Zoals jullie ongetwijfeld nog wel weten, ben ik afgelopen zomervakantie voor het eerst zelf op vakantie geweest in Frankrijk.
Ik ben toen bij een klein spoormuseum geweest die onder andere de SNCF X 3800 (Picasso) treinen in haar collectie heeft rijden (zie foto)
Sinds ik daar zo'n 2 á 3 jaar geleden voor het eerst ben geweest, toen niet bij het spoorfeest, heb ik een liefde ontwikkelt voor deze elegante Françaises en ben ik op zoek gegaan naar een modelletje in H0 van deze treinen. Echter deze vond ík veel te prijzig en ik had ook geen zin om ingewikkeld met geld te gaan zitten klooien als ik iets uit China bestel. Dus dan komt het vanzelf wel op mijn pad, zo dacht ik.
En jawel hoor! Afgelopen week vond ik dan iemand uit Nederland die zo'n trein van de hand deed. Ik natuurlijk prompt gereageerd of ik hem mocht, was geen enkel probleem! Nou, vandaag kwam hij dan binnen, ben er allereerst erg blij mee. Ten tweede, aangezien ik dit Jouef modelletje wil spiegelen aan de SNCF X 3800 van onderstaande foto, heb ik straks in Emmeloord wat te doen! Zolang ik dan nog geen spoorbaan heb, kan ik mij hier mee bezigen!

Zo moet hij gaan worden en in de bijlage kan men zien hoe hij er nu uit ziet!
Aangezien ik volgende week zaterdag ga verhuizen, begin ik nu nog niet met het grote werk, enkel het uitzoeken welke materialen ik het beste kan gebruiken en bedenken wát voor details ik allemaal wil gaan toevoegen.
Als ik verhuisd ben, en ik heb mijn vrije uurtjes, ga ik beginnen met de afschuwelijk lelijke Jouef koppelingen te verwijderen, het front zal aangepast gaan worden, en dan bedoel ik de ramen, tevens zal ik bij het middelste raam die lelijke dikke raamspijl (?) bijwerken, de lelijke plastic wieltjes worden vervangen, ik zal het interieur (onder voorbehoudt) ook bewerken, een nieuwe verflaag geven aan de buitenkant, even inlezen hoe ik dat het beste kan doen en voorlopig kan ik me eigen wel even zoet houden hiermee!
Indien het handig is, zal ik vragen om dit stukje draad af te splitsen naar "
Zelf- en verbouw projecten allerlei ", maar dat is een kwestie van even kijken of dat handiger is dan dit topic te gebruiken, aangezien dit over mijn toekomstige modelspoorbaan gaat en dit enkel een tussentijds knutselproject is.....
Nou, tot zover deze leuke klusdate, ehh update en jullie zullen op de hoogte gehouden worden!!
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten
Wispeltuurder

PS: Ik ben benieuwd of ik alle vaardigheden wel heb om dit project tot en goed einde te brengen