Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?

Gestart door Johan_VH vrijdag 30 januari 2009, 13:51:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?
M'n banenplan is nog steeds in de ontwerpfase, en nu had ik graag, om het geheel nog wat vrolijker te maken, graag een korte heen-en-weer lijn (of hoe je zoiets ook noemt) mee in m'n ontwerp gestoken. Ik bedoel dus vertrekken vanaf een zijbaan op een station, dan traag langs mooie landschapsstukken naar een klein stationnetje, daar even blijven staan, en weer terug.

De baan die ik hierbij in gedachten heb is die van Grütschalp naar Mürren in Zwitserland (Berner Oberland).

Ik heb al veel gezocht, maar ik vind nergens die typische modellen. Kent iemand nog een exotische firma die ze zou kunnen maken?

Ik bedoel dus de deze:


alvast bedankt!

Johan
Re: Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?
in gerespecteerde modelbouwkringen heb ik het woord

pendeltraject

wel eens horen vallen :mrgreen:
Re: Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?
Het zou kunnen dat HRF in CH deze modellen ooit gemaakt heeft, staat mijn iets van bij. Als je ze vind dan kost het een vermogen. HRF heeft een iedergeval de WAB en JB in model gemaakt. Jou gevraagd model ligt wel in die lijn van het exclusieve merk HRF

Leuk dat je juist dit eilandbedrijfje gekozen hebt voor model. Ik heb nog wel wat video opnamen uit 1992 gemaakt tijdens een wandeling van Murren naar Grütschalp. Zelfs opnamen van het Grütschalp treintje zelf is enige jaren geleden opgedoekt en vanvangen door een kabelbaan

Als je interesse hebt wil ik voor jou wel moeite doen de viideo onamen te monteren.

Mvg, Johan
Re: Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?
Ik heb de wandeling 2 jaar geleden nog gedaan. Supermooi uitzicht op de Eiger, Mönch en Jungfrau! Je ziet dit treintje dan ook regelmatig langskomen tijdens de wandeling, vandaar dat ik ze graag op m'n baan had. Ik zal eens op zoek gaan naar een website van HRF, en hopen dat ik niet achterover val van de prijs...
Re: Zwitserse lijn Grütschalp-Mürren?
Citaat van: Johan_VH op vrijdag 30 januari 2009, 21:14:51
Ik heb de wandeling 2 jaar geleden nog gedaan. Supermooi uitzicht op de Eiger, Mönch en Jungfrau! Je ziet dit treintje dan ook regelmatig langskomen tijdens de wandeling, vandaar dat ik ze graag op m'n baan had. Ik zal eens op zoek gaan naar een website van HRF, en hopen dat ik niet achterover val van de prijs...


http://www.h-r-f.com/indexma.html   :lol: