Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Deze zijn binnen de geldende regels weer mogelijk!!.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Analoge Märklin M railbaan; Ik hout er niet mee op
Pagina's: 1 ... 30 31 [32]   Omlaag

Auteur Topic: Analoge Märklin M railbaan; Ik hout er niet mee op  (gelezen 153427 keer)

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
Re: Analoge Märklin M railbaan; Ik hout er niet mee op
« Reactie #1550 Gepost op: maandag 08 juni 2020, 15:27:41 »

Sterkte gewenst, Martin!

Ik heb inmiddels even een terzijde stapje bedacht zojuist: ik ga eerst eens een diorama maken, ter inspiratie en om te zien wat ik al kan op gebied van landschapsbouw e.d.
Ik heb natuurlijk eerder al het BW diorama gebouwd, nu ga ik iets doen met een landschapje, een spoortje en wat ik verder nog in mijn kop ga verzinnen  :-) :-)
Ik heb 2 kleinere geraamtes, wel zonder houtplaat erop en ik heb ook geen gereedschap hier.....  :O maar ik heb nog een plaat styrodur en 'hompen' styrodur, dus ik denk dat ik daar wel wat mee kan! Ik ga jullie uiteraard meenemen in de plannen en bouw van het diorama!
Ik ga vanavond eens kijken wat ik heb liggen, misschien al de eerste dingen schetsen!

Wordt vervolgd....

Gegroet,
Marten
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

narwal

• Vaste Gast
« Reactie #1551 Gepost op: maandag 08 juni 2020, 16:00:34 »

Hallo Marten,

Dat is een heel goed plan! :thumbup:

Een oefendiorama moet dan zoveel mogelijk landschaps-oefeningetjes bevatten die je straks op jouw baan ook wil gaan doen maar hou het wel simpel en overzichtelijk. Je zult dan erg verbaast zijn over wat je allemaal al kunt! Gewoon goed kijken op het forum en YouTube. Meestal is het gewoon angst voor het onbekende. :D En heel belangrijk: jij bepaald lekker helemaal zelf wat acceptabel is!

Zelf ben ik daar op dit moment ook mee bezig. Hartstikke leuk met verrassende resultaten!

Succes...

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1552 Gepost op: dinsdag 09 juni 2020, 10:48:32 »

O-oo, de "onbereikbare liefde" (lijkt me) - wat haal je je weer op je hals... Voor de rust in je hoofd is het denk ik beter de verwachtingen voor jezelf niet te hoog te stellen, toch?

Zijn spoortafel hout hem bezig.

Ik doelde eigenlijk meer op "Analoog" dan op "hout" ipv "houdt", want dat was juist wel een aardig grapje vind ik :)

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #1553 Gepost op: dinsdag 09 juni 2020, 13:33:09 »

Ja ik weet t niet. Echt geen idee, maar t kan ook gewoon uitmonden in een goeie vriendschap!
Voor nu ben ik bezig met filmpjes kijken van Luke Towan aka Model Creek Railroader ter inspiratie, damn die man is geen modelbouwer maar een kunstenaar! Weet wel dat ik nog even mijn benodigdhedenlijstje moet aanvullen / aanpassen, want ik maak gebruik van 'gewone huis-tuin-en-keuken lijmspray', maar volgens mij ben ik de enige en gebruikt iedereen iets met isopropo-alchol (hoe schrijf k dat precies?)
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #1554 Gepost op: dinsdag 09 juni 2020, 13:53:22 »

isopropo-alchol (hoe schrijf k dat precies?)
Zie ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #1555 Gepost op: dinsdag 09 juni 2020, 13:56:21 »

@citaat  @citaat Niet doen. Niet iedereen gebruikt dat :)  Je kan gewoon lijm uit de spuitbus gebruiken voor veel dingen. De alcohol is niet meer dan een toevoeging om de boel wat sneller te laten vervliegen.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum