Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

modelbaan Amsteldam

Gestart door martien amelung woensdag 06 mei 2015, 15:52:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
een grootspoorfoto van een ovaalramer heb ik wel eens gezien maar ik bedoel in combinatie met een 1000 en plan D's. opa zegt dat hij ze zo wel heeft zien rijden namelijk.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Het is inderdaad van heel vroeger. Ik heb daar geen foto van, helaas. Maar 'Opa' heeft in elk geval zijn cadeau al zien rijden en hij kan weer gaan tekenen. Geweldig allemaal; jullie helpen hem erg goed met zijn topic.  :thumbup: :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Hallo allemaal,
Gisteren was ik weer bij opa met Tim.
We hebben een bordje geplaatst zodat je kan ziet dat je Amsteldam binnen rijd. :P En er zijn ook pech vakken gemaakt.
Ook hebben we nog 3 lantaarnpalen geplaatst zodat je 's avonds meer licht hebt op straat en ook hebben we de heuveltjes verbeterd met steentjes neer te leggen zodat de mensen niet hoeven te klimmen om de stoeprand op te komen. :D
Verder zijn we bezig geweest met het perron en het station. Bij het station hebben we bordjes gemaakt met Amsteldam erop zodat het duidelijk is dat dat het station is van Amsteldam, van het perron hebben we de overkapping afgehaald want eigenlijk was het perron veel te hoog en dat is nu niet meer. Dus zijn we ook bezig geweest om Nederlandse perron tegels neer te leggen maar dat is nog niet af. :(
Ook staan nu de paardjes op de baan. Verder hebben we ook nog wat sfeer foto's gemaakt. :)
Hier dan de foto's voor jullie. Wat vinden jullie ervan?




















Amsteldam bij nacht.































Groeten,

Remco



Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: modelbaan Amsteldam
@ Remco en Tim
Leuk om te zien dat jullie "Opa" weer even hebben geholpen met diverse kleine scenes op de modelbaan. Weer prachtige opnamen gemaakt en geplaatst. Bedankt daarvoor en wens jullie allemaal veel suk6. :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Opa heeft een mooie sfeervolle baan. :thumbup:
Leuk dat jullie opa helpen met het nog mooier maken van zijn baan. :)
Mooi materiaal staat er trouwens op de baan. :thumbup: :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: modelbaan Amsteldam

Heerlijke update weer, Remco en Tim  :thumbup:

Mooi ook, dat jullie "de vrije hand" van jullie opa krijgen, dat zal op veel plaatsen zo snel niet gebeuren !

Grtz Tony
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Dank voor de reacties allemaal. Ik heb ook nog foto's die online zullen komen. hier alvast een filmpje wat we ook gister hebben gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=wUNu9SaLwzQ
en remco, het valt mij nu pas op dat de overkapping precies tussen die grijze balken staat.
Re: modelbaan Amsteldam
Netjes hoor, daar zal opa blij mee zijn! Aan het eind van het perron moet nog een hekje komen, blinde reizigers zouden daar akelig naar beneden kunnen storten.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
frank, dat klopt daar hebben we het zelf ook al over gehad. alleen we hebben geen hekjes bij opa dus dat komt nog wel
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal,
ik heb ook nog foto's van de dingetjes die we vorige week hebben gedaan aan opa's baan. dus die zal ik ook nog even plaatsen.


