Ronald.
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; goed nieuws onderweg?
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 31 augustus 2017, 08:27:06
@citaat Hoezo "ik kan er helemaal niks mee", je wilt toch een baantje tekenen? Dat kan met deze gratis versie. Het lijkt wel of je overal een probleem van maakt. :?

Hoi Ben, ik meestal nergens een probleem van, maar zonder te laden accessoires als rails, seinen, draaischijven etc. kom ik nergens.
Ik had het program gedownload, maar niks is te laden....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten