Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; oriënteren richting de techniek; lastigggg!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; oriënteren richting de techniek; lastigggg!!!!
Langzaam maar zeker kan ik beginnen met aftellen naar de eerste week van februari, wat is het spannend, maar aangezien ik eerst op een kleine logeerkamer kom heb ik nog niet meteen de ruimte voor een modelspoorbaan. Ook is het niet duidelijk hoe snel ik over kan gaan naar een grotere ruimte, dat kan zomaar óf heel snel gaan, óf lang duren! Ik hoop natuurlijk dat dat niet zo is, maar ik moet het wel in mijn achterhoofd houden..... ik hou jullie voor zover mogelijk op de hoogte!


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
veel succes met alles en mocht je nog m rails nodig hebben incl schakelrails laat maar weten

Gr Ed
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Komt goed! Even kijken hoe het schip met centen voorbijkomt....!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren

Hoi Marten,

Zie het van de zonnige kant; eerst een logeerpartijtje en dan kun je ondertussen rustig kijken, wie de mooiste kamer aan jou mag geven  :D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
we duimen hier in Wijnegem met je mee jongen . Komt goed  :thumbup:

MVG Michel
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Citaat van: Tony op dinsdag 24 januari 2017, 10:24:28

Zie het van de zonnige kant; eerst een logeerpartijtje en dan kun je ondertussen rustig kijken, wie de mooiste kamer aan jou mag geven  :D


Nou misschien een gezellige leuke lieve dame, Tony......  O:-D O:-D O:-D

Citaat van: Michel15 op dinsdag 24 januari 2017, 11:18:20
we duimen hier in Wijnegem met je mee jongen . Komt goed  :thumbup:


Bedankt voor de steun!

Ik heb wel een update, want er is me gisteren toch een leuk treintje Waldbrunn Bahnhof binnengereden!



Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)

Edit: Plaatje nu goed geplaatst! Kostte even wat moeite..... Tevens gereageerd op de reacties, wél zo netjes  ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
 :thumbup: :thumbup:
mooi!
Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Marten,

Pracht loc en heel mooi op de foto gezet ook. :thumbup: :thumbup:.
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Dank! Zal vandaag nog wat platen schieten! Eerst wachten totdat het licht is, anders zien we niks! ;-)

Tot straks!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren

Da's een klassieker, Marten  :thumbup:

Good old P8 ofwel BR 38 en onverwoestbaar !
Ik heb bij de mijne het grote zichtbare tandwiel verwijderd, door het asje er uit te tikken ( vooral geen wielen of stangen los halen ) en hij rijdt nog net zo goed  :P

Veel plezier ermee !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Dit is een Baureihe 17 hoor! Een oude 2railer die toch niet meer kan rijden en straks gewoon baan-opvulling krijgt rondom de eventuele locloods!  :) :) :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren

Heb ik er mooi naast gekeken  :D

Grtz Tony ( Slechtetuurder )

Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
BR 38 is deze mooie loco:

Bron: https://modellbahn-shop.online

Komt vast ooit nog in de toekomst, alleen dan wil ik een 3railversie van Roco of Flm, aangezien die meer gedetailleerd is dan die van tante M*

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Terugblik naar 2 jaar geleden:

Foto 1: Sölbëringen Bahnhof onder heel fout licht!
Foto 2: Onderkant, dorp gaat nog op de schop
Foto 3: de kale plaat waar het station komt

De plaat hing er nog! Zo scheef als wat, zo rommelig als wat, zo onhandig als wat (kamertje van 2 bij 3), maar k heb er wel lol mee gehad!
Om nou te zeggen dat ik heel erg vooruitgegaan ben de afgelopen 2 jaar wil ik natuurlijk niet zomaar zeggen; maar zo'n terugblik is toch altijd wel geinig!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
daar draait het eigenlijk om in een hobby niet?? Er Lol aan hebben en als het kan nog vrienden aan overhouden en eventueel nog extra dingen leren .

MVG Michel
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Percies!!! Niks moet, alles mag. Dat is in ieder geval het credo van mijn modelspoorgroep.
En aangezien ik toch lekker bezig ben met foto's gooien, krijgen jullie er nog een aantal! Moet even keihard m'n best doen om NIET in slaap te vallen! Daarom "spam" ik lekker foto's op t forum  >:-D



Foto 1: zo'n lekker robuuste V200 van metaal is toch altijd wel een mooie blikvanger. Wel even een veiligheidsnet spannen om de loc, wil geen deuken erin! Aldus herr lokfürher




Foto 2: Ook dit betreft geen Baureihe 38 lieve Tony, maar een 20 tal lagere Baureihe 18's! :P
Deze loc heb ik voor 65 euro incluis verzendkosten uit Duitsland laten overkomen, lekker zware loc met de motor in de loc ipv de tender én als ik OOOOOOOOOOOOOOOIT een CIWL op m'n baan inzet, heb ik de juiste loc voor Duitsland al binnen!  :) :) :)




Foto 3: De laatste van momenteel is de BR 23, een loeizware loc (nog zwaarder dan de Baureihe 18) met ook hie de motor in de loc ipv de tender, dus deze is al aardig oud! Gekocht voor 35 euri op Houten vorig jaar, rijdt perfecto!




Voor de nieuwsgierigen onder ons die willen weten wat voor achtergrond ik heb gebruikt: Let op: Hou u vast! Gordels vast! Airbags voor, in de crashhouding, nooduitgangen X rechtsboven in de hoek en "uitloggen" ook rechtsboven in de hoek! Het gebuikte achtergrondmateriaal is simpelweg mijn blauwe kamerdeur!

Zo, was dat een knal of viel het mee?!  :D

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Hallo Marten,

De klap viel hier wel mee, maar wel erg leuk op de foto gezet. :thumbup: :thumbup:

En je heb er lol in en inderdaad daar is de hobby toch ook voor. Ook om je gedachten eens op een dwaalspoor te zetten.

M.vr.gr. Erwin
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
marten,

maak je om dat schip met centen geen zorgen
doe maar rustig aan en dan hoor ik wel wat je nodig hebt
ik heb hier genoeg liggen wat uit mijn baan komt en als ik je er een plezier mee kan doen lossen we dat wel op


Gr Ed
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Dag Ed,

Als ik ga beginnen met de modelbaan kan ik zien wat voor rails ik heb, wat ik nog nodig heb, wat eventueel vervangen moet worden, waarna ik contact met u zal opnemen. Is dat goed?

Alvast dank!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
dat zijn een 3 tal mooie loc's marten.
en een erg mooie achtergrond ook :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Citaat van: eddyflame op woensdag 25 januari 2017, 13:55:06
marten,

maak je om dat schip met centen geen zorgen
doe maar rustig aan en dan hoor ik wel wat je nodig hebt
ik heb hier genoeg liggen wat uit mijn baan komt en als ik je er een plezier mee kan doen lossen we dat wel op


Gr Ed
kijk, dat is nou een mooi gebaar van Ed :thumbup:!
en ik denk zo maar weet zeker dat je hier nog meer forumvrienden hebt die nog wel wat M-railmateriaal voor je hebben liggen. ik ben er daar in ieder geval één van >:-D.
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Hierom hou ik zo van dit forum. Iedereen is hier zó vriendelijk, meelevend en gewoon geweldig leuk!!  :favorite: :favorite: :favorite:

Ik ga me eerst volledig focussen op de aanstaande verhuizing, vindt het al spannend genoeg! Morgen logeerkamer bekijken!!! Ben benieuwd hoe groot / klein de ruimte is! Ik ga kijken of ik wat foto's kan plaatsen hier en een plattegrondje, kunnen jullie het ook een beetje écht gaan zien via de pc  :)

En altijd geldt: als ik straks meer ruimte heb (groepsappartement en een persoonsappartement): de koffie, thee, fris, versnaperingetje zullen klaar staan als u het laat weten van te voren! 

