Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)

Gestart door javelin maandag 17 november 2014, 19:21:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Eindelijk na 10 maanden geen tijd en energie in de herfstvakantie een paar kleine dingen gedaan.
De tafels gemaakt en platen neergelegd. De baan uitgelegd en verbeteringen aangebracht (verbeteringen in mijn ogen dan ;) ), het wachten is op de laatste 2 bochten die ik nog nodig heb. De baan is zo'n 3 cm boven de bodemplaat en zakt na het uitrijden van het station naar 0 cm voor het stuk, dat naar de rest van de te bouwen (en te ontwerpen baan). :?
Het landschap wordt wat heuvelachtig en veel bomen. Ik kijk wel waar het schip strand.
Hierbij wat foto's van het stuk waarmee ik begonnen ben en van het proef en rij stuk, wat ik aan het afbreken ben.
Toch nog genoeg te doen. :P

Groeten,

Theo
Re: Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Alle rail nu compleet (märklin levert af en toe traag) en alles neergelegd zoals ik het getekend heb. Enkele gebouwen en auto's neergezet om te kijken hoe het gaat worden. De dozen van de houthandel en het kerkhof geplaatst waar ik denk dat ze goed staan. Stationsgebouw, goederenloods en laadperron van Auhagen gekocht. Krakow om precies te zijn. Hieronder een paar foto's.

Fijne feestdagen allemaal.

Groeten Theo
Tussendoor met iets anders begonnen en nog steeds bezig met de grote baan.
Als vooral overzichtelijk tussendoor (of er naast) project, ben ik begonnen aan een soort modulebaan. De maten van deze modulen zijn afhankelijk van de maten van de vitrinekast in de huiskamer. De maten worden 90 cm bij 53 cm. Een eerste module is in de maak. Dit wordt een klein kopstation zoals op de foto getoond.
Re: Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Handig ivm opbergen! Wel jammer van de knik in het onderste spoor, is dit nodig?
Re: Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Dat heb ik expres gedaan. Wilde wat meer ruimte tussen de rails i.v.m. een perron. Maar de rails liggen nog niet vast, dus het kan nog veranderen.   ;)

Groeten,
Theo
Nog steeds bezig met de grote baan, maar ook met iets tussendoor.
De rails definitief gelegd. De huisjes etc. voorlopig geplaatst, waar ze mogelijk komen te staan. De bedrading is de volgende stap. Eindelijk met deze vakantie kan ik naast mijn studie en andere hobbies tijd aan mijn baantje besteden. Het wordt hout kopen voor de volgende modules. Op stootblokken na heb ik meer dan voldoende rails en wissels. Zelfs op de grote baan kan ik vooruit voor een schaduwstation. Ook voor de grote baan nog hout kopen.
Ik hou jullie op de hoogte voor zover je interesse mocht hebben.

Groeten,
Theo
Re: Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Na jaren eindelijk een begin (Werk in uitvoering)
Hoi Theo,

Interesse is er altijd, zo kunnen we van elkaar leren en ideeën opdoen.
Als ineen tip mag geven, zorg voor een aantal baanspanning aansluitingen op je baan.
Zelf maak ik iedere meter een aftakking naar mijn ringleiding.


Mvg,

Peter Degeluidsman