Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

wisselaandrijving 7549

Gestart door appie dinsdag 19 mei 2015, 20:43:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wisselaandrijving 7549
Lid sinds: 2008

nog niet uitgespeeld

offline
wisselaandrijving 7549
beste mensen,hopelijk val ik niet in herhaling, maar wil ik nogmaals even terugkomen op de slechte wisselaandrijvingen voor k-rails,7549 oud  en nieuw.
ik heb via de hr Keuterman wat informatie  opgevraagd en ook gekregen . in totaal heb ik nu 15 aandrijvingen vergoed gekregen ,maar ik ben er wel helemaal klaar mee.
soms ben ik alleen maar bezig met die aandrijvingen in en uit tebouwen. ik heb lang gewacht om de eindschakelingen er uit te halen  en te overbruggen,maar dat gaat nu bij sommige aandrijvingen ook al mis en de boel maakt sluiting,ook in de decoder.  het advies van de hr.Keuterman  ,een aparte ringleiding  met booster  en trafo en dan is het hele probleem opgelost.dit is al het tweede grote probleem wat ik ondervind sinds dat ik digital ben gaan rijden eerst met de schakelrails voor terugmelding  50stuks had ik er
verkocht voor 25euro.ben al 50jaar met treintjes van marklin  aan het spelen ,leuk is het nog wel maar hoe meer electronica  des te meer storingen er bij komen.
servo ,s voor de wissels te bedienen je hoort het steeds meer ik weet alleen niet of ik daar wel genoeg kennis voor in huis heb.
weet iemand nog een andere oplossing dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groetjes van Albert Schuling  uit Den Haag.
Re: wisselaandrijving 7549
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: wisselaandrijving 7549
Beste Albert,

Het doorbranden van wisselaandrijvingen met overbrugde eindschakelaars komt doordat er te lang spanning op de aandrijvingen blijft staat, dus dat je te lang "op de knop blijft drukken", bij mij liggen ze er nu al een jaar of 15 onder, ik rijd automatisch en het blijkt betrouwbaar af te schakelen.

Een methode om de tijd dat er veel stroom door de aandrijving loopt te begrenzen kun je lezen in het topic waar Robbie naar verwijst, alles ombouwen naar servo's is natuurlijk ook een oplossing, zoek eens een mede-forummer die dat al gedaan heeft en ga een keer bij hem kijken.

Ga ook een keer bij de HIP in Werkendam kijken en praten, alle 4 de H0 banen daar hebben de Märklin "overbrugde" aandrijvingen in bedrijf, zowel de C alswel de K aandrijvingen.

Groet, Anne W