Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen

Gestart door Looney Tunes woensdag 22 april 2015, 21:05:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Beste Spoor-foto-vrienden,

De winnaar van de vorige wedstrijd is bekend, dus hierbij de start van de nieuwe.
En daarmee is het de tijd om de mooiste modelbouwfoto's foto's uit je digitale camera te gaan plukken of in uw fotoarchief op te zoeken! Of op pad te gaan en misschien wel de winnende foto te maken...
Stuur een paar mooie plaatjes in en maak kans op het nog steeds mysterieuze maar prachtige prijzenpakket!

Er kan nog ingezonden worden tot en met 31 mei 2015!

Thema: Alles van de modelbaan, behalve treinen

Inzenden naar: (Vergeet a.u.b. niet uw voornaam & forumnaam in de mail te vermelden.)

Spelregels:
1: De foto?s dienen te voldoen aan het aangegeven thema
2: De foto?s dienen van acceptabele kwaliteit te zijn (dus geen wazige opnamen etc.)
3: Er mogen 2 foto's per deelnemer ingezonden worden!
4: Als u al eens gewonnen hebt, mag u wel gewoon weer meedoen maar u wint niet voor een tweede maal het prijzenpakket. Ook zal deze persoon gewoon meedoen in de poll. Mocht hij/zij de meeste stemmen hebben, dan wordt de second-best voorgedragen als winnaar. Uiteindelijk beslist de organisatie van de fotowedstrijd wie gewonnen heeft. De Poll heeft hier een (zeer) grote invloed op, maar het kan zijn dat iemand anders wint.
5: Filmpjes worden geweigerd! Het is en blijft een fotowedstrijd.
6: Het is toegestaan om foto's van nu én/of vroeger in te sturen, zolang ze maar door u genomen zijn.

Stemmen:
- Na de inzendtermijn zal zo snel mogelijk een stemtopic geopend worden
- De inzendingen worden zonder naam weergegeven om een zo eerlijk mogelijk stemproces te bewerkstelligen.

Aanbevelingen:
1: Zorgen voor een goede fotocompositie. Vermijd afvallende buffers, palen in het onderwerp en scheefstaande onderwerp.
2: Zorg voor een goede belichting en een scherpe foto. Vermijd foto?s aan de schaduwzijde van de zon. Bij modelfotografie bij voorkeur gebruikmaken van een tijdopname (dus geen flits gebruiken)

We zijn weer zeer benieuwd naar jullie creativiteit!

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Het 3railforum Fotowedstrijd Team
Sascha, Herman & John


NB. het fotowedstrijdteam is niet aansprakelijk voor eventueel onstane schade. Schadeclaims worden dan ook niet geaccepteerd. Wees altijd voorzichtig rondom het spoor, en overtreedt geen regels!
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Goedemorgen,

De eerste acht inzendingen van deze wedstrijd staan online, zie: http://website.3rail.nl/index.php/huidige-fotowedstrijd

U kunt nog altijd meedoen door uw foto (o.v.v. uw naam en forumnaam) naar

Edit: De inzendingen die vandaag (voor 19.00u) binnengekomen zijn staan nu ook online, er zijn 13 inzendingen.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
De volgende 3 inzendingen staat ook online op de bekende plek.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Inzenden is nog 1,5 week mogelijk.

Dit kan door uw foto (o.v.v. uw naam en forumnaam) naar
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Goedemiddag,

De volgende zeven inzendingen van deze wedstrijd staan ook online, zie: http://website.3rail.nl/index.php/huidige-fotowedstrijd

Het totaal aantal inzendingen is nu 23, maar u kunt nog inzenden.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Mocht u nog willen inzenden voor deze wedstrijd, dat kan alleen vandaag nog.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Raar heb ook foto's gestuurd,
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Mijn foto staat er ook niet bij  :-(
Groet Arend
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Peter & Arend; Voldoen jullie inzendingen wel aan de gestelde voorwaarden?
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Heren,

Je ontvangt een mail van me als je foto binnen is en goedgekeurd. Daarna komen ze met de eerstvolgende batch online.
De emailbox wordt regelmatig gecontroleerd, maar niet 24/7 dus er kan wel eens een dag of meer overgaan voordat je een mail terug ontvangt. (Met name als de foto niet geheel aan het thema voldoet, en we eerst overleggen of de foto meedoet, dan kan het al snel een paar dagen duren, maar we sturen altijd een mail terug).

Het uploaden zelf gebeurd wekelijks, mits er voldoende inzendingen zijn. (Al kan het ookwel eens langer duren)

Ik weet niet wanneer jullie ingezonden hebben, mocht het gisteravond zijn geweest en je nog geen mail gehad hebben heb dan even geduld. Mocht het deze week geweest en je hebt wel een mail gehad, maar ze staan niet online heb dan ook even geduld.

Mocht het langer geleden zijn, dan zijn ze niet aangekomen vermoed ik, mail dan a.u.b. even, dan kan ik opzoeken of ze ertussendoor geglipt zijn of niet ontvangen.

Als laatste wil ik nogmaals even benadrukken; ik help vrijwillig mee met de fotowedstrijd, op verzoek van Sascha, en ben dus niet 24/7 hiermee bezig. En het ene moment heb ik meer vrije tijd om dit soort dingen te doen, dan reageer ik sneller. Maar als ik het erg druk heb kan het wel een paar dagen duren.

Ik probeer de poll ook z.s.m. na het sluiten van de wedstrijd te starten. De ene keer is het na een dag, de andere keer duurt het wat langer.



Gr, John
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Beste John. het wordt ook zeer gewaardeerd dat u vrijwillig meewerkt aan dit soort items. Hiermee houd je het forum levendig en de mensen betrokken. Bovendien stimuleert het de modelspoor activiteiten (bij mij in ieder geval wel) :thumbup: :thumbup:
Het is de eerste keer dat ik een inzending stuur en heb dit gedaan op 24-5 (10:28 uur) Het zou kunnen zijn dat het formaat niet goed is, mijn camera is namelijk stuk en ik heb die van mijn vrouw gebruikt. En die is wat ingewikkeld (niet mijn vrouw maar haar camera >:-D ) Ik hoop dat je mijn inzending terug kunt vinden :) Vriendelijke groet Arend
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Hallo John,

Heb gisteren pas mijn foto gestuurd, zal het wel zien anders zal het voor volgend jaar zijn. vind het ook knap dat je inderdaad het vrijwillig doet voor het forum, zie het wel wat en hoe anders ......

Groeten

Peter
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Ik zie dat er al heel wat leuke inzendingen binnen zijn, ook van banen op beurzen die ik zelf ook bezocht heb (met camera). En dan dat schitterende stukje van Erik's M-baan.

Mooie foto's. Allemaal. Dit gaat weer spannend worden!
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Ik verkeerde in de veronderstelling dat de foto's gemaakt dienden te zijn van scénes van je eigen baan...
Dus niet pronken met andermans veren. 8o
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Een plaatje stelen kunnen we tegenwoordig allemaal wel... B)
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Ik zal, in elk geval, NIET stemmen op een foto waarvan ik weet dat die niet van de eigen baan kan zijn gemaakt... >:-D :important:
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Arend en Peter,
Beide zijn binnen en verschijnen na het weekend online.
Waarbij Arend afgelopen week ook een mail hierover ontvangen heeft.

Wim (nobody),
Een foto van eigen baan is niet verplicht, het betreft een fotowedstrijd, niet een wie heeft de mooiste modelbaan wedstrijd. Een eigen foto is dus wel verplicht!
(Al heb ik persoonlijk soms het idee dat er meer naar het onderwerp dan de foto zelf gekeken wordt, gezien het stempatroon, maar dat is mijn mening.)
Of je er op stemt of niet, dat moet ieder voor zich weten.

Wim (Wim),
Als er een foto die ingezonden is, een copyright schendt dan wordt ik hier graag over geïnformeerd via de mail. Dat is namelijk niet de bedoeling, zie ook de reactie aan je naamgenoot.

Gr, John
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Duidelijk, John.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Ik ben blij dat mijn foto's zijn toegekomen, ik zie ze wel op dit draadje verschijnen.

Groeten en alvast bedankt

Peter
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Citaat van: firstborneagle op zondag 31 mei 2015, 16:12:46
... mijn camera is namelijk stuk en ik heb die van mijn vrouw gebruikt. En die is wat ingewikkeld (niet mijn vrouw maar haar camera >:-D )

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Bedankt voor je reactie John, ik heb geen mail terug ontvangen maar ik heb vorige week meerdere klachten gehoord van mensen die mij mail gestuurd hadden en die hier niet aangekomen is. Terwijl niemand een berichtje heeft gekregen dat de mail niet is aangekomen :?
beetje vreemd, wel fijn dat ik nog mee kan doen  :thumbup:
(Erik :D)
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Heb ook geen mail gekregen van het forum, maar ook blij dat ik mag meedoen.

Groeten

Peter
Re: Fotowedstrijd Q2 2015 : Alles van de modelbaan, behalve treinen
Alle 35 inzendingen staan nu online op de bekende plek.

De poll opent z.s.m.
Edit: is geopend, zie: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=56366.0