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Enthousiast broekie  :-)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren

Daar heb je drie fraaie Märklin-klassiekers op de gevoelige pixels gegooid, Marten  :thumbup:
( Nee, ik waag me niet meer aan de type-aanduiding  :D )

Die verhuizing komt vanzelf goed !
Vergeet wel je pyjama niet  O:-D

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
 @citaat ach Tony zo'n jong geweld slaapt in zijn boxer . En als hij een vriendinnetje heeft zonder  >:-D >:-D.

Mooie aanwinsten Marten !!! Vind het fijn voor jou. Ook wij zijn benieuwd (curieus in het vlaams) naar je nieuw onderkomen .

MVG Michel
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; de baan kan nog lang duren
Dank Tony! Zijn mooie locs inderdaad! Bij de V200 zitten ook nog bijpassende blikken M* rijtuigen!
Type aanduiding, ach, dat lees ik ook maar enkel af van de nummers  >:-D

Verhuizing komt zeker goed! Vandaag geweest om logeerkamer te kijken, klein kamertje, wél eigen badkamertje, klein, kan er geen spoorbaantje neerplempen, maar het is mogelijk dat ik binnen 3 tot 8 weken verhuis naar de grotere groepskamer. Ze hebben mij neergezet in sectie A, waarin de snelste doorstroom is.
Ze waren heel enthousiast over mijn hobby's, heb het nog even gehad over de dagbesteding van het modelspoorgedeelte wat we hier besproken hebben, ze vonden dat erg uniek!

Michel:  >:-D >:-D >:-D Vriendinnetje moet ik nog oplopen (zo zei mijn pleegmoeder) alsof ze een "virus" is >:-D

Over de "aanwinsten", deze zijn uit 2016, maar ik vond het gewoon leuk om te fotograferen  :) :) :)

Tevens heb ik een datum voor de verhuis: 11 februari 2017!!!!!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Blij figuur
Bijna-Emmeloorder  B)




Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Ben zó ontzettend blij, dat ik zin hem om treintjes te kopen!! Niet doen, je hebt geen centen!  >:-D :D
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Vanmiddag even bij Klein Waterlooplein (inbrengwinkel in Lelystad) geweest, daar heb ik voor ? 6,00 een stootblokje, schakeldoosje en tegeltje met een NS DE2 gekocht. Dat ik dat schakeldoosje (weet even de benaming niet) kan ik goed gebruiken, was er al naar op zoek, maar wist niet hoe ze heetten, dus ik was hartstikke blij dat ik hem hier tegenkwam. Ik geloof dat ik dit schakeldoosje kan gebruiken voor de wissels en / of seinen, maar volgens mij ook voor het "onder stroom zetten" van stukken rails en spanningsloos maken.

De kleine aanwinsten staan nu bovenaan de lijst, en hopelijk vindt ik meer van zulke leuke meevallertjes!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Hoi Marten,

Deze schakelkasten zijn voor seinen en wissels. Het schakelen van stroom doe je met de kastjes met rode en gele knoppen.
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Hallo Kaleb,

Bedankt voor de reactie! Dan ga ik eens kijken of mijn handwisseltjes het nog waard zijn om te motoriseren. Als dat duurder blijkt dan gedacht zal ik waarschijnlijk gemotoriseerde wissels kopen.

Wordt vervolgd....


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Hey Marten ik heb er hier nog een stuk of vijf liggen als je wil mag je ze hebben .

