Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Wederom allemaal bedankt voor de fijne reacties!!! Doet een mens deugd!  :)

Citaat van: Hanzi op maandag 26 september 2016, 18:46:43
Eindelijk goed nieuws, Marten, gefeliciteerd :thumbup: :D :thumbup:.
En nu maar plannen maken, wordt t een tafel, of (bijna) rondom langs de wanden, of beide, of..., of...
Ik weet niet hoe lang je daar gaat/kan/mag blijven, maar wellicht is het een goed idee om eea toch wat modulair op te bouwen zodat het eventueel verhuisbaar is.
Ben benieuwd hoe groot je beschikbare ruimte werkelijk wordt en denk graag met je mee voor een leuk baanplan; maar goed, eerst maar hopen dat het allemaal snel doorgaat! De vooruitzichten zijn in ieder geval goed!

Ik kan daar ongeveer 2 jaar blijven, het wordt sowieso een modulaire baan, is handig ivm het feit dat ik in de toekomst vast nog wel een aantal keer zal verhuizen.....
Ik ben ook benieuwd naar de uiteindelijke beschikbare ruimte als straks alles is ingericht; baanplan staat hierboven al, hopelijk past het een beetje. Jammer genoeg ligt het een en ander best slordig ingepland, maar ik hoop dat ik daar straks bij de bouw "omheen kan werken" zodat die schoonheidsfouten uit SCARM hersteld worden. Zul je zien dat de baan ineens een meter groter wordt en niet past.....  >:-D >:-D >:-D

Ik hou jullie op de hoogte!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
En je baan wordt vast weer anders dan dat je nu hebt gepland, geeft niks, gewoon wat planken op schragen of muurbeugels, lekker rails neerleggen tot het naar je zin ligt, heerlijk :thumbup: :D :thumbup: :P :thumbup:
Ga je daar ook nog een opleiding volgen of werken of zo, of heb je alle tijd om met je hobby aan de slag te gaan?
Ik hoop echt van harte dat je het allergrootste appartement treft wat er is :o)!
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Citaat van: Hanzi op maandag 26 september 2016, 20:30:28
En je baan wordt vast weer anders dan dat je nu hebt gepland, geeft niks, gewoon wat planken op schragen of muurbeugels, lekker rails neerleggen tot het naar je zin ligt, heerlijk :thumbup: :D :thumbup: :P :thumbup:P


Dás dé Kracht van De Wispeltuurder!!  >:-D >:-D >:-D (Ooohh heerlijk dat je na 16 jaar eindelijk zelfspot kan gebruiken!!!! Zo enorm ben ik dus gegroeid, dankzij mijn pleegouders (ohjee: afscheidsspeech  >:-D ) ) (oohh rare gedachtesprong, maarja, kenmerkje van mijn au-tis-me! (tis wat) )

Ik zal in de verplichte dagbesteding moeten gaan (géén verveling! Whoe-hoeh!!) en dan wil ik naar de zorgboerderij, lekker met dieren, grote treinen bouwen, dieren daarin en rondtuffen maar....  >:-D :D (wéér zo'n gedachtesprong!)
En daarvan uit vindt ik vást nog wel werk of een opleiding!!!

Bedankt voor de interesse en ik vindt het leuk om te vertellen!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

PS: Mochten de gedachtesprongen te ingewikkeld worden bevonden; neem dan gaarne contact op per PB!!
PPS: Mísschíén woon ik op de aankomende gastendag (5 november) al op me eigen; herinner me dan dat ik beloof om met jullie een toost uit te brengen!! EN DAT MEEN IK SERIEUS!  ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE!!!!!!!
Voor de 1000e keer (volgens John de 1001e keer, maar tis toch écht de 1000e keer), is het mogelijk dat mijn baanplan veranderd als ik verhuisd ben. Wanneer blijkt dat de oude bekende rondom baan, (enkele pagina's geleden), beter in mijn appartement past, zal die baan ook uiteindelijk verschijnen. Waarschijnlijk moet er wel weer wat aangepast worden in de afmetingen (als het in grootte is, is het natuurlijk alleen maar leuker...), maar dat zien we wel als we verhuizen!
Hier nog even als geheugen opfrissertje het baanplan van "De Rondombaan...." en alle credits voor het uittekenen van het ontwerp gaan naar Hanzi!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tsja, het is lastig om steeds te moeten veranderen van baanplan, maar ik ben en blijf afhankelijk van de ruimte....
Als ik nou snel verhuis, kan ik snel aan de gang en minder wispelturen!  8)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE - en hij blijft 'De Wispeltuurder'

