Marc,
Graag gedaan.
Tja, de foto's....ze zijn eigenlijk te klein om het goed te kunnen zien. Als ik naar de onderste foto kijk zie ik 2 draden op een isolatieblokje, vandaar gaat er aan de bovenzijde van het blokje een draad naar de spoel van de koppeling.
Je schreef eerder al dat je op alle 4 de schakelstanden van de rijrichtingsschakelaar spanning krijgt op het isolatieblokje. Dat kan kloppen, de plus is aangesloten op het motorschild en krijgt spanning zodra de loc gaat rijden. De spoeltjes van de koppelingen worden dus geschakeld over massa.
Dat zou betekenen dat het punt op de foto waar de pen van je voltmeter naartoe wijst, dus plus is, de onderste draad op het isolatieblokje zou dan de min moeten zijn.
Zo op de foto te zien loopt er helemaal geen draad (zoals aan de bovenkant) van het isolatieblokje naar de spoel. Deze krijgt dus geen massa en zal dan ook niet bekrachtigd worden. Als dit ultradunne draadje van de spoel is afgebroken, is dat zo goed als niet te repareren, tenzij er nog een voldoende groot stukje van het draadje uitsteekt. Dan is het in principe te solderen, maar ook dan blijft het lastig. Het beste is dan een ander spoeltje of een andere koppeling proberen te vinden.
Let wel: ik garandeer hier niks van, omdat zoals gezegd de foto's te klein zijn om het echt goed te zien. Hoe dan ook moet de spoel aan één zijde met plus en aan de andere zijde met massa verbonden zijn, om bekrachtigd te kunnen worden.
Hopelijk kun je hier weer even mee verder.
*
edit: Ik vergat nog wat....ik weet niet of het chassis waar het isolatieplaatje en de koppeling aan bevestigd zijn van metaal is, maar zo ja, dan
kan het ook nog zijn dat de spoel zijn massa haalt van het chassis waaraan hij bevestigd is. De onderste draad op het isolatieblokje zou dan verbonden zijn met het chassis. Met een ohmmeter zou je kunnen meten tussen het chassis en het onderste soldeerpunt op het blokje.
Verder kun je het hele massagebeuren vanaf de rijrichtingsschakelaar met een ohmmeter doormeten en dan moet er volgens mij wel wat boven water komen.
Héhé.....