Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

StwSim Treindienstleiding-simulatie

Gestart door Freak woensdag 29 april 2015, 22:11:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
StwSim Treindienstleiding-simulatie
StwSim Treindienstleiding-simulatie

StwSim bootst de programmatuur van ProRail na, inclusief het Procesplan Rijwegen en Automatische Rijweginstelling.
Doel is een realistische simulatie. Zo zijn de treinen onderworpen aan de natuurwetten en zullen dus realistisch optrekken en afremmen. Ook zal je tijdens het spelen geconfronteerd worden met diverse ongemakken, zoals vertragingen en sein- en wisselstoringen.
Zie: http://www.irespa.eu/stwsim/index.html


Mvg,
Peter
Re: StwSim Treindienstleiding-simulatie
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: StwSim Treindienstleiding-simulatie
Op zich wel een geinig programmaatje, maar ik liep nu al tegen eea aan:
- spooktreinen: ik werd gebeld door een niet bestaande trein. de trein die ik verder aanklikte meldde dat deze niet bestond  :?
- het zou handig zijn als er een richting werd vermeld, waarin de treinen rijden. Sommige doen maar 1 a 2 haltes aan, en als je vergeet waar ze al zijn geweest
  (dat kan je namelijk niet terugvinden), dan weet je soms ook niet waar ze heen moeten...


wie weet snap ik het nog niet goed genoeg, dat kan natuurlijk ook :P
Re: StwSim Treindienstleiding-simulatie
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: StwSim Treindienstleiding-simulatie
hier n screenshot:
alle treinen met nr *0000x bestaan niet  :-( :-(
als je van deze wist, hoe ze voorheen heten en waar ze heen gingen, dan kan je ze nog weg krijgen, maar hieronder ben ik t spoor bijster geraakt
Re: StwSim Treindienstleiding-simulatie
Als je naar Rijwegen -> procesplan rijwegen gaat zie je hoelaat en waar een trein moet zijn. Bij een kerende trein of een *00001 kan je zo zien wat zijn eigenlijke treinnummer is. Als je met je rechter muisknop op de desbetreffende trein klikt kan ke het treinnummer wijzigen. Dit is allemaal waarheidsgetrouw, aangezien de Trdl ook handmatig het nummer aan moet passen als de trein keert.
Als je goed bent in het onthouden van getallen: bij de Drgl van een trein staat achter het keerstation ook het nieuwe treinnummer. Er staat bijvoorbeeld:
Nieuwenschans 18.02 aankomst. Keren J. N:73482.
73482 is dan zijn nieuwe treinnummer