Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"

Gestart door w67 zondag 30 december 2007, 21:17:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan.
Prachtig om jouw "oude" baan te zien groeien, ook de zeer herkenbare en typische gebouwtjes zijn prachtig om terug te zien! :P
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik als kereltje van een jaar of 9, de moderne villa, station Schönblick, seinhuis en het paddestoelen kioskje bouwde.

Geweldig om dit allemaal terug te zien.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan,

Nou, ik wordt helemaal blij van die foto's van jou: E63, Paddestoel-kiosk, metalen (boog)brug, M-rails, Station Schönblick, ouwe railbus, dikke bovenleiding.
Het HEEFT wat: net als kijken in een oude Mä catalogus met plaatjes van mooie banen.

Groet,
Rob
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo weer een korte update.
Ik ga mijn baantje een beetje een Nederlands tintje geven, ondanks de bergen. Maar vroeger (1960-1965) keek men niet zo nauw bij een treinbaantje, afgezien van een enkeling. Meestal waren het toch speelbaantjes met bergen en bruggen en alle nationaliteiten treinen door elkaar. Gewoon omdat het mooi of leuk was. Ik had de 3051 al, nu heb ik een SEH 800 en een 3013 en er zijn nog twee 4049 en een 4048 onderweg. Ook heb ik een Faller B-233 (windmolen) gekocht.



De 3013 met orginele doosje en de SEH 800.
De 3013 verkeerd in bijna nieuwstaat en de SEH heeft wat lichte gebruiksporen.


Nu van de andere kant...


Het verschil in bovenaanzicht.

Ik weet nog niet of ik de SEH 800 wil houden. Het is een mooie loc in een goede staat maar omdat ik al een 3013 heb in het orginele doosje..... en het tijdperk van de 3013 sluit beter aan bijn de rest van de collectie.  Ik weet het nog niet, ik heb eigenlijk ook geen idee van het prijskaartje wat aan deze loc zou hangen. Eén van jullie een idee?   Op Ebay en MP staan vooral de 3013 's.

Grt. Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan,
Gelukgewenst met je nieuwe aanwinst :exclaim:
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Dankjewel Wim. De Märklin figuurtjes zullen zich straks op hun gemak voelen.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo Wim,

Heb er zelf ook eentje gehad, weer verkocht omdat ik digitaal rij.
Maar het zijn mooie locs.

grt. Günther
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Mooie aanwinsten Willem Jan.
Heb zelf ook twee 1100 en zonder botsneus maar dan van roco.

Tony
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan,

mooie aanwinsten :thumbup:

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar in de Koll van 2008 staan deze loks genoteerd van ?350,- tot ?550,- afhankelijk van de uitvoering. Uiteraard is dit in nieuwstaat en OVP.

Groetjes, John
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Dankjewel John, aan één kant denk ik: ik hou alléén de 3013 met zijn ovp. en doe de SEH 800 weg. Maar aan de andere kant denk ik dan weer: als deze weg is is de kans niet groot om er weer ééntje te kopen, of eigenlijk te kunnen kopen. Wat ik begreep uit de WIKI is dat dit het eerste type is. Deze zou op de markt zijn gekomen in 1955 en in 1956 kwam alweer de uitvoering met het grijze dak.

Willem-Jan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Nog weer eens wat plaatjes tussendoor, straks zullen ook de auto's en de figuurtjes hun plaats vinden. Mijn vrouw vindt het een beetje te druk...... maar wat zij er nou van..... zij doet aan "colour-blocking" :D














Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Dank voor de mooie foto's van deze nostalgie  :thumbup: Het ziet er errug goed uit.
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Ik vind het prachtig, zeker niet te druk. Nu nog wat preisertjes en auto's en t'zal mooi zijn.

