Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nodroz's Modelbaan (5x1m)

Gestart door nodroz maandag 18 februari 2019, 21:52:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Hallo mede modelspoorfanaten,

Ik ben Alexander en samen met mijn vader patrick hebben we jaren gewacht op deze moment... Eindelijk een baan die groot genoeg is voor onze noden!
We hebben de garage omgebouwd tot enerzijds de modelbaan en anderzijds nog altijd een hobbyhoek voor allerhande dingen te repareren. Vandaar dat er ook nog zo veel gerief ligt overal...  8o

We zijn niet onbekend met het 3rail forum en modelbaanbouw. We hebben enkele jaren geleden heel actief mee gedaan op dit forum, oa naar beurzen geweest en forum meetingen. Door verschuivingen van interesses en gebrek van tijd was dit langzaam van de baan geschoven.
Intussen zijn we er weer volledig bij en klaar voor een nieuwe stap!

Onze baan meet +-5m op 1m, met aan beide kanten een verbreding voor een keercirkel en een draaicirkel naar boven.


Genoeg gezeverd nu.. foto's spreken voor zich uiteraard!  B)





Zoals jullie kunnen zien zijn we al aardig vooruit gegaan.. Ik heb jammer genoeg geen foto's van de opbouw van het frame.
De bedoeling van de baan is onderaan een schaduwstation met een draaicirkel 20cm hoger naar het station. Het railplan van het station is er nog niet.. We zijn dit rustig aan het bekijken!

De baan wordt volledig met de computer gestuurd met iTrain in combinatie met marklin CS2.


Groetjes,
Alexander



Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
 :thumbup: veel succes met het bouwen
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Vooral blijven posten en met veel foto's, dan kunnen we blijven meegenieten.

Sucsez!
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Het begin is goed!
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Alexander

mooie start met een mooie lengte voor een leuke baan met veel mogelijkheden en mooie paradestukken.
Ik blijf jullie volgen. Succes ermee.

Luc
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Ziet er al veelbelovend uit. Leuk ook zo'n vader-zoon project, zo is het virus bij mij ook gestart en dat hebben we best lang volgehouden.
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Ziet er veelbelovend uit. Een grote baan met weinig diepgang. Figuurlijk bedoeld. Met 1 meter breedte  :thumbup:
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Bedankt voor jullie leuke reacties!

We zijn intussen weer wat verder geraakt
*Ringleiding gelegd
*Alle terugmeldcontacten aangesloten
*Computer samengebouwd met onderdelen die we nog liggen hadden voor iTrain op te laten draaien
*Plaats gecreëerd voor de computer + CS2

En bij deze ook weer de foto's!  :D










Intussen hebben we ook al een voorlopige plank gelegd met keerlus. Zo kunnen we het volledige schaduwstation testen!



Groetjes,

Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nodroz's Modelbaan (5x1m)
Dat schiet meteen al lekker op, Alexander en Patrick  :thumbup:

Ik neem aan, dat die fietsen aan de muur niet met itrain, maar handmatig bestuurd worden  :P

Grtz Tony