Dat is zeker waar!
Die epoxyhars is om onder andere de kap van mijn spoor G loc te repareren, die is kaduuk en die wil ik eigenlijk tzt nog eens afbouwen tot een volwaardige loc!

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 13 mei 2021, 12:14:42
Als je bijvoorbeeld onderdeeltjes van of aan een personenrijtuig gaat plakken laat dan vooral die superlijm meerdere dagen uitwasemen.
Hoe bedoel je dit percies? Ik dacht de secondelijm te gebruiken voor het vastkleven van oa poppetjes omdat het met Revell-lijm altijd zo'n rotzooi wordt (net als bij het plakken van bouwpakketjes) en andere dingetjes waarvan het handig is dat ze bijna meteen vastzitten zonder vervelende druipers en slierten. Moet ik de boel dan buiten laten drogen?

Inmiddels de andere kant van de onderdelen van de bodemplaat voor de CIWL restauratiewagon voorzien van een laagje verf van hofleverancier Anton Cornelis Tion en eigenlijk zag ik net dat ik de binnenzijde van de wanden die straks de rijtuigbak vormen ook beter had kunnen spuiten met witte spuitbusverf, maar dat bedenk ik nu pas en ik heb eigenlijk ook niet gekeken voor witte spuitbusverf. Eigenlijk om het helemaal af te maken moet ik ook nog een spuitbus hebben met Berlijns Blauw voor de kleur van de buitenzijde van het rijtuig, maar die zijn heel moeilijk te vinden

Terwijl de net gespoten bodemplaatonderdelen liggen te drogen in de grote kartonnen doos op het balkon ga ik nog eens even verder met mijn Märklin V200 te verbouwen. Ik ben bezig met een cabine in te bouwen en bij onze vriendelijke vrienden Tony, Mats, Carl & Zn aus Limbabwe had ik eerder een stukje gezien over het vervangen van de niet doorzichtige raampjes voor doorzichtige raampjes bij een V200. Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen met de achterste cabine aangezien de motor niet in het midden van de bodem zit, maar in 1 van de cabines. Dus voordat ik verder ga daarmee:
eerst Tony's draadje terug omspitten!
zie ik ineens dat Ajax zo gaat spelen tegen de Venloose Vlaaien Vreters

Wordt vervolgd!
Gegroet,
100-projecten-Mart

P.S. Mochten jullie je eigen afvragen waarom ik 100 projectjes dwars door mekaar doe; hier het antwoord: Afwisseling. Ik vind het vanwege mijn ADHD moeilijk om mij lang te kunnen concentreren op 1 bezigheid (ondanks m'n autisme.....) waardoor ik meestal na 20 minuten al afgeleid ben van mijn werkzaamheden, wat redelijk irritant is. Om dan niet duimen te draaien heb ik meerdere projectjes waar ik afwisselend wat aan doe tot ik het zat ben. Ik ben nog zoekende naar een manier om dit uit de weg te gaan; misschien moet ik eens kijken voor een geluidswerende koptelefoon zodat ik niet afgeleid wordt tijdens mijn bezigheden