Guy
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Natuurlijk is het druk en kietsig, maar daarom is het ook een echt jaren 50 baan.
De banen waren toen zo, mooi toch.
Mooie foto's trouwens.

vr.gr. Günther.
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Héél leuk Willem Jan  :important:
Echt 't "weet je nog wel ....."   gevoel. :thumbup:
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Maak je geen zorgen, dit is geen 'colour blocking'   :warning:

Wel authentiek aan de baantjes van toen  :P  Mooie foto van de bocht, gewoon de klassieke ovaal in 2 boogstralen. En dan nog met bovenleiding.
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Dit is echt een baantje uit de oude doos(catalogus).
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
echt een mooie old skool :D baan groet stan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo...ik had nog een stukje Faller 515 achtergrond liggen. Net voldoende om mijn baantje van een beetje frisse lucht te voorzien  :D

Deze is vrij makkelijk te demonteren zodat ik overal goed bij kan, om bijvoorbeeld met mijn nieuwe aanwinst aan de slag te kunnen:

Willem-Jan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo Willem Jan,

Leuke ouderwetse foto, past goed bij je baan.

vr.gr. Günther.
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo Willem-Jan,

met buitengewoon veel plezier dit draadje gelezen. Werkelijk heel leuk.
Het verzamelen van dit materiaal is op zich al een hele leuke hobby. Het afstruinen van Marktplaats en ebay is spannend maar ook verslavend.
Zelf heb ik al het materiaal van de catalogus uit 1965 verzameld en zou nu een redelijk grote baan kunnen bouwen.... Maar ja, hoe te beginnen?
Jouw verhaal heeft mij zeker geinspireerd om ook zo met een wat kleinere baan te experimenteren.
Bedankt voor het delen!

mvg

Hans
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem-Jan,

Dit is echt genieten hoor, ik zie het oude baantje uit mijn jeugd al weer terug. Geweldig leuk.

Gr henk
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Ik vind het er erg leuk uit zien! Die achtergrond is goed gevonden!
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Zo snel even een plaatje van mijn nieuwe aanwinst, ik denk dat ik maar eens een plaatsje moet gaan maken op mijn baan!







Later meer hier over.
Willem-Jan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citeer
Ik vind het er erg leuk uit zien! Die achtergrond is goed gevonden!

het is zeker weten een erg leuke achtergrond bij jou baantje !!
Leuk baantje om te zien  :thumbup:

Maakt zeker wel een hoop lawaai ??

Groet,
Matthijs
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Matthijs, bedankt voor de complimenten. Ik heb de rubberen raildempertjes gebruikt, deze pasten ook wel in het hele idee van mijn nostalgische baantje.

Willem-Jan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
He Willem-Jan !

Ik ontdekte vandaag je topic !

Erg leuk wat je doet , ik was en ben er ook mee bezig.
Ben je tijdelijk gestopt ? Hoop van niet.

Grtz Tony
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Dag Tony, ik ben druk bezig met m'n baantje. Ik heb de boel afgebroken omdat ik mijn oude Fallertjes van hout/karton niet goed kwijt kon. Wordt zeer zeker vervolgd :important:
Willem-Jan
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hallo Willem-Jan.
Erg leuk dat je weer een nieuwe stukje "nostalgie" gaat bouwen! :thumbup:
Maar toch ook wel jammer van deze zo herkenbare baan uit mijn jeugdjaren.
De houten/kartonnen huisjes zijn ook meer vijftiger jaren of wordt dit dan ook het thema van de nieuwe baan?

Veel plezier en succes met de nieuwe "oude" baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
mooi baantje dit!!!!
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Hoi Willem Jan,

Door je reactie op FB zag ik dat je ook op het forum actief bent. Leuk die zelfbouw projecten die je aanpakt. En ja de foto's van je station in aanbouw op FB zijn top.

Groet,

Ronald
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"
Citaat van: w67 op zondag 06 mei 2012, 13:37:31
Ik weet nog niet of ik de SEH 800 wil houden. Het is een mooie loc in een goede staat maar omdat ik al een 3013 heb in het orginele doosje..... en het tijdperk van de 3013 sluit beter aan bijn de rest van de collectie. 
Ik heb ook een 3013, en die houd ik, ondanks dat ik Zwitsers rij. Als ik de SEH800 had gehad, zou ik hem ook houden plus een OVP erbij aanschaffen. In Duitsland zie je ze nog wel eens voorbij komen op EB.

Verkijk je overigens niet op de prijzen. De prijzen waarvoor sommige weg gaan, haal je niet met een bespeeld exemplaar, noch van de een, noch van de ander. Dus, speel ermee, en verheug je dat je ze hebt.