Hoi Marten,

Als idee is dit plan altijd bruikbaar !
Nog ff geduld en je kunt met de rolmeter aan de slag en dan weer verder  :P

Wel altijd ván je af meten  :warning:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE - en hij blijft 'De Wispeltuurder'
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE - en hij blijft 'De Wispeltuurder'
Van harte gefeliciteerd met het goede nieuws Marten! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE - en hij blijft 'De Wispeltuurder'
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; Woonplek WOEHOE - en hij blijft 'De Wispeltuurder'
BOEJAKA!!!!!!! IK MAG NAAR EMMELOORD!!!!!!!!!! Maar wanneer is nog niet bekend!! Das wel jammer...... ik begin op een groep, maar ik laat zien dat ik daar te zelfstandig voor ben!!!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Top Marten! Wel jammer dat je nog niet weet wanneer je gaat, zolang het maar bij pruimentijd blijft en geen sint juttemis (als pasen en pinksteren op 1 dag vallen) wordt!
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Toppie Marten!

Weet je sommige dingen kan je wel 1000 keer uitleggen of duidelijk proberen te maken, soms moet je het gewoon bewijzen.

Dat je nu al denkt dat je het kan, geeft hopelijk aan dat je zelfvertrouwen een beetje is gegroeid, en daar is helemaal niks mis mee :thumbup:

(K)wispeltuur dan ook alleen als je over dingen nadenkt, en laat het niet merken in je beslissingen, dan komt het met die zelfstandigheid wel goed.

Hoop dat je daar ook snel je draai zal vinden, en dat je ruimte krijgt om jouw baan te bouwen (ook al wispeltuur je daar een eeuw over) :)

Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Dat is een mooi bericht Marten. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Marten,

Nu lees ik een keer goed nieuws.

GEFELICITEERD. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Gefêliciteerd, heel veel woonplezier, Marten.

Groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
-Marten:
Suc6 in je nieuwe thuis,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Mmmm proficiat Marten en hopelijk zien we nu de geboorte van jouw nieuwe baan :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Nou Marten,

Dan hebben de inwoners van Emmeloord hebben dit jaar dit jaar nog wat te goed !
De inkomst van Sinterklaas én die van de Wispeltuurder  :D

Gaat helemaal goed komen, daar  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Gefeliciteerd Marten!!!

Hopelijk zien we binnenkort wat verhuisbewegingen richting Emmeloord en kun je snel daarna je eigen appartementje betrekken.   
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Helaas niet..... mag nóg een halfjaar wachten!!!!!!
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; BOEJAKA!! IK MAG VERHUIZEN......!!!
Dat vliegt ook voorbij, Marten !

Volhouden dus en extra cadeau aan de Sint vragen  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Tsja, ik had verwacht om er met 4 á 5 weken te gaan wonen, nu moet ik wéér wachten en wéér een lange tijd.... wéér geen spoorbaan.....
Zucht.....
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Hallo Marten

Ja het is natuurlijk even een tegenvaller dat je langer moet wachten, Maaaar des te meer lol en plezier als je straks aan je baan kan beginnen en wat Tony al zegt die 6 maanden zijn om voor je het weet.
Succes toegewenst.

Groet Paul
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Tja, wij hebben makkelijk lullen praten, een half jaar is te overzien, maar jij kan weeeeeeer niet verder, narigheid  :-(
Maar... je hebt wel alle tijd voor je herfstdiorama, dus veeg jezelf voor de zoveelste keer bij elkaar en focus je dáár lekker op!

Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Ja is balen..... ik wilde ook dat het anders was, nu kom ik toevallig in het verkoophoekje bij "overig" een stel mooie modulebakken tegen...... als ik al op me eigen woonde, dan kon ik daar mee aan de gang gaan.... maar ook dat schijnt niet te mogen....
Achja, we wachten maar weer af! Bedankt voor de reacties en tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Tja Marten,

en dan heb je over een halfjaar een leuk appartement, en ruimte zat voor een spoorbaan, loop je daar tegen een leuke blondine aan die vlak naast je woont, die al jouw modelspoortijd opslokt en er alsnog voor zorgt dat er weinig spoorbaan gebouwd wordt......

;)

Het is hachelijk!
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Marten,

Wachten duurt altijd lang gelukkig vliegt de tijd tegenwoordig zo voorbij en is het half jaar zo om voordat je het weet. :)
Ieder nadeel heeft zijn voordeel zei een bekend persoon ooit  :) nu heb je net wat Hans zegt "alle tijd voor je herfstdiorama". :thumbup:
En als je die modules graag wilt hebben misschien kan je met de verkoper afspreken dat hij ze voor je vasthoudt het is maar een idee.
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Citaat van: frank-103 op woensdag 12 oktober 2016, 23:21:54

en dan heb je over een halfjaar een leuk appartement, en ruimte zat voor een spoorbaan, loop je daar tegen een leuke blondine aan die vlak naast je woont, die al jouw modelspoortijd opslokt en er alsnog voor zorgt dat er weinig spoorbaan gebouwd wordt......


:-) :-) :-) :-) :-) zul je altijd zien. Das typisch De Wispeltuurder  :D :D :D O:-D O:-D O:-D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 13 oktober 2016, 09:13:22

En als je die modules graag wilt hebben misschien kan je met de verkoper afspreken dat hij ze voor je vasthoudt het is maar een idee.

Geen eens zo'n slecht idee! Meteen even berichtje sturen!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
 @citaat en zo zie je maar dat altijd alles weer op zn poostjes terecht zou komen, straks heb je misschien alvast modules en dan kan je daarvoor vast het een en ander bedenken (eventueel op de plek waar je nu woont de boel uitzetten, passen en meten) en dan kan je over een half jaartje echt aan de slag. succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Beter een Wispeltuurder in de hand dan tien Wisseltuurders op het spoor.
Wacht niet te lang met die bakken van Rob.
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Hoi Marten,

Jammer dat je nu eerst weer een tijdje moet wachten voor je nieuwe huisvesting. Maar het is wel een fijn vooruitzicht. Misschien heb je al beschikking over wat afmetingen van die woning, zodat je plannen kunt maken voor de baan en misschien al wel delen van de baan nu bouwen. Of anders al wat schaalmodellen bouwen voor je toekomstige baan. Er is vast wel wat te bedenken zodat je wel met de hobby verder kunt...

misschien een hele schrale troost maar afgelopen tien jaar had ik nauwelijks tijd door een drukke baan en opleidingen in de avonduren. Maar ook die tijd is voorbij gegaan!

Ik denk wel dat een paar maand zo voorbij vliegt!

In elk geval succes en laat de moed niet zinken. :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; wéér wachten....... :-S
Hoeraa!!! Vanaf half december mag ik nummer 1 zijn op de lijst voor Kwintes in Emmeloord!! Het zal snel gaan straks! Meubeltjes kopen, spoorbaantje bouwen......
Krijg er al zin an! Straks meteen al berucht bij de bouwmarkt als ik hout ben wezen halen!  :D

Nou, ik hoop dus dat ik snel over mag en dat ik dan eindelijk eens een modelspoorbaan kan bouwen!!

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
-Marten:
Dat is nu eens geweldig nieuws, goed voor je, eindelijk een eigen stek.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Gefeliciteerd Marten! Fijn voor jou en van harte gegund :thumbup:
Dat wordt een onrustige periode van afwachten,
het moment waar je naar uitkijkt nadert ... licht in de tunnel!

