Zo, eindelijk weer eens een update!
Alles heeft behoorlijk stilgelegen, niet alleen door de hitte van de afgelopen weken, maar ook door gebrek aan financiële draagkracht. De hitte is voor dit moment voorbij, de financiële draagkracht is toegenomen, wordt vooral gebruikt om te sparen, máár ik ga een budgetplan opstellen waarin ik ook wat kleine uitgave voor de modelspoorbaan reserveren zal!
Dankzij de geweldige KS 1985 aka Koen heb ik een flink pakket met rails binnen gekregen, 2 Lima Silberlingen (die veel mooier zijn dan die ouwe van Fleischmann), een of ander vreemdsoortig locomotiefje die langs de bekkenboer is geweest, want hij heb een beugel op t dak
en wat goederenwagonnetjes ontbraken ook niet aan dit schitterende pakket.
Enfin, door deze uitbreiding van rails ben ik ook maar weer eens begonnen met het verzinnen van baanplannen en zal de baanbouw langzaam dichterbij komen, aangezien ik nu sinds enige weken over dagbesteding beschik waar er véél met hout en machines gewerkt wordt.
Allereerst zal ik daar rangeerbanen voor mijn modelspoorgroep manifestatie gaan bouwen (tussen de lopende opdrachten door) en wanneer die gereed is / zijn en ik meer ruimte heb, zal ik gaan beginnen met mijn eigen modulebaan.
Sedert ongeveer 1,5 á 2 jaar bezit ik enkele oude semi-nostalgische boekjes van Märklin uit ongeveer de tweede helft der 70'er jaren, waaronder 1 met de titel "Märklin H0 Treinverkeer op modelbanen". Vannacht kon ik niet slapen, dus pakte ik het stapeltje en ontdekte in het voorgenoemde boekje een leuk BW wat ik graag met jullie wil delen! Oja, de draaischijf en passende locloods heb ik nog niet, daar wil ik mij nog wat in verdiepen!!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, de afmetingen zijn ongeveer 2 meter 50 (2500 mm) bij 1 meter 10 (1100 mm)
Enn er zit ook een leuk klein goederen en reizigersstation bij, waar ook nog wat aangepast wordt, zo gaat het tankdepot voor de diesels weg, want dat zit al bij het BW. Als deze 2 plannetjes het worden, ga ik puzzelen met hoe deze 2 aan elkaar te verbinden, dat wordt vast een pittig klusje, maar ongetwijfeld wel een leuke!
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten