Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS3?

Gestart door steventrain vrijdag 08 mei 2015, 18:15:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: CS3?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3?
Kijk eens of je wel met groepen van 4 opvolgende adressen werkt.

Dus 1-2-3-4, 5-6-7-8, enz.
Voor de externe wisseldecoders is dat een voorwaarde.

Maak anders even een screenshot van het aanmaken van het bewerkenscherm.
Dat kan met o.a. de VNC-viewer.

John
Re: CS3?
Lid sinds: 2009

offline
Re: CS3?
Ik heb wissel 13 tm 16 gedaan. En wissel 16 Pakt hij Dan niet. Deze plaatst hij in decoder B. Dat is her rare. Ik zal kijken of ik vanmiddag effe tijd heb voor foto's.
Gr henk
Re: CS3?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CS3?
Beste Henk,

Klinkt als: Märklin begint met adres "0", dus probeer eens wissel 12 t/m 15

Groet, Anne W
Re: CS3?
Lid sinds: 2009

offline
Re: CS3?
Hoi Anne. Ik ga dat binnenkort eens proberen. Klinkt best logisch. Ik laat het weten of het zo is.
Gr henk
Re: CS3?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CS3?
Beste Henk,

Ik kwam op die gedachte mede omdat de Edits centrale, waar ik een aantal jaren mee gereden heb, ook begonnen met adres "0".

Groet, Anne W
Re: CS3? nieuwe software
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CS3? nieuwe software
Ik las zojuist op het Duitse Stummi Forum dat er nieuwe software is voor het CS3 met o.a. een controle op correcte aansluiting van de terugmelders.

Groet, Anne W
Re: CS3?
Lid sinds: 2009

offline
Re: CS3?
Goed nieuws Anne, ik zal hem morgen eens updaten.
Gr Henk
Re: CS3?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3?
Op de Marklin-site staat nog steeds 1.2.0

John
Re: CS3?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CS3?
Voor de duidelijkheid zie https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=7&t=148676.

Groet, Anne W
Re: CS3?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3?
Vanmiddag via de internet verbinding versie 1.3.0 geïnstalleerd. De stick versie is nog niet beschikbaar.

John
Re: CS3?
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3?
Nieuwe update staat bij marklin klaar voor de download.
Re: CS3?
Lid sinds: 2007

offline
Re: CS3?
CiteerKlinkt als: Märklin begint met adres "0", dus probeer eens wissel 12 t/m 15

Ik weet redelijk zeker dat de CS3 bij 1 begint, zie foto



Wat je het beste kunt doen is een aanmaken van een externe decoder bij het opgeven van het eerste adres. De centrale reserveert dan automatische de volgende adressen.
E.e.a. staat zeer beperkt op pagina 16 van de Nederlandse handleiding.
Dus  De eerste keer kies je voor nieuwe decoder, bij het tweede adres kies je decoder, middels een lijstje en de centrale geeft het volgende vrije adres.
Re: CS3?
Lid sinds: 2009

offline
Re: CS3?
Klopt dat had ik ook gedaan, en toen kreeg ik dus drie ipv vier mogelijkheden via de k83. Ben alleen nu nog maar bezig geweest met remmodules en de update. Op zich heb ik geen problemen door de drie plekken, heb toch voldoende k83.

Gr henk
Re: CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3?
Vandaag kwam mijn CS3 60226 binnen. Meteen maar opgehaald, opgestart en de update gedraaid. Volgens het boekje kan een MS1 niet worden aangesloten (althans, hij staat niet bij de snellijst voor de poorten onderop het apparaat), klopt dit?
Re: CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3?
Dankje Rob. Ik had gegoogled, maar kwam niets tegen. Wellicht ook logisch, er is nog maar weinig over geschreven en dan net niet de juiste termen gebruiken.
Uiteindelijk dus de stoute schoenen aan gedaan en het andere MS gewoon aan de poort aan de onderzijde van het apparaat gehangen. Werkt prima. De eerste 5 loks worden standaard gepakt, maar verder kan je gewoon loks toewijzen on the go. En ook eruit halen gaat zo, alleen moet de gebruiker dan niet die lok geselecteerd hebben en aan het bedienen zijn.

Overnemen met VNC gaat prima, alleen dan neem je echt het scherm over. Dus geen uitbreiding van het aantal controllers. Volgens Stummi's zou het ook moeten werken met de CS2.exe programmatuur, maar dat loopt op mijn computer telkens vast.

Het tekenen van de lay-out vind ik vrij omslachtig, je moet alles dat je draait met graden doen. Echt heel strak ziet dat er dus niet uit. Werkt wel weer makkelijk, ik had hier thuis "toevallig" 2 elektrische digitale C rail wissels liggen, die ingebouwd en dat schakelt zonder problemen. Schakeltijden kan je aanpassen, die maar teruggeschroefd naar 150 ms. Loks aanpassen gaat ook vrij eenvoudig. MFX loks laten zich aanpassen op de baan. Door de grafische interface krijg je te zien in welk CV je aan het spelen bent en kan je dus ook van je MFX lok het MM2 of DCC adres aanpassen, ook al draait ie op dat moment op MFX. Handig dus voor gebruik op andere banen waar met een controlunit o.i.d. gewerkt wordt. Bij MFX loks kan je ook de default rijrichting en lampen omkeren, handig als je een tractie aan maakt, want bij het wisselen van rijrichting wordt de default rijrichting voor beide loks gekozen als uitgangspunt. Dus als jij 2 asymmetrische loks tegen elkaar zet en die spiegelt van elkaar dan gaan ze goed rijden zo lang je niet van rijrichting wisselt. Wissel je wel, dan willen ze allebei "vooruit" of "achteruit" en wordt er niet gewoon domweg van richting veranderd.
Re: CS3?
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3?
Sinds 5 september staat de 1.3.1 update online.
Re: CS3?
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3?
Update 1.3.1 kun je alleen vanuit NL nog niet downloaden. Wat je nu nog binnenhaalt bij het downloaden is versie 1.3.0
Re: CS3?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3?
Bij mij is het vandaag wel gelukt.

John
Re: CS3?
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS3?
Klopt, woensdag vanaf 13.00 was update 1.3.1 beschikbaar op de M site.
Re: CS3?
Stijn Laceur
gast

Re: CS3?
Ik lees dat Edgar problemen heeft na de installatie van de nieuwe update 1.3.1 , zijn touchscreen werkt niet meer.
Zijn er nog ervaringen met de update? Goeie of slechte?
Ik ben graag voorbereid voor ikzelf de update installeer ...
Re: CS3?
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS3?
Bij mij geen problemen.