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Mooi zo  :thumbup: :D :thumbup: >:-D :thumbup:
We zien de plattegrond van je kamer én je baanplan wel verschijnen ;).
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
goed nieuws, we krijgen nu eerst sint en dan kerst, vermaak genoeg en voor je het weet is het half december. ik wens je alvast veel plezier in emmeloord. succes met meubels kopen en een baantje bouwen. :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Dat wordt extra vuurwerk met nieuwjaar, Marrtin  @citaat

Emmeloord zal ruim verlicht zijn  :D en de mensen zullen blij zijn, dat er een extra spoor voor ze aangelegd wordt !

We gaan het meemaken !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Hoi Marten,

Goed om te horen, hopelijk duurt het wachten (ook al ben je nr1) niet te lang!
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Hoi Marten,

de aanhouder wint  :thumbup: :thumbup: Toppie dat je nu mooie vooruitzichten hebt.

succes!
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Marten,

Dat is een leuk bericht om te lezen dat je vanaf half december op nr 1 staat.
Hopelijk ben je dit jaar al verhuist ik zal voor je duimen. :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Mooi zo ... Heb je reeds een beschrijving van de ruimte want dan kan je al beginnen aan een banenplan :)

We kijken er al naar uit  @citaat
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!


Marten hoopt vast, dat degene met de grootste ruimte als eerste vertrekt  >:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Wat leuk Marten dat je nu zelf een baan kan gaan maken!

Heel veel succes en plezier :thumbup: :thumbup:

Frans
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; vanaf half december op nummer 1....!!
Mannen: bedankt voor de leuke reacties! Uiteraard zal ik u tzt nadat ik een beetje geïnstalleerd ben uitnodigen om te komen helpen met de baanbouw (ik vermoedt dat ik best wel wat hulp kan gebruiken.....  8) ) en naderhand de vorderingen te aanschouwen en nadien eens een rijdagje te komen doen! Koffie/thee/fris/lekkers zal altijd klaar staan, uiteraard wel vers  >:-D

Citaat van: Tony op woensdag 16 november 2016, 22:58:28
Dat wordt extra vuurwerk met nieuwjaar, Marrtin


Vuurwerk in maart?!?! Dat zal wel niet mogen denk ik! Enne, als ik geen vuurwerk koop, kan ik dat geld weer mooi aan iets modelspoorderigs besteden!

Citaat van: Simon BR39 op donderdag 17 november 2016, 00:19:48

Goed om te horen, hopelijk duurt het wachten (ook al ben je nr1) niet te lang!

Ik denk om en nabij maart, hopelijk niet NET met m'n verjaardag... zul je altijd zien.... naja, vier ik hem maar 3 keer. 1 keer in Emmeloord, 1 keer in Lelystad en 1 keer met vrienden (VEEEEEEEEL GELD vragen, voor VEEEEEEEEL treinen  O:-D O:-D )

Citaat van: RoelMarklin op donderdag 17 november 2016, 11:56:44

de aanhouder wint  :thumbup: :thumbup: Toppie dat je nu mooie vooruitzichten hebt.

succes!

Bedankt Roel! Eindelijk schot in de zaak! Scottisch beer!?! Onee, das een andere schot!  :D

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 18 november 2016, 05:54:13

Dat is een leuk bericht om te lezen dat je vanaf half december op nr 1 staat.
Hopelijk ben je dit jaar al verhuist ik zal voor je duimen. :thumbup:

Bedankt! Ik denk niet, dat het zó snel zal gaan, ik denk (zie boven) dat het nog iet wat langer duurt, maargoed, voorbereiden moeten ook getroffen worden, meubeltjes kopen, enzo.....

Citaat van: Tony op vrijdag 18 november 2016, 12:05:53


Marten hoopt vast, dat degene met de grootste ruimte als eerste vertrekt  >:-D

>:-D >:-D >:-D >:-D >:-D Moet eerst op groep (bleeeeeeeeeeeh) daarna naar appartement (2 kamers), dus ruimte zal dan nóg iets langer duren, hopelijk zijn ze snel genoeg overtuigd dat ik te zelfstandig ben voor groep

Citaat van: frans.m op zondag 20 november 2016, 23:30:04
Wat leuk Marten dat je nu zelf een baan kan gaan maken!

Heel veel succes en plezier :thumbup: :thumbup:


Ja t duurt wel lang genoeg al.... k heb al meermaals gedacht om alles maar weg te doen, gelukkig NIET gedaan....
Jammer genoeg zijn er wel wat dingen (perronpalen enzo) gesneuveld in de doos, maarja we vervangen wel weer....

Zo, nu heb ik jullie allemaal persoonlijk antwoord gegeven, ik hoop dat het een beetje gelukt is!

Tot in de pruimentijd!!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen
De titel zegt het al. We zijn aan het fröbelen.
Afgelopen woensdagavond op de maandelijkse bijeenkomst van de Modelspoorvrienden Dronten (MSVD), had iemand een hele partij oude huisjes, gebouwtjes en wat bouwpakketjes meegenomen wat weg moest.
Ik heb er wat leuks uit gehaald, waaronder 2 oude Pola bouwpakketjes van een brug en een goederenloodsje.
Ik ben nu bezig met het goederenloodsje, maar wel op een schandalige manier, want bij gebrek aan beter (iets met geen modelspoorwinkel in de buurt), gebruik ik nu houtlijm. Ik lijm een beetje op de randjes en de rest aan de binnenkant.
Alles wat er onderuit loopt laat ik drogen en haal het daarna VOORZICHTIG (denk om uw vingers!!!) weg met een scherp mesje of tandenstokertje.

Eens zien straks als ie klaar is, of ik hem mooi kan weatheren, zoals ik afgelopen zaterdag heb geleerd van Evan Daes en zijne compagnon!
Ik geloof dat ik nog zo'n soortgelijk loodsje heb, misschien verbouw ik hem wel, tot 1 loods.

Het leuke aan de oude Pola bouwpakketten is dat er op de bodem van het kartonnen doosje bordjes met tekst, waarschuwingen en emaille borden zitten gedrukt. Daar het zonde vindt om het doosje te slopen hiervoor, scan ik ze in en print ik ze uit op stevig papier!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen

Hoi Marten,

Das niet alles , met deze lijm  8o
Is er geen Bart Shit of zoiets in de buurt ?
Die hebben vaak flesjes plasticlijm met kwastjes erin.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; fröbelen
Of met houtlijm blijven werken maar een klein beetje op een kartonnetje druppelen en dan met een tandenstoker/sate prikker voorzichtig op de randjes aanbrengen, hoef je ook niks bij te werken. ;) succes ermee.
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
De langverwachte verhuizing is op komst!!!!!!!! In februari 2017 mag ik gaan verhuizen naar Emmeloord!! Ik begin eerst in de gemeubileerde logeerkamer (mn spullen blijven dan denk ik nog in Lelystad), waarna ik naar een groepsappartement zal verhuizen en daarna weer over onbekende tijd naar een groter appartement verhuizen.
Ik vindt het ineens doodeng, maar alles gaat goed komen! Ook De Modelspoorbaan komt ineens een stukje dichterbij....... SPANNEND!!!!

Wordt vervolgd...

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Marten,

Dat zijn goede berichten. :thumbup:
2017 gaat jouw jaar worden. :) :)
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!

Hoi Marten,

Eindelijk  :thumbup:

Ga er maar van uit, dat je daar heel wat aardige nieuwe mensen zult ontmoeten  ;)
Misschien kom je zelfs een knutselvriend(in) tegen, die je ook nog mee helpt met je baan  O:-D

Kortom; veel nieuwe kansen op je levenspad  @citaat

Grtz Tony ( van blijdschap voor jou even kwispeltuurder:D
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Mooi mooi mooi :D weer een stukje verder op weg naar je riante appartement :thumbup: én weer een stukje dichterbij je treinbaan >:-D.
Ik ben oprecht blij voor je en hoop dat de vaart er een beetje in blijft!
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Goed nieuws Marten :thumbup:
Geduld wordt uiteindelijk beloond (en dat geldt niet alleen voor de hobby :wink:)

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan; verhuizing op komst!
Blij voor jou om dit te horen Marten.

Veel succes met de verhuis :)