work in progress


work in progress


spoorlantaarns


nog een


straatlantaarns




pech vakken


overzicht boederij


overzicht park


stukje weiland vanuit de lucht


en vanaf de grond


oude borden


nieuwe borden


het perron is ook al aan het vlotten


een sierfoto tussendoor


hellinkjes aanpassen om de hoge randen op te komen


voetje gekamoufleerd


oud


nieuw


en ook op het station


het park


het dorp


welkom in Amsteldam


de rest van het perron gaat nog gedaan worden

nu komen de sierfoto's























sataliet foto's voor plattegrond




en als laatste een vertrekkende DDM1
Re: modelbaan Amsteldam
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Jou Opa boft maar met zo,n goede hulp  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal,
het is hier alweer een poosje stil dus even een kleine tussenstand. sinds de laatste keer dat remco en ik bij opa bezig zijn geweest is er weinig meer veranderd. zoals jullie weten heeft opa op de beurs van 4 juli heel veel verlichting gekocht. dat zijn we er allemaal een beetje op aan het zetten en aan het aansluiten. helaas ging op een gegeven moment de verlichting knipperen. we hadden alle lichtjes op 1 trafo gedaan en dat trok de trafo niet. toen der tijd hebben we 100 kleuren draden gebruikt en naar 1 lampje gingen niet 2 maar 8 draden. als het niet werkte werd er overal een stukje draad tussen gehangen en aan het lampje gemaakt. remco is begonnen met alle draden eraf te halen en ook de aansluitingen van de trafo's. hij heeft toen ook per ongeluk de aansluiting van de wissels los gemaakt. dus de wissels deden het niet meer. een paar weken later was ik ook nog even bij opa. en zoals gezegd lag er een hele berg draden onder de baan. ik ben toen de draden van wissels gaan volgen en erachter gekomen dat het nergens aan vast zat. dus die draden weer vastgezet. opa kan nu wel gewoon rijden en met wissels schakelen, met de verlichting gaan we nog aan de slag. tevens heb ik het trafo gebied ook een beetje opgeschoond, daar lagen heel veen draden en kroonstenen e.d. die heb ik naar onder de plaat verhuist. waar alles voor dient weten we nog niet maar daar gaan we ook nog naar kijken. voor de verlichting heb ik wel een dikke kabel waar zo'n 20 draden inzitten. die gebruik ik ook en werkt erg goed. met pakjes avond zullen we daar zijn dus dan zullen we wel weer gaan prutsen. alles komt uiteindelijk toch goed.
verder heb ik nog een pagina met perron's uitgeprint dus aan de perrons gaan we ook nog knutselen.
even een korte tussenstand en opa kan dus weer heel wat gaan verwachten ;)
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Wat ontzettend leuk om dit samen met jullie opa te doen. Zo te zien hebben jullie er ook echt plezier in. Fijn om te lezen. :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal,
voor de volgers even een kleine update. ik heb niet heel veel foto's, er is ook niet heel veel gebeurd, maar toch wel wat.
als eerste had ik zaterdag 5 december een dikke kabel meegenomen waarin allemaal kleinere kabeltjes zitten. (ik dacht 16). opa heeft ooit de plaat in blokken opgedeeld (6) dus we hebben per blok twee draadjes losgemaakt uit die kabel. een + en een -. de kabel hebben we in een rondje laten lopen. omdat het er allemaal best strak inzit koste het behoorlijk veel moeite om die draadjes los te krijgen. gelukkig hadden we een paar speel draadjes (lees: draden die konden sneuvelen) omdat we van de 16 er maar 12 nodig hadden. opa heeft laatst ook een stationsklok gekocht dus die hebben we er gelijk maar opgezet. alles ligt nu klaar en in de vakantie willen we de verlichting weer gaan aansluiten.

op de foto kan je zien hoe we de kabel ongeveer gelegd hebben en hoe het er nu bij hangt.


sorry voor de wat onscherpe foto maar het is toch duidelijk te zien dat er een stationsklok is bij gekomen. stom dat ik was ben ik de nederlandse perron platen vergeten mee te nemen dus dat gaat een andere keer afgemaakt worden.


hier stond een camera in het spoor :D

voor de rest nog wat foto's van het materieel wat op de baan stond en nog een beetje gereden heeft.

DDM1 panda en mat 24 blokkendoos.


mat 46


1010 met ovaalramer en 2 plan D


en de 1314 met de sinterklaastrein vanuit Getswoud


en na het omlopen ging die trein weer terug.
Re: modelbaan Amsteldam
-Tim:
Mooie update,  :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Tim. :thumbup: :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: modelbaan Amsteldam

Toch weer mooi een paar fraaie plaatjes geschoten, Tim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En weer wat ervaring voor je eigen baan rijker !

Grtz Tony
Re: modelbaan Amsteldam
peterke33
gast

Re: modelbaan Amsteldam
Tim,

Mooie baan ben je daar aan het maken met je opa, leuk dat jullie dit samen doen.  :thumbup: :thumbup:
Leuke foto's en jullie treinen ook mooi hoor.


