Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

loc rijd niet meer licht doet het nog

Gestart door peterke33 zondag 10 mei 2015, 22:06:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
loc rijd niet meer licht doet het nog
Hallo iedereen,

Heb een raar fenomeen, heb een krokodil op de baan staan. vorige maand bij een proeftest deed hij het super, rijden heel soepel nu vandaag heb ik de loc weer als test willen gebruiken. eerst blokte de achterste wielen reed met schokken en stoten verder, dan half uurtje later niets meer, de verlichting brand nog hoor wel een gezoem wat kan het zijn. moet hij naar Tante M of is dit zelf te maken, (smeren) ik zelf ken er niets van als er iemand wil langs komen om te helpen. ik betaal er gerust voor hoeft echt niets voor niets, anders doe ik hem naar Tante M hoor het wel hier (of via PM)


Groeten en alvast bedankt peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Peter,

Om welk krokodil gaat het en is deze digitaal?
Heeft de loc al veel gereden en is deze onlangs nog wel gesmeerd geweest?
Zo te lezen, heeft de loc nog nooit een drupje olie gezien.
Het kan zijn dat de koolborstels volledig zijn versleten en de motor is vast gelopen.
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Hallo Ad,

Het gaat om nummer 37521, inderdaad een digitale loc en mijn locs hebben nog nooit olie gezien. heb ook net telefoontje gedaan met Jorg, die zo vriendelijk wil zijn om mijn locs eens te smeren. en als de borstels versleten zijn een nieuw setje koolborstels kopen? of moet hij dan binnen, vrijdag gaan de enkel locs al richting deurne voor onderhoud. zo kan ik het ook leren en zelf doen eens per 6 maanden

Groeten
Peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Dag Peter,

Ik denk dat je het beste even kontakt kunt opnemen met Hobby In Praktijk (http://www.hobbyinpraktijk.nl/).
Deze geweldige club vrijwilligers kunnen je heel goed helpen denk ik en ze doen het graag.

Ekeren (B?) - Werkendam is misschien een uur met de auto.
Ekeren - Hoofddorp is twee uur met de auto.

Wellicht zijn er ook nog forumleden bij jou in de buurt die kunnen helpen.

groeten,

Henk


PS Ik lees net dat Jorg je al gaat helpen! :P :P

Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Hallo Henk,

Dank je wel voor je berichtje,

Ja heb net even gebeld met Jorg, toen deze berichten op forum kwamen mijn M dealer zij smeren is niet nodig zolang er niets schuurt, pff ik beetje in paniek toen de loc niets meer deed. vrijdag ga ik met enkele locs richting Deurne en dan kijken leren, kan ik ook zelf iets doen aan de locs als het moet gebeuren smeren en dergelijke.

Groeten
Peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Dag Peter,

Beetje vreemde reactie van de M dealer want in de handleidingvan elke lokomotief staat dat je na 40 diensturen de motor en de wielassen met een drupje olie moet smeren.

Veel succes en plezier bij Jorg.

groeten,

Henk
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Hallo Henk,

Ik weet het had ik het geweten, dan waren mijn locs al langer ergens binnen gedaan voor onderhoud. maar ik breng enkele locs vrijdag naar Jorg, dan worden ze goed nagekeken en gesmeerd en alvast bedankt voor je reactie.

Groeten
Peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Citaat van: peterke33 op zondag 10 mei 2015, 22:06:43
eerst blokte de achterste wielen reed met schokken en stoten verder, dan half uurtje later niets meer, de verlichting brand nog hoor wel een gezoem wat kan het zijn.



Dit lijkt eerlijk gezegd meer op een vastgelopen tandwieltje. Mogelijk zit ergens een pluisje of korreltje tussen.
Temeer omdat alles zich zo acuut voordeed.

mvg Harry
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Harry,

Dank je wel voor je reactie, laat ons hopen dat er ergens een tandwieltje vast zit. vrijdag zal ik meer weten hoe en wat, als het echt niet lukt bij Jorg dan gaat hij richting Duitsland och heb nog locs dus echt treuren ga ik niet doen hoor.

Groeten
Peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog

Ja maar toch Peter...ik weet wat je bedoeld. Wanneer de (dure) spullen niet lekker werken wil je toch graag dat het wordt opgelost. Je zou de tandwieltjes aan de onderkant kunnen inspecteren.

Ik weet uit ervaring dat wanneer er ook maar één rommeltje tussen zit, je dit soort verschijnselen krijgt.

Wanneer er ergens een klein kluitje haren oid. tussen zit, zou je kunnen proberen dat met een pincet of speltje er tussen uit te peuteren.
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Hallo Harry

Dank je voor je bezorgdheid, inderdaad het is best lastig altijd goed gewerkt nu niets meer. och ik denk altijd na regen komt zone schijn, vrijdag ga zoals eerder vermeld naar Jorg. als het echt niet lukt dan gaat hij maandag naar de winkel en dan richting duitsland dus we zien wel.

Groeten
Peter
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog

...Doettie het nou weer ?....


mvg Harry
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: loc rijd niet meer licht doet het nog
Peter,

Ik hoop het niet voor je, maar wellicht is jouw Seetal krok het slachtoffer van zinkpest.
Zie ook http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15767.0