Mvg Michel
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Citaat van: Kaleb op vrijdag 27 januari 2017, 19:18:03
Hoi Marten,

Deze schakelkasten zijn voor seinen en wissels. Het schakelen van stroom doe je met de kastjes met rode en gele knoppen.
klopt helemaal.

het kastje wat je nu hebt laat alleen stroom door zolang je een knopje ingedrukt houdt; en dat is mooi anders zou je wisselaandrijving doorbranden (wissels werken dus op een korte stroompuls). Als je dit kastje zou gebruiken om een baanvak te schakelen zou je dus ook het knopje blijvend ingedrukt moeten houden omdat de trein anders direct weer zou stoppen.

een kastje met rode en gele knoppen laat continu stroom door, al naar gelang welk knopje bediend is. Deze dus inderdaad niet gebruiken voor wissels maar wel voor baanvakken (treinen).

wissels ombouwen werd vroeger wel gedaan, maar loont tegenwoordig de moeite (kosten) niet meer.
gebruik die handwissels lekker op plaatsen waar je er goed bij kunt, of als uitrijwissels van bv een schaduwstation.

by the (rail)way: leuk dat je spoorplannen positief ontvangen werden in Emmeloord :thumbup: :thumbup: >:-D >:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
dat zijn leuke aanwinsten marten. veel plezier ermee.
en om je een klein beetje te helpen, het schakelkastje wat je nu hebt gekocht (met rode en groene knoppen) is het marklin 7072 kastje voor wissels en seinen.
degene die je nog zoekt is het marklin 7210 kastje (geel met rode knoppen) om delen van de baan stroomloos te zetten.
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Citaat van: Michel15 op vrijdag 27 januari 2017, 20:38:43
Hey Marten ik heb er hier nog een stuk of vijf liggen als je wil mag je ze hebben .

Mvg Michel

Graag Michel, ik kan ze straks goed gebruiken!  :) Alvast bedankt ook!

Citaat van: Hanzi op vrijdag 27 januari 2017, 22:20:53

wissels ombouwen werd vroeger wel gedaan, maar loont tegenwoordig de moeite (kosten) niet meer.
gebruik die handwissels lekker op plaatsen waar je er goed bij kunt, of als uitrijwissels van bv een schaduwstation.


Dan gaan we op zoek naar elektrische wissels! De handwissels vinden hun plek dan in het station, dan kan ik zelf spelen dat ik de sterke wisselwachter ben  :D

Citaat van: marklintim op zondag 29 januari 2017, 11:44:41

degene die je nog zoekt is het marklin 7210 kastje (geel met rode knoppen) om delen van de baan stroomloos te zetten.

Dank voor de nummertjes Tim!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank voor de reacties wederom!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Leuk te horen dat je in een positieve stroomversnelling geraakt ben.  Hopelijk heb je dan gauw jouw grotere kamer :)

En wat zijn dat leuke foto's van jouw locs :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Fotografie is ook een hobby van mij, dus dat komt mooi uit, ten samen met modelspoor! Het is niet professioneel, maar wel leuk om te doen!
Zo kan je toch leuke plaatjes schieten van je materieel. Straks op de baan kan ik dan mooie treinstammen showen!!!


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Nou, dan hier nog 1 om het af te leren

DB 216 090-1 met een regiotrein by marten_steenman, on Flickr

DB 216 090-1 met een regiotrein

DB 216 090-1 is onderweg met een korte regiotrein van Waldheim naar Waldbrunn. Over enkele seconden wordt het station van Waldbrunn bereikt en is de reis van 45 minuten ten einde


Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Mooie plaat.
Maar wel wat "overkill", zo'n lok voor één wagon.
Railbus was toepasselijker.
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Railbus heeft al een dienst. Normaliter hangt er een V100 voor, maar die ben ik kwijt  :?  :o)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
 >:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
V100 komt wel weer tevoorschijn gereden bij de verhuizing! K had er ook een V200 voor kunnen zetten, maar dat was wel heul overdreven!  >:-D
Als ik m'n V100 terug heb, moet ik toch echt eens kijken naar ombouwen voor 3rail, dat zou ik 1,5 jaar geleden al doen......


UPDATE: Ahhh yes gevonden!!!!!!! Zat in m'n verhuisdoos met huizen. K heb wel gezien dat ik in Emmeloord eens stevig ruzie moet gaan maken met de Wohnungsbaugesellschaft (Woningbouwvereniging) waarom mijn dorp zo ontzettend toegetakeld is.......  :evil: :evil: :evil:
Tis alsof d'r een aardige beving vanuit de aarde is geweest......

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Hoi Marten,

Je doet bescheiden over je fotografie, maar ik vind het wel professioneel.
En mooi materieel heb je ook. 

Gr. Leo
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Och, tis een kwestie van de juiste lichtinvallen, achtergrond en instellingen op je camera kiezen. En natuurlijk een bepaald aantal regeltjes zoals de regel van Derden, horizontaal en verticaal is ook belangrijk, perspectief en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Misschien vinden jullie het leuk als ik ergens op het forum een korte toelichting geef over fotografie?

Ik hoor het wel!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; aftellen naar februari; 11 februari is dé verhuis!!
Lijkt mij een goed idee, Marten.

Gr. Leo
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Zoals jullie ongetwijfeld nog wel weten, ben ik afgelopen zomervakantie voor het eerst zelf op vakantie geweest in Frankrijk.
Ik ben toen bij een klein spoormuseum geweest die onder andere de SNCF X 3800 (Picasso) treinen in haar collectie heeft rijden (zie foto)
Sinds ik daar zo'n 2 á 3 jaar geleden voor het eerst ben geweest, toen niet bij het spoorfeest, heb ik een liefde ontwikkelt voor deze elegante Françaises en ben ik op zoek gegaan naar een modelletje in H0 van deze treinen. Echter deze vond ík veel te prijzig en ik had ook geen zin om ingewikkeld met geld te gaan zitten klooien als ik iets uit China bestel. Dus dan komt het vanzelf wel op mijn pad, zo dacht ik.
En jawel hoor! Afgelopen week vond ik dan iemand uit Nederland die zo'n trein van de hand deed. Ik natuurlijk prompt gereageerd of ik hem mocht, was geen enkel probleem! Nou, vandaag kwam hij dan binnen, ben er allereerst erg blij mee. Ten tweede, aangezien ik dit Jouef modelletje wil spiegelen aan de SNCF X 3800 van onderstaande foto, heb ik straks in Emmeloord wat te doen! Zolang ik dan nog geen spoorbaan heb, kan ik mij hier mee bezigen!



Zo moet hij gaan worden en in de bijlage kan men zien hoe hij er nu uit ziet!
Aangezien ik volgende week zaterdag ga verhuizen, begin ik nu nog niet met het grote werk, enkel het uitzoeken welke materialen ik het beste kan gebruiken en bedenken wát voor details ik allemaal wil gaan toevoegen.

Als ik verhuisd ben, en ik heb mijn vrije uurtjes, ga ik beginnen met de afschuwelijk lelijke Jouef koppelingen te verwijderen, het front zal aangepast gaan worden, en dan bedoel ik de ramen, tevens zal ik bij het middelste raam die lelijke dikke raamspijl (?) bijwerken, de lelijke plastic wieltjes worden vervangen, ik zal het interieur (onder voorbehoudt) ook bewerken, een nieuwe verflaag geven aan de buitenkant, even inlezen hoe ik dat het beste kan doen en voorlopig kan ik me eigen wel even zoet houden hiermee!

Indien het handig is, zal ik vragen om dit stukje draad af te splitsen naar "    
Zelf- en verbouw projecten allerlei  ", maar dat is een kwestie van even kijken of dat handiger is dan dit topic te gebruiken, aangezien dit over mijn toekomstige modelspoorbaan gaat en dit enkel een tussentijds knutselproject is.....

Nou, tot zover deze leuke klusdate, ehh update en jullie zullen op de hoogte gehouden worden!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)

PS: Ik ben benieuwd of ik alle vaardigheden wel heb om dit project tot en goed einde te brengen  :lol: :o)
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
 @citaat De belangrijkste vaardigheid die je nodig hebt is geduld Marten!
En voor een wispelturig persoon lijkt mij dat knap lastig :wink:

Gezond verstand en inzicht zijn tevens handige eigenschappen,
die enig gebrek aan geduld positief kunnen aanvullen :eek:

Veel succes en plezier aan dit leuke projekt :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Hoi Marten,
Het ding goed rijdend krijgen lijkt me de eerste opgave, sleper eronder en een decoder (esu) erin. Als dat al geen succes wordt dan zou ik misschien wel op zoek gaan naar een beter exemplaar. Als het stel wel goed rijdt zou ik beginnen met de verfkwast, dat dak schreeuwt om een andere kleur!

Maar nu eerst verhuizen!

Vriendelijke groet,
Frank
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; knutselproject voor in Emmeloord: Jouef X 3800
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 04 februari 2017, 11:48:24
@citaat De belangrijkste vaardigheid die je nodig hebt is geduld Marten!
En voor een wispelturig persoon lijkt mij dat knap lastig :wink:


Ja, goh, daar benoemt u ook wat!  >:-D
Zo had ik gister een úúúúrenlange workshop landschapsbouw, erg leuk, maar als je alleen maar op je stoel kan zitten luisteren..... ik werd wiebeligg!! Ben maar gewoon heen en weer gaan lopen, hielp ook niet echt maargoed. Ook hier vindt ik het geduld wel; gewoon beginnen met kleine stukjes, kleine beetjes helpen het meest!  :)

Citaat van: frank-103 op zaterdag 04 februari 2017, 12:26:18

Het ding goed rijdend krijgen lijkt me de eerste opgave, sleper eronder en een decoder (esu) erin.


:help: :important: :help: :important: :help: :important: :help: :important:
Diorama!  >:-D

Gewoon, ik doe mee aan een diorama wedstrijd van mijn modelspoorgroep en ik vindt het oneerlijk om een bijna-af diorama in te leveren, waar anderen maanden voor ploeteren, dus: ik ga een Frans diorama maken, bonjour madam, je suis Ollande, tu suis une belle fille.....  >:-D O:-D >:-D
En aangezien het geld noch op mijn rug groeit, noch in de tuin; regel ik gewoon een matig ding om op te knappen, houdt MIJ van de straat én tevens dagbesteding in Emmeloord; moet ik wél opmerken, dat als ik het verpruts is het dag besteding......

Enfin. Eerst verhuizen inderdaad! Komende week maar beetje inpakken, dinsdag nog een intake gesprek (blegh), later in de week ook nog 1 waarschijnlijk (blegh) en dan de grote dag.........

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!
Verhuizen brengt dozen mee, ik laat even kort zien hoe het er nu voor staat!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder



PS: vandaag sleutel gekregen van de logeerkamer!!! Yaay!!
Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!

De dozen zijn gepakt
en veilig dicht geplakt.
Nu nog wachten op de dag,
dat de tocht beginnen mag.

Dan in de wagen, met bestuurder.
Goede reis ook, Wispeltuurder !


Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; dozenbunker!!!
Bedankt voor dit leuke gedicht Tony!
Ik moet / mag nog een paar dozen inpakken, heb nog veel dingetjes aan de muur hangen, wat treintjes her en der staan, m'n stereo heb ik ook nog en nog wat overige kleine restantjes dingetjes en dangetjes en dan zit het er op!
Tot nu toe heb ik 7 dozen ingepakt, waarvan 3 á 4 voornamelijk gevuld zijn met modelspoor accessoires. 1 doos zit he-le-maal vol met huisjes, das dan ook meteen de lichtste doos  >:-D

Wordt vervolgd.....

Tot in de pruimentijd, straks het Emmeloordse.....!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  8)