Groeten

Peter
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal,
zullen we eens wat stof van dit topic afhalen??
ik kwam nog wat mooie foto's tegen die ik nog nooit heb geplaatst. er zijn wel enkele voorderingen sinds de laatste keer een ook sinds deze reeks foto's maar daar zijn nog geen foto's van. het is weer bijna vakantie en dan zal ik eens (met remco) naar opa toegaan om de verlichting in orde te maken, nog wat klusjes te doen en om een nieuwe reeks foto's te maken.

nacht in amsteldam


cab vieuw vanuit de DDM1 in de nacht.


overzichtje


daar is de DDM1 weer.


ingezoomed op het dorpje (inzoomen met camera van mobiel doe ik niet meer, krijg je wazige foto's)


de linker hoek van amsteldam (ook een beetje wazig :( )


dorpje van een andere kant.


blokkendoos en klm koploper (klemloper :D )


verbouwing...


blokkendoos klaar voor vertrek


DDM1 vertrekt vanaf amsteldam opstel. aki staat op onveilig.

dit was hem voor nu.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Daar zitten inderdaad een aantal mooie plaatjes bij Tim!
Bedankt voor het posten, altijd leuk om te bekijken :thumbup:

@Tony: mooi huisje op de hoek hé? :P

Groeten,

Erik.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: modelbaan Amsteldam

Mooie foto's, Tim  :thumbup:

( en mooi huisje, Erik  :P )

Grtz Tony
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Hallo Tim, leuke foto's weer. :arrow: :thumbup:

Kzie dat als het een beetje tegenzit (bij die 5 spoorwegovergangen) de Preisertjes een poos moeten w8en, voor ze weer verder kunnen. ;)
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
cees,
dat valt wel mee hoor. de middelste 3 sporen komen uit in 1 punt dus er kan maar 1 trein per keer daar rijden. dus het maximale aantal treinen waarvoor mensen moeten wachten is 3 als het tegenzit
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal,
remco en ik zijn de afgelopen dagen een paar daagjes bij opa en oma geweest en wij hebben aan de baan lopen knutselen en natuurlijk foto's gemaakt voor jullie. ;)

zo is de oprit bij de molen aangepast, eerst was die heel kort en zou de auto opeens stijl omhoog gaan, nu hebben we hem lang gemaakt en de kieren dichtgemaakt met grind zoals we wel eerder hebben gedaan.


ook hebben we de achterkant dichtgemaakt.


doorkijkje bij de oprit.


er zijn ook tuinmannen geweest in amsteldam want er zijn heggen geplant.


bij de kerk zijn er ook heggen geplant


de uitrit van de bus is ook gepimpt met heggen.


en dit heggetje is ook gepimpt


ook branden sinds lange tijd de lampjes weer in amsteldam, nu ook perron verlichting en de stationsklok waar opa zolang op heeft moeten wachten.


bij de kerk ook, en we hebben nog een oprit gemaakt voor de deur van de kerk.


foto vanuit preiser ooghoogte bij de kerk en de 2 kop/opstelsporen.


kijkje in de wei achter de molen


plekje wat al veel eerder is gedaan, moeten de weg maar eens afmaken, een enkele baan is daar nog niet 33 mm


zelfde plek vanaf preiservieuw


dit randje is ook opnieuw gedaan, kwam ook kurk doorheen. oranje spul lag er al is nu ballast aan weerzijden gemaakt.


sierfoto


aki paal op rood.


1314, materieel waar mee gereden werd.


1610 + DDM1 stam


line up, ddm - blokkendoos - muizenneus.


line up, hondekop - blokkendoos - muizenneus.


zelfde line up, maar dan van voor


en met de stroomafnemers tegen het onzichtbare draad :P :P

dit was hem voor nu. over een half jaar weer een update :D :D
Re: modelbaan Amsteldam
-Tim:
Dank voor het plaatsen van weer een mooie update,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Dag Tim.

Daar zitten weer mooie opname's tussen :thumbup:
De borstel-heg kan nog wel enige bewerking gebruiken
om wat minder plastisch over te komen :roll:
Met onregelmatigheid in de structuur en
wat kleurvariatie kom je al een heel eind :wink:

Groeten,

Erik.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: modelbaan Amsteldam

Tim en Remco,

Weer lekker bezig geweest  :thumbup:
Opa zal wel blij zijn !

Misschien mag/wil hij de volgende keer mét zijn baan en kleinkinderen op de foto ?


Grtz Tony
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
bedankt voor de leuke reacties.
nog 3 foto's. deze foto's zijn gemaakt door remco maar hij vroeg of ik ze wilde plaatsen.

bovenaanzicht bushalte


line up foto van remco


bovenaanzicht bij de kerk.
Re: modelbaan Amsteldam
peterke33
gast

Re: modelbaan Amsteldam
Heel mooie foto's  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: modelbaan Amsteldam
hallo allemaal.
sinds de laatste update is er ook in Amsteldam weer het een en ander gebeurt.

zo is er begonnen met het maken van wegenbelijning. en is het fietspad exact 1:87 gemaakt (dubbel fietspad)


en staan er hekjes op het station


ook het laatste stukje nederlands perron is gelegd.


fietspad is verlegt.


nu kunnen er ook geen dieren meer het spoor oplopen


en als afsluiting is er nog een hegje geplant


in amsteldam worden ook de nodige goederen gelevert.


de hondekop is afgerangeerd en begint over een uur aan de terugreis, de blokkendoos is zich aan het klaar maken voor de dienst.


overzichtsfoto


vernieuwde oprit, oude was veeel te stijl


kier aan de achterkant dicht gemaakt.


sierfoto


daar komt de 1010


een grindpad gemaakt


en een parkeerplaats voor het personeel in het seinhuis en het trein personeel


ook hier een parkeerplaats voor trein personeel


drukte op cs amsteldam


de bus naar amsteldorp


zo loopt het nieuwe fietspad


naar dit punt



een pad dat loopt naar de 1314, voor spotters en eventueel de machinist. de 1314 heeft het goederentreintje weer overgebracht naar getswoud.


een parkeerplaats voor de bewoners


inkijk in de parkeerplaats


mat 46 kruist mat 24


de 1010 met blauwe trein op een kopspoor, aan de achterkant word de 1220 gehaakt die de trein mee terug neemt.


kiekeboe.


en het sluitrijtuig


en als laatste een overzichtfoto met de laatste wijzigingen, verschilt niet heel veel met de overzichtfoto halverwege.
dit was hem weer.
Re: modelbaan Amsteldam
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Hoi Tim,

Weer een heerlijke update, er is het nodige gebeurd  :thumbup: :thumbup:
Ik heb genoten van de scenery en je rijdend materiaal.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: modelbaan Amsteldam
-Tim:
Dank voor het plaatsen van een lange mooie update,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: modelbaan Amsteldam
peterke33
gast

Re: modelbaan Amsteldam
Tim,


Dat ziet er allemaal mooi uit, leuke prachtige update ook een mooie baan .  :)  :thumbup: :thumbup:





Groeten

Peter
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Tim,

Mooie update van de baan Amsteldam. :thumbup: :thumbup:
De laatste foto is een plaatje van een foto en laat mooi de aangebrachte vorderingen zien. :) :)
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Bedankt Tim voor het delen van de update met ons, er is weer heel wat werk verzet in Amsteldam.  :arrow: :thumbup:
Ik zag op een van de foto's dat het paard er wel erg moe van was geworden. ;)
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Allemaal weer mooi hoor, het fietspad loopt als een ware rode loper door de stad. Misschien wel wat té rood, in werkelijkheid zijn de fietspaden wat minder fel gekleurd; misschien dat ze de fietspaden in "het echte leven" nog een aanpassen aan die van Amsteldam ;).
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Dan moet je meer naar een rossige tint toe denk ik...
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: modelbaan Amsteldam
@Simon met je eens.

@ Tim.
Met witte "wash" je fietspad wat vervuilen/drybrushen.

ik denk dat het daar enorm van opknapt en een realistischer beeld geeft.

Henk
Re: modelbaan Amsteldam
martien amelung
gast

Re: modelbaan Amsteldam
mijn kleinzonen Tim en Remco zijn weer goed bezig geweest met de treinbaan en opa is weer in zijn nopjes ja ik vind het geweldig wat ze doen dus opa laat de treinen alleen maar rijden. En opa zijn grote hobby is oude tram wegen o.a de blauwe tram van de N.Z.H.T.M. en de oude gele tram uit Den-Haag en de oude R.E.T en niet te vergeten de eilanden tram  van uit Rotterdam naar Rhoon en Spijkenissen naar de Zuid-Hollandsche eilanden.

Vele groetjes,
Martien-Amelung.
Re: modelbaan Amsteldam
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: modelbaan Amsteldam
Dat is wel erg relaxed opa Martien, om die jonge bouwvakkertjes al het werk te laten doen. :arrow: :thumbup:
Wel de ARBO werktijden ff in de gaten houden he :D